2

«محمدحسین فراهانی» مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران شد

  • کد خبر : 19690
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۵

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور گفت: تهران در گذشته‌های نه‌چندان دور هیچ‌گاه شهر برج‌های سر به‌ فلک کشیده فاقد فرهنگ و تاریخ نبوده و امروز باید بکوشیم این شهر را به ویترین فرهنگی کشور تبدیل کنیم.  «روح‌الله احمدزاده» صبح امروز(سه شنبه) در مراسم تودیع «محمد ابراهیم لاریجانی» و معارفه «محمدحسین فراهانی» به‌ […]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور گفت: تهران در گذشته‌های نه‌چندان دور هیچ‌گاه شهر برج‌های سر به‌ فلک کشیده فاقد فرهنگ و تاریخ نبوده و امروز باید بکوشیم این شهر را به ویترین فرهنگی کشور تبدیل کنیم.

 «روح‌الله احمدزاده» صبح امروز(سه شنبه) در مراسم تودیع «محمد ابراهیم لاریجانی» و معارفه «محمدحسین فراهانی» به‌ عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه در حوزه سازمان میراث‌فرهنگی کشور طی سال‌های پس از انقلاب شاهد رویدادهای مثبتی بودیم که پس از روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم این جریانات مثبت شتاب فزاینده‌ای گرفته است.

وی تصریح کرد: واکاوی میراث کهن ایران و تاکید بر کاوش‌های باستان‌شناسی و دیرینه‌شناسی ملت ایران در سال‌های اخیر اهمیت یافت به طوری که با رجوع به پژوهش‌های تاریخی ظرفیت‌های عمیق و گسترده‌ای در مقابلمان قرار می‌گیرد که بی‌تردید منشا تحولات عظیم است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور افزود: آنچه از کتیبه‌ها در هگمتانه، بافت تاریخی مرودشت و محوطه تاریخی پاسارگاد استنباط می‌شود، نگاه جهانگرایانه و فرهنگی ایرانیان در طول تاریخ است.

احمدزاده با بیان این که در تاریخ کشورمان شاهد به رسمیت شناخته شدن زبان فارسی در فلات بزرگ ایران به عنوان یک زبان رسمی هستیم که دلالت بر سیطره فرهنگی ایران دارد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز امروز بر توزیع و گسترش زبان فارسی تاکید دارند که اهمیت این موضوع را در تاریخ و فرهنگ ایران زمین می‌توان مورد توجه جدی قرار داد.

معاون رئیس‌جمهور نگاه‌ها و دیدگاه‌های مختلف به شرق را یکی دیگر از موضوعات بااهمیت در تاریخ ایران دانست و بیان داشت: در تاریخ ایران بارها شاهد سیطره غرب بودیم و این همان چیزی است که امروز تحت عنوان جهانی‌شدن مطرح است و چیزی جز یک دروغ بزرگ که کاپیتالیسم به جهانیان منتقل می‌کند، نیست.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی کشور در ادامه اظهار داشت: در دوره‌هایی که بشریت و به ویژه جوامع غربی رب‌النوع‌های مختلف را می‌پرستیدند تاریخ ایران با الوهیت، یکتاپرستی و توحید گره خورده بود.

این مقام مسوول با اشاره به این که اعتلای فرهنگ و هویت ایرانی پس از ورود اسلام دو چندان شد، اظهار داشت: موضوعات مطرح شده بدون شک توجه ما را به حوزه میراث‌فرهنگی ایران بیش‌تر می‌کند و جای بسی خوشحالی است که امروز ما نگهبانان مرزهای هویتی ایران هستیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر این که در شرایطی که غرب برهنگی، بربریت و میل به انسان طبیعی شدن را توسعه می‌دهد، ایران پس از انقلاب اسلامی دست به چهره‌پردازی فرهنگی و دینی قابل تاملی زد، افزود: ما در چنین فضای تعامل گفتمانی، سرمان را بالا می‌گیریم چرا که در مقوله‌های فرهنگی و هویتی همیشه یک گام‌ جلوتر از بسیاری از فرهنگ‌ها از جمله غرب بوده‌ایم.

احمدزاده در ادامه به مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران اشاره کرد و ادامه داد: باید بکوشیم تهران را به ویترین فرهنگ کشور تبدیل کنیم و امیدوارم بتوانیم هویت این شهر تاریخی را که در گذشته هیچ‌گاه شهر برج‌های سر به فلک کشیده فاقد فرهنگ و تاریخ نبوده، بازیابیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: در حوزه صنایع‌دستی تهران نیز در نظر داریم یک نمایشگاه دائمی از هنرهای سنتی ایران ایجاد کنیم تا هر گردشگری که به این استان سفر می‌کند با ویترینی از انواع هنرهای ملی روبه‌رو شود.

احمدزاده گفت: زمینه‌های لازم برای اختصاص فضای ۲هکتاری برای نمایش ویژگی‌های منحصر به فرد صنایع‌دستی تهران وجود دارد تا فرهنگ و هویت ایرانی به‌خوبی معرفی شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز باید تمرکز را بر زیرساخت‌ها و رسیدن به استانداردهای جهانی با هدف حضور پررنگ‌تر گردشگران قرار دهیم.

احمدزاده در پایان از حضور کشورهای عضو جنبش عدم‌ تعهد در ایران خبر داد و اظهار امیدواری کرد ظرفیت‌ها برای نمایش و معرفی توانمندی‌های ایران در تمام زمینه‌ها برای حضور این کشورها فراهم شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19690

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر