2

تخلفات عمده در بیمه پارسیان + سند

  • کد خبر : 195948
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

گزارش حسابرس مستقل از بیمه پارسایان از تخلفات عمده در این شرکت بورسی در سال مالی ۹۴ حکایت دارد

برابر امار عملکرد مقدماتی بازار بیمه کشور در سال ۱۳۹۴ شرکت‌های بیمه بیش از ۱۴۴/۳ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل، ۱۸/۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

طبق آمار عملکرد (مقدماتی) ارسالی شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۹۴،  ۵۵/۹ درصد از خسارت های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد و طی این مدت  شرکت های بیمه ۲۴/۸ میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت ‌کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱/۴ درصد رشد داشته است.

شرکت های‌ بیمه ایران، آسیا، البرز، دانا، پارسیان، پاسارگاد، کوثر، معلم و کارآفرین (هر یک دارای سهم بالاتر از ۳ درصد) در مجموع ۸۳/۷ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند.

در این بین گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در رابطه با عملکرد بیمه پارسیان در سال ۱۳۹۴ نشان می دهد که تخلفات عمده ای در این شرکت بورسی صورت گرفته و موارد متعددی وجود دارد که از سوی سهامداران باید مورد توجه قرار گیرد تا با زیان روبرو نشوند.

از جمله موارد متعدد ذکر شده در گزارش حسابرس قانونی می توان به موارد عدم رعایت الزامات سازمان بورس در بیمه پارسیان اشاره کرد.

برابر این گزارش؛ در خصوص الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر در دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت ثبت شده نزد سازمان و دستور العمل های انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به ترتیب مبنی بر ” پیش بینی عملکرد سالانه شرکت اصلی و تلفیقی گروه بر اساس عملکرد واقعی ۳ و ۶ ماهه حد اکثر ۳۰ روز پس از پایان مقاطع سه ماهه” ، ” اطلاعات پرتفوی سرمایه گذاری های دوره سه ماهه دوم شرکت فرعی که فعالیت آن سرمایه گذاری در اوراق بهادار می باشد” ، حد اکثر ۳۰ روز پس از پایان دوره”، ” افشای فوری اطلاعات مهم موثر بر قیمت اوراق بهادار ناشر و تصمیم گذاران از قبیل فروش با اهمیت دارایی های ناشر”، …. این موسسه به موارد با اهمیت دیگری که حاکی از عدم رعایت مقررات و ضوابط مربوط باشد برخورد کرده است.

علاوه بر این برابر این گزارش در نبود اطلاعات مربوط به مبانی محاسبه ” ذخیره خسارت معوق در رشته های شخص ثالث، بدنه، حوادث سرنشین و درمان ” و به تبغ آن ” ذخیره ریسکهای منقضی نشده” لحاظ شده در حساب ها، ضرورت یا کفایت ذخایر یاد شده، برای این موسسه احراز نگردیده است.

ضمنا در بخش دیگری از این گزارش آمده است به موجب رسیدگی ها، مطالبات راکد و منقول از سال های گذشته شرکت اصلی از بیمه گذاران، نمایندگان و سایر بدهکاران، علی رغم عدم تهیه جدول تجزیه سنی و عدم تعریف چگونگی بازیافت و تسویه مطالبات مزبور، مشکوک الوصول قلمداد نشده است. در شرایط یاد شده در بالا قابلیت وصول مطالبات مورد بحث در مدت زمان قابل پیش بینی برای این موسسه احراز نگردیده است.

در ادامه این گزارش تصاویر متن کامل گزارش حسابرسی بیمه پارسیان جهت علاقه مندان منتشر می شود:

دانلود گزارش حسابرسی

منبع: شمانیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=195948

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]