5

از کجا بفهمیم ماشین مزایده شده است؟

  • کد خبر : 376188
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

در کنار سایر اجناس و کالاهایی که در مزایده به فروش می‌رسند، خودرو نیز بر اساس برخی از شرایط خاص می‌تواند در مزایده به فروش برسد. مانند تمام مزایده‌ها، مزایده خودرو با یک قیمت پایه شروع و به کسی که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه دهد واگذار می‌شود.

برای شرکت در مزایده‌ های دولتی برای خودرو باید از انتشار آگهی آن‌ها مطلع شوید.

مرجع اطلاع‌رسانی مزایده خودرو

  • از اصلی‌ترین روش‌های اطلاع‌رسانی در خصوص مزایده ماشین سنگین و سایر خودروها، اطلاع‌رسانی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و برخی از سایتهای آگهی مانند ارتباط گستران هزاره است. نه تنها خودرو بلکه تمامی مزایده‌های دولتی و غیردولتی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و این سایتها آگهی می‌شوند تا افراد علاقمند و واجد شرایط در مزایده شرکت کنند.
  • همچنین در شهرهای بزرگ این اطلاع‌رسانی می‌تواند به صورت بیلبورد یا آگهی‌های دیواری در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس یا خیابان‌های پر تردد سطح شهر باشد.
  • با توجه به تغییر سبک زندگی، امروزه شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند تا حدود زیادی جای روزنامه‌ها را بگیرند و به نام یک مرجع اطلاع‌رسانی شناخته شوند. شبکه‌های اجتماعی به عنوان بستری مهم جهت اطلاع‌رسانی سریع مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.
  • همچنین سایت‌هایی که در خصوص مزایدات اطلاع‌رسانی می‌کنند، می‌توانند به عنوان یک مرجع معتبر، پیگیری شوند. سایت مزایده خودرو سایپا، ایران خودرو و گمرک، سه سایت مهم و معتبری هستند که بیشترین مزایده‌های خودرو را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

از آنجایی که در تمام شهرهای ایران مزایده خودرو برگزار می‌شود، باید مرجعی را برای کسب اطلاعات و اخبار مزایده خودرو انتخاب کنید که تمام شهرهای ایران را پوشش می‌دهند. بنابراین روزنامه‌های کثیرالانتشار، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها می‌توانند به عنوان سه مرجع مهم جهت اطلاع از مزایده خودرو مورد بررسی قرار گیرند.

انواع آگهی مزایده خودرو

معمولاً آگهی‌های اعلام مزایده خودرو مربوط به دو گروه است، گروه اول مزایده خودروهای شرکت‌های خودروسازی و گروه دوم مزایده خودروهای ارگان‌های دولتی و خصوصی است. در مزایده شرکت‌های خودروسازی دو خودروساز بزرگ ایران، سایپا و ایران خودرو، برخی از خودروهای خود را به صورت مزایده به فروش می‌رسانند. همچنین برخی از ارگان‌های دولتی از جمله پلیس، بیمارستان‎ها، شهرداری‏ها، دانشگاه‏ها، گمرک و سایر مراکز به دلیل اینکه نمی‌توانند خودروهایی که قصد فروش آن را دارند به اشخاص حقیقی واگذار کنند، باید از طریق مزایده آن‌ها را به فروش برسانند.

شرایط شرکت در مزایده خودرو

در آگهی مزایده خودرو زمان برگزاری، مکان برگزاری، نوع خودرو، مبلغ ودیعه، شرایط خاصی که شرکت کننده باید داشته باشد و مدارک جهت ثبت نام درج می‌شود. پس از کسب اطلاع از آگهی مزایده خودرو، اگر قصد شرکت در مزایده را دارید، باید مدارک مورد نظر را آماده و ثبت نام کنید.

خودروهایی که در مزایده به فروش می‌رسند می‌توانند خودروهای کارکرده، صفر یا اوراق شده باشند. پس از بازدید از خودرو، وجه تضمین که حدود ۱۰ درصد قیمت پایه است باید واریز و فرم‌های مربوطه تکمیل شود. اگر از خودرو اطلاعات کافی ندارید بهتر است از افراد خبره در این کار کمک بگیرید تا با ارائه قیمت پیشنهادی متضرر نشوید.

اگر برنده مزایده بودید، یک هفته فرصت دارید تا مدارک را ارائه و واریز پول را انجام دهید. در غیر این صورت ‌عدم حضور شما به معنای انصراف از مزایده خواهد بود و خودرو به نفر دوم واگذار می‌شود. زمانی که مدارک را تحویل و مبلغ را واریز کنید، تا ۱۰ روز کاری، سند خودرو منتقل می‌شود.

روش برگزاری مزایده خودرو

مزایده خودرو به دو صورت پاکتی و کلامی برگزار می‌شود. در روش پاکتی، مبلغ پیشنهادی نوشته، در پاکت گذاشته، به مزایده گذار تحویل داده می‎شود و باید تا روز بازگشایی پاکت‌ها منتظر بمانید. در روز بازگشایی پاکت‌ها هر کسی که بالاترین قیمت را داده باشد، برنده خواهد بود. اما در روش کلامی در روز مزایده همه افراد شرکت کننده حضور دارند و با گفتن مبلغ پیشنهادی مزایده آغاز و در همان روز برنده مشخص می‌شود.

قیمت پیشنهادی

نکته طلایی برای شرکت در مزایده‌ های دولتی این است که شما باید قیمتی را برای خودرو در نظر بگیرید که بالاتر از قیمت پیشنهادی و پایین‌تر از قیمت بازار باشد. در این صورت است که می‌توانید در مزایده، یک خودرو با قیمت مناسب خریداری کنید. توجه داشته باشید اگر خودرو از نظر فنی و موتوری به تعمیرات نیاز داشته باشد، علاوه بر پرداخت هزینه‌های جانبی از جمله خلافی و ثبت سند، باید هزینه تعمیرات خودرو را نیز در قیمت پیشنهادی خود لحاظ کنید. معمولا خودرویی که از طریق مزایده خریداری می‌شود تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از قیمت همان خودرو در بازار است.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید شرکت در مزایده خودرو برای شما مقرون به صرفه باشد، باید اطلاعات کاملی در خصوص خودرو داشته باشید. گاهی ممکن است به دلیل معیوب خودرو برنده شدن مزایده سودآور نباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایده‏های خودرو به روزنامه‏های کثیرالانتشار و سایت‏های معتبر مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376188

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر