3

ضرورت همگرایی بشری در سطح جهانی

  • کد خبر : 19737
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

رئیس سازمان صدا و سیما در چهل و هشتمین نشست عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه گفت: عموم افراد جامعه علی رغم تنوع فرهنگی، زبانی،‌ قومی و نژادی فطرت و تمایلاتی پاک، انسانی، خانواده مدار و اخلاق گرا دارند. رئیس سازمان صدا و سیما در چهل و هشتمین نشست عمومی اتحادیه رادیو […]

رئیس سازمان صدا و سیما در چهل و هشتمین نشست عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه گفت: عموم افراد جامعه علی رغم تنوع فرهنگی، زبانی،‌ قومی و نژادی فطرت و تمایلاتی پاک، انسانی، خانواده مدار و اخلاق گرا دارند.

رئیس سازمان صدا و سیما در چهل و هشتمین نشست عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه که در دهلی نو برگزار شد،‌ سخنرانی کرد. آقای ضرغامی در این سخنرانی با عنوان رسم خط تعادل برای همگرایی مخاطبان در رسانه های عمومی گفت: عموم افراد جامعه علی رغم تنوع فرهنگی، زبانی،‌ قومی و نژادی فطرت و تمایلاتی پاک، انسانی، خانواده مدار و اخلاق گرا دارند. وی افزود: رسانه های عمومی باید با شناخت این گرایش ها و تمایلات مشترک به تولید و توزیع پیام در بسته بندی های اثربخش بپردازند. رئیس رسانه ملی، خطاب به مدیران و مسئولان رادیو و تلویزیون های حاضر در جلسه گفت: از نگاه ما شبکه های رادیو و تلویزیونی که در عرصه جهانی به فعالیت می پردازند باید با تکیه بر اصول و ارزش های مورد قبول جامعه جهانی یعنی اخلاق، عدالت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز، حقوق و ارزش های انسانی و الهی، با تکیه بر الگوی رسانه پاک که با فطرت انسانی منطبق است به تولید برنامه بپردازند. آقای ضرغامی با اشاره به ضرورت همگرایی بشری در سطح جهانی افزود: از نظر ما پخش برنامه های خلاف هنجار و فطرت بشری محتوی ضداخلاقی، محتواهای مولد شکاف و برتری طلبی های قومی، نژادی و مذهبی و تکیه بر نقاط ایزوله، دست شستن از خط تعادلی است که ضامن کمترین پراکنش در میان مخاطبان جامعه جهانی است. آقای ضرغامی افزود: توهین و تعرض به ادیان و انبیای الهی، تکیه بر جاذبه های کاذب ضداخلاقی و تبلیغ و ترویج مستقیم و غیرمستقیم افکار جنگ طلبانه و ضدصلح جهانی، عدول از طی مسیر بر مدار این خط تعادل است. آقای ضرغامی؛ با تشریح دیدگاه امام خمینی (ره) در مورد این که رادیو و تلویزیون دانشگاه عمومی است، گفت: جنبه های آموزشی و تربیتی باید در ساختار تمامی تولیدات رادیو و تلویزیونی به ویژه ساختارهای نمایشی و سرگرم کننده به نحو مطلوبی جانمایی شود. رئیس رسانه ملی در حاشیه این نشست با برخی از روسای رادیو و تلویزیونی های آسیایی از جمله رئیس رادیو و تلویزیون کره جنوبی کی بی اس (KBS) دیدار و گفتگو کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19737

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر