1

امضای نخستین قرارداد نفتی نشان دهنده حسن نیت وزارت نفت است/ ضرورت جذب سرمایه گذاری درمیادین مشترک

  • کد خبر : 202039
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس،با بیان اینکه انعقاد نخستین قرارداد نفتی با شرکت های داخلی نشان دهنده حسن نیت وزارت نفت است،گفت:اگر یک درصد ضریب بازیافت در میادین افزایش یابد میلیاردها تومان به نفع کشور و مردم خواهد بود.

حسین امیری خامکانی درگفت وگو با خبرنگار با اشاره به امضای اولین قرارداد توسعه ۴ مخزن نفتی در میادین یاران، مارون و کوپال به ارزش ۲٫۲ میلیارد دلار بین شرکت ملی نفت و “شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا” وابسته به گروه “انرژی تدبیر” زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت:سیاست های کلی نظام و دولت در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، تقویت بخش غیردولتی داخلی و استفاده از توان داخلی است و در شیوه نامه قراردادهای جدید نفتی براستفاده از توان و ظرفیت نیروها و شرکت های داخلی تاکید شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه شرکت های خارجی برای حضور در ایران حتما باید شریک داخلی داشته باشند،افزود:استفاده از تجربه خوب بخش های دولتی و غیردولتی داخلی درعرصه تولید نفت نویدبخش افزایش تولید نفت و استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروها و شرکت های داخلی است.

انعقاد نخستین قرارداد نفتی با شرکت های داخلی نشان دهنده حسن نیت وزارت نفت است

امیری خامکانی با تاکید براینکه انعقاد نخستین قرارداد نفتی از سری الگوی قراردادهای جدید نفتی با شرکت های داخلی نشان دهنده حسن نیت وزارت نفت است،ادامه داد:توان داخلی کشور در حوزه صنایع نفت و گاز بالا بوده و شرکت های داخلی می توانند به بخش های مهم ورود پیدا کنند و امیدواریم که قراردادهای بعدی نیز با بخش داخلی منعقد شود،یا حداقل ورود سرمایه گذار خارجی با ایجاد شرکت جوینت ویچر با شرکت های توانمند داخلی همراه باشد.

وی یادآور شد:ایجاد شرکت جوینت ویچر باید علاوه برانتقال تجربه به شرکت های داخلی به انتقال تکنولوژی به کشور بینجامد.

جذب منابع مالی و تکنولوژی خارجی درصنعت نفت ضروری است

امیری خامکانی با بیان اینکه ایجاد سرمایه گذاری درمیادین مشترک در شرایط کنونی ضروری است،افزود:در میادین مشترک نفتی و گازی طرف های مقابل با سرمایه گذاری فراوان درحال برداشت هستند و در میادین مشترک با برداشت یک طرف ، افت فشار برای طرف مقابل رخ می دهد و عملا منافع ملی کشور از بین می رود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه باید به دور از سیاسی کاری ،سرمایه ها جذب و منافع ملی کشور تامین شود،تصریح کرد:جذب منابع مالی و تکنولوژی خارجی در صنعت نفت در شرایط کنونی ضروری است و اگر یک درصد ضریب بازیافت افزایش یابد؛ میلیاردها تومان به نفع کشور و مردم خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر