3

زمین‌خواران در تصاحب زمین‌های پیست آبعلی

  • کد خبر : 19429
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶

زمین‌خوارانی که برای رسیدن به اهدافشان دست به هر اقدام غیرقانونی می‌زنند، این بار زمین‌های پیست آبعلی را هدف گرفته‌اند.  شرایط ویژه که آبعلی به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی دارا است سودجویان را برای هجوم به این منطقه وسوسه کرده و آنان بی‌آنکه به عواقب ساخت و سازهای پیرامونی پیست اسکی و اثرات […]

زمین‌خوارانی که برای رسیدن به اهدافشان دست به هر اقدام غیرقانونی می‌زنند، این بار زمین‌های پیست آبعلی را هدف گرفته‌اند.

 شرایط ویژه که آبعلی به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی دارا است سودجویان را برای هجوم به این منطقه وسوسه کرده و آنان بی‌آنکه به عواقب ساخت و سازهای پیرامونی پیست اسکی و اثرات منفی آن توجه کنند در انتظار فرصتی برای سودجویی هستند.

جذابیت ساخت ویلاهای آنچنانی در کنار این پیست از یک سو و قرار گرفتن منطقه آبعلی در گذرگاه اصلی جاده تهران و شمال که دارای شرایط ویژه نظیر آب‌گرم و اماکن مقدس (امامزاده هاشم و…) است باعث شده زمین‌خواران بیش از پیش نسبت به تصاحب اراضی این منطقه تلاش کنند.

قرار گرفتن این پیست در ۵۷ کیلومتری شرق تهران هم موجب شده رفت و آمد به پایتخت به آسانی صورت گیرد که این می‌تواند امتیازی ویژه برای پیست یاد شده باشد و انگیزه‌ها را برای تصاحب زمین‌های آن دو چندان کند.

بررسی‌های روزنامه نشان می‌دهد چندین هکتار از زمین‌های پیست اسکی به چنگ این افراد افتاده و اگر تمهیدات بازدارنده لازم انجام نگیرد باید بزودی شاهد ساخت و سازهای آنچنانی در اطراف پیست اسکی آبعلی بود.

بدون شک این بدترین اتفاق ممکن برای پیستی است که در فصول سرد سال پذیرای اسکی‌بازان و خانواده‌هایی است که برای سپری کردن اوقات خوش در یک محیط سالم ورزشی دور هم جمع می‌شوند.

حسین بابائیان، رئیس اداره امور ورزش و جوانان شهر آبعلی ، تلاش گروهی خاص برای تملک زمین‌های وابسته به پیست اسکی این منطقه را مورد تأیید قرار داده و خبر می‌دهد این فعالیت‌ها از چند سال پیش شروع شده است.

مسئول ورزش شهر آبعلی درباره فعالیت‌های گروهی که به دنبال تصاحب زمین‌های اسکی این شهر هستند توضیح می‌دهد: «آبعلی به خاطر پیست اسکی که دارد از رونق خاصی برخوردار است و زمین‌های این منطقه هم نسبت به گذشته با افزایش قیمت زیادی مواجه شده‌اند اما متأسفانه برخی افراد سودجو چشم به زمین‌های پیست اسکی آبعلی دوخته‌اند.»

او اضافه می‌کند: این افراد با اخذ نامه از نهادهای مختلف سعی در دست‌اندازی و تصرف زمین‌های این اطراف را دارند و تاکنون از طرق مختلف وارد عمل شده‌اند.

بابائیان ادامه می‌دهد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به پیست بوده و جزو اماکن ورزشی به حساب می‌آید اما این افراد ویلاسازی را در دستور کار دارند و به محیط ورزش هم رحم نمی‌کنند.

این مقام مسئول ورزش آبعلی همچنین در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه چه میزان از زمین‌های پیست به تصرف زمین‌خواران در آمده است، می‌گوید: در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی برای جلوگیری از تصرف زمین‌ها مواجه بودیم و متأسفانه باید بگویم ۱۰ هکتار از زمین‌های پیست با کمک برخی از مسئولان که در گذشته و یا حال سمت‌هایی دارند از این منطقه به دست متصرفان افتاده است که از آنها شکایت کردیم.

بابائیان با اشاره به زمین‌های مجاور پمپ بنزین پیست آبعلی می‌گوید: «متأسفانه زمین‌خواران حدود ۱۰ هکتار از زمین‌های روبه‌روی این پمپ را صاحب شده‌اند تا قطعه‌بندی کنند و برای ویلاسازی اقدام کنند.»

وی با بیان این نکته که وسعت زمین‌های کل پیست ۵۵ هکتار است، یادآور می‌شود: این موضوع را به فرهمند رئیس جدید اداره ورزش و جوانان استان تهران اطلاع داده و همچنان پیگیر ماجرا هستیم.

بابائیان ادامه می‌دهد: «شهردار و فرماندار قبلی منطقه هم از این موضوع اطلاع داشتند که فقط فرماندار قبلی کمی اعتراض کرد اما کاری صورت نداد اما امیدواریم فرماندار جدید بتواند اقدامی جدی صورت دهد.»

با این همه گفته‌های قاسمی فرماندار شهرستان دماوند در این‌باره با اعلام موضع بابائیان مسئول ورزش منطقه آبعلی در تضاد است چرا که فرماندار دماوند در این خصوص می‌گوید: موضوع ساخت و ساز در اطراف پیست اسکی آبعلی در شرایط کنونی منتفی است و اساساً چنین چیزی صورت نگرفته است. این در حالی است که به گفته بابائیان زمین‌خوارانی که ۱۰ هکتار از زمین‌ها را تصرف کرده‌اند در تدارک قطعه‌بندی زمین هستند تا بزودی ساخت و سازها را شروع کنند.

قاسمی در عین حال در پاسخ به این پرسش ما که در صورت ساخت و ساز چه عکس‌العملی خواهید داشت، می‌گوید: با چنین ساخت و سازهایی از گذشته برخورد صورت گرفته و مطمئن باشید با شدت بیشتری رویه خود را ادامه خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم این کار انجام شود.

وی اضافه می‌کند: ضمن این که تاکنون هیچ نهادی بخصوص شهرداری آبعلی مجوزی برای ساخت و سازها در اطراف پیست صادر نکرده است.

 فرماندار شهرستان دماوند با بیان این نکته که استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان هم بشدت با ساخت و ساز در محدوده پیست اسکی آبعلی مخالف هستند، تصریح می‌کند: در صورتی که در آینده نزدیک ساخت و سازهای مجازی در اطراف آن صورت گیرد زمین‌خواری تلقی شده و برخوردهای قانونی با این دسته از ساخت و سازها انجام می‌شود.

علی رضایی/شبکه ایران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19429

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر