4

واگذاری فعالیت‌های دولتیِ مطبوعات به بخش خصوصی

  • کد خبر : 196616
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

«حسن محرابی» گفت: قرار است بخشی از فعالیت‌هایی که در حوزه دولتی در زمینه نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها است به صنوف واگذار شود.

 مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان چالوس که با حضور رییس خانه مطبوعات و جمعی از  مسوولان در ساختمان شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با تاکید بر وحدت رویه در تمام حوزه‌ها اظهار کرد: اشکالات در کار خبرنگاری اجتناب‌ناپدیر است، زیرا در هر شغلی تکلیف افراد مشخص است؛ اما خبرنگار، خبر از کار روزانه‌اش برای برنامه‌ریزی ندارد و ممکن است ساعت‌ها برای تهیه یک خبر وقت بگذارد.

محرابی از حرفه خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل زیان‌آور یاد کرد و گفت:  نوع کار روزنامه‌نگاری متفاوت بوده و قابل پیش‌بینی نیست.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شفافیت در حوزه معاونت مطبوعاتی بسیار مهم است و بسیاری از سوالات و دستورالعمل‌های حوزه خبرنگاری در سایت این معاونت وجود  دارد.

محرابی با بیان اینکه اگر نقشه راه مشخص باشد بدون شک مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: تا سال قبل دستورالعملی برای دفاتر سرپرستی و مراکز توزیع وجود نداشت که سال گذشته توسط کارگروه اقتصاد رسانه طراحی شد تا خدماتی به گروهی از دفاتر سرپرستی ارائه شود که به ادارات کل ارشاد استان ها ابلاغ شد.

وی خاطر نشان کرد: در  طرح رتبه‌بندی ۸۵۰۰ نشریه و خبرگزاری و پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز در کشور وجود دارد.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طرح رتبه‌بندی در سال ۹۳ برای روزنامه‌ها به صورت آزمایشی انجام شد و سال قبل نیز این کار صورت گرفت و امسال اعلام می‌شود تا اگر قرار است امکاناتی داده شود، شیوه توزیع مشخص باشد.

محرابی با بیان اینکه تنها داشتن مجوز نشان از هویت نیست، گفت: قرار است بخشی از فعالیت‌هایی که در حوزه دولتی است به صنوف واگذار شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر ۲۸ استان در کشور دارای خانه مطبوعات هستند که دستگاه دولتی امکان پیگیری همه را ندارد، اما اگر انجمنی تشکیل شود کمک‌رسان خوبی است.

به گزارش ایسنا. در ادامه این آیین از خبرنگاران فعال شهرستان با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=196616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]