1

به ایمنی حمل بارهای خطر آفرین توجه شود

  • کد خبر : 196156
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

شوالیه کلمه ای تزئینی و تبلیغی که برخی اوقات پای ثابت تبلیغات بوده و نشان از قدرت و جنگ آوری یک محصول می دهد. واژه ای که در ذهن مردم فردی را سوار بر اسب و با ادوات طویل ایجاد می کند.

به گزارش سایپا نیوز به نقل از ماد، اما امروز انگار شوالیه های خیابان های ایران به شکلی دیگر هستند، کامیون ها و وانت های باربری که بارهای تیز و برنده را از پس خود دارند و براحتی در خیابان های کشور در حال تردد هستند.

شوالیه هایی که ناخواسته به قاتلی خونخوار تبدیل شده اند و تنها بخش ایمنی آن ها پارچه ای است که روی شمشیرهای خود می بندد و راکبان دیگر را به مبارزه می طلبند.

عاملی که متاسفانه سالانه جان بسیاری از هموطنان را می ستاند، برای این شوالیه فرقی نمی کند که خودروی عقبی پراید باشد یا پورشه او شمشیر خود را تیز و آماده کرده است و  منتظر کمی بی احتیاطی از سوی خودرو پشتی است.

شاید دیروز میدان جنگ تن به تن بین شوالیه ها مکان مشخصی داشت و هرکس که در آن زمان در این جنگ ها شرکت می کرد و یا تماشگر آن بود کاملاً می دانست برای چه در آن مکان حضور دارد؛ اما امروز وقتی خیابان ها با این شوالیه ها پر شده است دیگر برای رانندگان از همه جا بی خبر درک اینکه فاصله زیادی با شکست و مرگ ندارد بسیار سخت است.

خودروهای حمل بارهایی همچون میله گرد و الوار و از این دست محموله ها به یکی از چندین و چند بلای خیابانی تبدیل شده است و در غفلت مسئولان این جنگجویان سالانه جان بسیاری از هموطنان ما را می گیرند.

عاملی که شاید به نسبت اشتباهات انسانی درصد بسیار پائینی داشته باشند اما نمی توان از سهم آن چشم پوشید و از آن براحتی گذر کرد.

چندی پیش خبر تصادف یک خودرو هیوندا با کامیون میله گرد تصویری غم انگیز و دردآور را از یک حادثه را به نمایش گذاشت.
تصادفی که قطعاً در جای جای جاده ها تکرار می شود و باید برای پیشگیری از آن اقدامات مهم و تاثیرگذاری را برنامه ریزی کرد تا بتوان با اقدامات قانون مند از تکرار این حوادث پیشگیری گرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=196156

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]