6

۵۰ هزار نیروی آمریکایی در منطقه حضور دارند

  • کد خبر : 19963
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که کشورش پس از خروج از دو جنگ عراق و افغانستان چشمان خود را بیش از پیش به منطقه آسیا-اقیانوسیه خواهد دوخت. به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، هدف این کشور از نگاه به منطقه آسیا – اقیانوسیه، ایجاد روابط تجاری، تقویت ائتلاف‌ها و “ادامه فشار بر […]

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که کشورش پس از خروج از دو جنگ عراق و افغانستان چشمان خود را بیش از پیش به منطقه آسیا-اقیانوسیه خواهد دوخت.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، هدف این کشور از نگاه به منطقه آسیا – اقیانوسیه، ایجاد روابط تجاری، تقویت ائتلاف‌ها و “ادامه فشار بر کشورهای اقتدارگرا نظیر چین و ویتنام با هدف اصلاحات دموکراتیک در این کشورها” است.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، هیلاری کلینتون که در نشستی در هاوایی سخن می‌گفت ضمن اینکه مدعی شد کشورش خواستار همکاری دو جانبه با چین با هدف تضمین رشد اقتصادی پایدار و متوازن جهانی است، نگرانی خود را از خودکشی ۱۱ راهب و راهبه تبتی در اعتراض به سیاست‌های دولت چین ابراز داشت. گاردین از این ابراز نگرانی به منزله نوعی هشدار یاد کرده و ابراز داشته است این تندترین واکنش آمریکا نسبت به این گونه وقایع در برابر دولت چین است.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: “ما نگرانی‌های جدی خود را از وضعیت حقوق بشر در چین به صراحت ابراز داشته‌ایم.” وی افزود که فرونشستن شعله جنگ در عراق و افغانستان به آمریکا این فرصت را داده است که نگاهی دوباره بر منطقه آسیا-اقیانوسیه بیفکند.

کلینتون ضمن اشاره به اینکه پس از پایان این دو جنگ آمریکا توان سرمایه‌گذاری در منطقه آسیا – اقیانوسیه را بیش از پیش خواهد یافت، در خصوص ۵۰ هزار نیروی آمریکایی حاضر در منطقه اظهار داشت: “با تغییر در منطقه ما باید در وضعیت نیروهای خود تغییر ایجاد کنیم تا از توزیع جغرافیایی مناسب، انعطاف‌پذیری عملیاتی و بقای سیاسی برخوردار شوند.”

۵۰ هزار نیروی آمریکایی در ژاپن و کره جنوبی حضور دارند که ابزار اعمال نفوذ آمریکا در منطقه محسوب می‌شوند.

ایالات متحده با چین بر سر ادعاهای آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در این کشور مدت‌هاست که اختلاف نظر دارند اما در عین حال همکاری‌های اقتصادی گسترده‌ای بین دو کشور جریان دارد. چین بارها اعلام کرده است که دخالت آمریکا در امور داخلی خود با ادعاهای حقوق بشری را نخواهد پذیرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر