1

۵ میلیون اسپانیایی امکان پیدا کردن هیچ کاری را ندارد + تصویر

  • کد خبر : 20372
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸

بیکاری، با رقم حیرت انگیزش ذهن اسپانیایی‌ها را به خود مشغول داشته و موضوعی که سرنوشت انتخابات پیش روی اسپانیا را تعیین خواهد کرد. سایت یورونیوز روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر(۲۵ آبان) از افزایش چشم گیر نرخ بیکاری در اسپانیا خبر داد و نوشت: «بیکاری، با رقم حیرت انگیزش ذهن اسپانیایی‌ها را به خود مشغول کرده و […]

بیکاری، با رقم حیرت انگیزش ذهن اسپانیایی‌ها را به خود مشغول داشته و موضوعی که سرنوشت انتخابات پیش روی اسپانیا را تعیین خواهد کرد.

سایت یورونیوز روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر(۲۵ آبان) از افزایش چشم گیر نرخ بیکاری در اسپانیا خبر داد و نوشت: «بیکاری، با رقم حیرت انگیزش ذهن اسپانیایی‌ها را به خود مشغول کرده و موضوعی که سرنوشت انتخابات پیش روی اسپانیا را تعیین خواهد کرد. رقم آن حیرت انگیز است. نزدیک به ۵ میلیون نفر امکان پیدا کردن هیچ کاری را ندارد. اقتصاد راکد و تدابیر سختگیرانه اقتصادی حاکی از آن است که سال آینده هم وضع بهبود نخواهد یافت.»

جام نیوز – یورونیوز افزود: «۳۰ درصد بیکاران این کشور بیش از دو سال است که در جستجوی کار به هر دری می‌زنند. حق بیمه بیکاریشان هم پایان یافته است. گرچه دولت سوسیالیست در ماه اوت سال جاری برای شش ماه دیگر بیمه را تمدید کرد، اما کل حق بیمه بیکاری آن‌ها در این دوره بیشتر از ۴۰۰ یورو در ماه نیست. اسپانیا با کسری بودجه‌اش دیگر قادر نیست یک و نیم میلیون بیکار جستجوی کار را تحت پوشش قرار دهد.»

به نوشته یورونیوز، تعداد خانوارهایی، که هیچ یک از اعضایشان کار نمی‌کنند به یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار می‌رسد، به عبارت دیگر ۱۱ درصد کل خانوارهای اسپانیا، تمام اعضایشان بیکارند. مدارس عمومی، یکی دیگر از حوزه‌های رفاه عمومی هم موضوعی است که بر مشکلات اسپانیا افزوده است. مناطق خودمختار این کشور، ۸۸ درصد هزینه‌های آموزش خود را خودشان تامین می‌کنند.

بر پایه این گزارش، دولت اسپانیا در سال ۲۰۰۹، نزدیک به ۵ درصد تولید ناخالص داخلی را به امر آموزش عمومی اختصاص داد. افزون براین، بخشی از بودجه مدارس خصوصی را نیز تامین می‌کند. در سال جاری تظاهراتی علیه کاستن از ظرفیتهای شغلی استادان و معلمان در حوزه دولتی توسط حزب مردم در مادرید ترتیب داده شد. بزرگ ‌ترین نگرانی مطرح در اسپانیا به حوزه خدمات درمان و سلامت مربوط است.

یورونیوز تأکید کرد: «در اسپانیا، از سال ۱۹۸۶، دسترسی به خدمات همگانی و رایگان برای عموم فراهم شد و بودجه آن نیز از محل مالیات‌های اخذ شده از سوی دولت تامین می‌شد. بودجه بهداشت و درمان، در حوزه عمومی و خصوصی اسپانیا به ۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌رسد. توزیع بودجه مناطق بر حسب جمعیتشان برعهده دولت است. ۳۵ درصد بودجه مناطق به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد.
در حال حاضر، بخش بهداشت و درمان اسپانیا با کسری بودجه‌ای بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد یورو روبرو است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20372

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]