2

طرح دو فوریتی دریافت غرامت از آمریکا در مجلس بررسی می‌شود

  • کد خبر : 188216
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح دو فوریتی دریافت غرامت از دولت آمریکا در هفته جاری در صحن علنی خبر داد.

ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در چند ماه اخیر شاهد هماهنگی هایی میان کنگره، دولت و دادگاه های آمریکا برای سرقت از اموال ایران هستیم.

نماینده همدان در مجلس رأی دادگاه آمریکا برای سرقت دو میلیارد دلار از اموال جمهوری اسلامی ایران را دلیل آشکار برای تلاش آمریکا جهت دستبرد زدن به اموال ایران خواند و گفت: بعد از اجرای برجام، شاهد هستیم که آمریکا به بهانه های واهی و کذب احکامی را علیه ایران صادر می کنند که یک نمونه آن در مورد پرونده ۱۱ سپتامبر است که دادگاهی از آمریکا دستور برداشت ۱۰.۶ میلیون دلار از سرمایه های ایران را صادر کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در این پرونده نامی از جمهوری اسلامی برده نشده است و متهمان این پرونده از اتباع عربستان هستند.

کارخانه ای با تاکید بر لزوم برخورد جمهوری اسلامی با این اقدامات گفت: نمایندگان مجلس در همین راستا طرحی را برای دریافت غرامت از آمریکا تدوین کردند.

نماینده همدان در مجلس اظهار داشت: این طرح به هیات رئیسه تقدیم شده و با قید دو فوریت در هفته جاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته هسته ای مجلس تصریح کرد: در این طرح، نمایندگان خواستار اخذ غرامت از آمریکا در مواردی که دولت آمریکا نقش حقیقی در توطئه علیه ایران داشته است، شده اند. مثل کودتای ۲۸ مرداد، کودتای نوژه و انفجار هواپیمای ایرباس.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=188216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر