2

عربده‌کشی‌های هیات حاکم آمریکا تلاشی مذبوحانه برای باقی ماندن است

  • کد خبر : 20405
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۰

سردار جزایری نیز در این همایش با اشاره به انفجار اخیر در زاغه مهمات سپاه در اطراف تهران و شهادت تعدادی از پاسداران اظهار کرد: اسرائیلی‌ها موجودات بسیار ضعیف و سخیفی هستند چراکه اعلام کرده‌اند از این‌گونه انفجارها در جمهوری اسلامی ایران خوشحالیم. همایش بسیج و رسانه با حضور جمعی از اصحاب رسانه، مسوولان سازمان […]

سردار جزایری نیز در این همایش با اشاره به انفجار اخیر در زاغه مهمات سپاه در اطراف تهران و شهادت تعدادی از پاسداران اظهار کرد: اسرائیلی‌ها موجودات بسیار ضعیف و سخیفی هستند چراکه اعلام کرده‌اند از این‌گونه انفجارها در جمهوری اسلامی ایران خوشحالیم.

همایش بسیج و رسانه با حضور جمعی از اصحاب رسانه، مسوولان سازمان بسیج مستضعفین و شخصیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی کشور از صبح امروز برگزار شد.

مهمترین معیار سنجش خواص، تبعیت از ولی‌فقیه و پرهیز از‌ حزب‌گرایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در نهمین همایش بسیج و رسانه، ولایت‌مداری را یکی از مولفه‌های اصلی فرهنگ و اندیشه بسیجی دانست و گفت: یک بسیجی واقعی ولی فقیه را در همه زمینه‌ها فصل‌الخطاب می‌داند و برای آن‌ها هیچ فرقی بین حکم امام معصوم، پیامبر و ولی فقیه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ویژگی‌ها و مولفه‌های فرهنگ بسیجی گفت: اختیارات ولی فقیه و اختیارات امام معصوم در اداره حکومت هیچ تفاوتی ندارد و همه اختیارات پیامبر و امام در اداره حکومت، برای ولی فقیه نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مبانی فرهنگ و اندیشه بسیجی، ولایت‌مداری است و بین عصر ولایت فقیه با عصر امامت و نبوت یک پیوستگی وجود دارد. انکار امامت به انکار نبوت منجر می‌شود و انکار ولایت فقیه نیز قطعا به انکار امامت منجر خواهد شد. امروز بسیجیان واقعی کسانی هستند که ولی فقیه را در همه مسائل فصل‌الخطاب بدانند و فرهنگ بسیجی، تبعیت از ولایت فقیه را به طور کامل قبول دارد نه به صورت گزینشی.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که «گفتمان بسیجی یک فرهنگ است و مبانی، مولفه‌ها و پیشینه‌هایی دارد» خاطرنشان کرد: این مولفه‌ها و پیشینه‌ مربوط به عصر و زمان ما نیست، بلکه فرهنگ بسیجی را باید از نگرش و رفتار انبیاء و اولیا برداشت و انتزاع کنیم. اولین مبنای فرهنگ بسیجی، استوار بودن بر اصل خدامحوری است. منشاء قدرت، مدیریت و قانون را باید الهی بدانیم و مشروعیت چیزی نیست که با رای مردم به دست بیاید. نقش مردم تولید قدرت است نه تولید ولایت و ولایت از سوی خدا منشا می‌گیرد.

سعیدی حق‌گرایی را از دیگر مولفه‌های فرهنگ و اندیشه بسیجی دانست و تاکید کرد: مهمترین معیار سنجش خواص، تبعیت از ولی فقیه است. مساله مهم دیگر در این زمینه، پرهیز از شخص‌گرایی،‌ حزب‌گرایی و قوم‌گرایی است چراکه یکی از مشکلات اصلی ما در طول تاریخ این بوده که افراد را به جای حق قرار می‌دادند. شخص‌گرایی یکی از آفات حق‌گرایی است و ما تابع شخص نیستیم بلکه تابع معیار هستیم.

وی تکلیف‌گرایی، ایثار کامل در راه هدف و نگرش وسیله‌ای به قدرت را از جمله دیگر مبانی و مولفه‌های فرهنگ بسیجی برشمرد و اظهار کرد: اندیشه بسیجی، قدرت را وسیله‌ای برای تعالی و اجرای احکام الهی می‌داند. برای رسیدن به نمایندگی مجلس می‌توان کارهای زیادی انجام داد ولی یک نماینده بسیجی هیچ‌گاه برای رسیدن به این قبیل جایگاه‌ها کارهای نامربوط نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه دشمنی‌شناسی را از جمله مهمترین مولفه‌های فرهنگ و تفکر بسیجی عنوان کرد و گفت: از ۱۵۰۰ آیه قرآن درباره دشمن‌شناسی، ۳۰۰ آیه درباره شناخت نفاق است چراکه بشر در طول تاریخ بیشترین ضربه را از نفاق، رهبران بدلی و دین‌های بدلی خورده است. خوارج وقتی جلوی ولی خدا می‌ایستند مهدورالدم هستند؛ مانند منافقین در زمان امام و فتنه‌گران در سال ۸۸٫ بسیجی باید دشمن را در هر موقعیت و لباسی بشناسد و در برخورد با آن‌ها تعلل نکند.

سعیدی جبهه‌شناسی و پایبندی به اصول را از دیگر مولفه‌ها و مبانی اندیشه بسیجی عنوان کرد و افزود: بسیجی نسبت به اصول و ارزش‌ها سختگیر است. حجاب اسلامی، نماز، اصول و رفتار اسلامی، مهریه اسلامی، جشن و مراسم اسلامی و نامگذاری اسلامی باید در جامعه رعایت شود و اگر نشد، نمی‌توان نام جامعه را جامعه اسلامی گذاشت و بسیج درصدد تحقق این ارزش‌هاست. از منظر تفکر و فرهنگ بسیجی، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و با تکیه بر شعارهای انحرافی و باطل نمی‌توان دین خدا را پیاده کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود، وارستگی از وابستگی به عوامل برتری‌جویی را یکی دیگر از مولفه‌های فرهنگ بسیجی دانست و اظهار کرد: بسیجی نظم، وجدان کاری و مسوولیت‌پذیری دارد ولی به جایگاه و عنوان وابستگی ندارد. فرهنگ بسیجی باید بازنگری شود و در عرصه مدیریت باید پارامترهای بسیجی پیاده شود.

به گزارش ایسنا، پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین کدخدایی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام والمسلمین صباغی مسوول روابط عمومی و تبلیغات بسیج در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام غدیر، بر همکاری و هماهنگی بیشتر بسیج و رسانه‌ها تاکید کردند.

صباغی با بیان این‌که «رسالت بسیج یک رسالت جهانی و سراسر ارزش است و کار رسانه‌ها نیز ترویج ارزش‌هاست» گفت: اگر بسیج و اصحاب رسانه دست در دست هم دهند می‌توانند کشوری عاری از هرگونه بدی بسازند. این دو بخش مهم باید درک یکسانی از مسائل کشور و منطقه داشته باشند تا بتوانند بحران‌ها را پیش‌بینی کنند و راهکارهای مناسبی ارائه دهند.

عربده‌کشی‌های هیات حاکم آمریکا تلاشی مذبوحانه برای باقی ماندن است

سردار جزایری نیز در این همایش با اشاره به انفجار اخیر در زاغه مهمات سپاه در اطراف تهران و شهادت تعدادی از پاسداران اظهار کرد: اسرائیلی‌ها موجودات بسیار ضعیف و سخیفی هستند چراکه اعلام کرده‌اند از این‌گونه انفجارها در جمهوری اسلامی ایران خوشحالیم.

وی اضافه کرد: اسرائیلی‌ها باید نگران و گریان باشند از زمانی که صدای این‌گونه انفجارها در تل‌آویو و بخش‌های دیگر اسرائیل به صدا در بیاید. این‌که آن‌ها از ترور یا کشته شدن افراد احساس خوشحالی می‌کنند به خاطر خوی استکباری آن‌هاست و ظاهرا در ذات رژیم‌های استکباری و سلطه چنین موجودیتی نهفته شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل سازمان بسیج رسانه را تبریک گفت و افزود: نهاد بسیج رسانه راهی طولانی در پیش دارد و باید خود را به درستی تعریف کند چرا که این مساله بسیار مهم است.

جزایری به تفاوت گفتمان رسانه‌ای آمریکایی‌ها با گفتمان رسانه‌های ایران اشاره کرد و یادآور شد: گفتمان آمریکایی‌ها گفتمان سلطه است و ما طی ۳۰ سال اخیر شاهد این مساله بوده‌ایم و به نظر می‌آید که گفتمان ایران این نوع گفتمان آمریکایی را پذیرفته است. برای مثال در بحث انرژی هسته‌یی در حالی که آمریکایی‌ها صاحب بمب‌های اتمی هستند ایران را به تمکین در زمینه انرژی هسته‌یی دعوت می‌کنند. در مورد حقوق بشر نیز در حالی که بدترین اقدامات ضد حقوق بشر علیه شهروندان آمریکایی طی روزهای اخیر اعمال شده است، جمهوری اسلامی ایران به نقض حقوق بشر متهم می‌شود.

وی با بیان این‌که «بزرگترین سامانه‌های تروریسم دولتی مربوط به آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌هاست ولی ایران را به این مساله متهم می‌کنند» تصریح کرد: آن‌ها به این صورت حمله می‌کنند و جمهوری اسلامی دفاع می‌کند و کار را به جایی رسانده‌اند که کسی جرات نکند حتی نام حمایت از مستضعفین را در دنیا طرح کند. متاسفانه ما عمدتا در پدافند بوده‌ایم و وقتی به دیپلماسی و رسانه‌های خود نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این اتفاق افتاده است، ولی این مساله باید عوض شود و سخنان اخیر مقام معظم رهبری نیز حاوی همین پیام است.

معاون فرهنگی و تبلیغات ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که «آمریکا و اروپا امروز در شرایط ضعف هستند» اظهار کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت شکل گرفته است و حرکت رو به جلو دارد، دشمنان و در راس آن‌ها آمریکا در مرحله افول و ضعف هستند و این یک فرصت طلایی برای ماست. غده سرطانی اقتصادی و مالی آمریکا تازه سر باز کرده است و این در حالی است که جمهوری اسلامی به عنوان کشور حریف، اصلی‌ترین جراحی اقتصادی خود را انجام داده است و اگر این مرحله نقاهت را به سلامت طی کنیم، در حالی که رقیب وارد یک بیماری کشنده می‌شود ما از یک بیماری مهلک نجات پیدا می‌کنیم.

جزایری اضافه کرد: اگر از این فرصت استفاده شود و درک روشنی از موقعیت جهانی فعلی داشته باشیم، بدون تردید برنده این منازعه جمهوری اسلامی خواهد بود. بر این اساس باید بدانیم که آیا اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی اقداماتی از روی قدرت است یا اقدامی برای جلوگیری از افتادن و فناست؟ به نظر می‌رسد عربده‌کشی‌های هیات حاکم آمریکا تلاشی مذبوحانه برای باقی ماندن است.

وی با طرح این پرسش که آیا این افول و ضعف در ادبیات، مذاکرات، دیپلماسی و رسانه‌های ما وجود دارد و عملیاتی شده است یا خیر؟ گفت: متاسفانه هنوز در ادبیات خود از براندازی جمهوری اسلامی توسط آمریکا صحبت می‌شود در حالی که دوره این ادبیات گذشته است. واقع‌بینی بر ما حکم می‌کند که بدانیم دوران سلطه‌گری آمریکا طی شده است و آن‌ها برای این‌که بمانند صحبت از براندازی می‌کنند، وگرنه توان براندازی ندارند.

مسوولان بسیج در تبیین ماموریت‌های خود برای رسانه‌ها و مخاطبان تلاش کنند

به گزارش ایسنا سردار رمضان شریف نیز در این همایش اظهار کرد: عمق نگرانی و ناراحتی آمریکایی‌ها از جمهوری اسلامی ایران در این زمان به خاطر برگزاری دو اجلاس بیداری اسلامی و اجلاس فلسطین با حضور مقام معظم رهبری در ایران است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برگزاری دو اجلاس بزرگ در فاصله کمتر از دو هفته در ایران آن هم با حضور رهبر معظم انقلاب، دشمنان را به هذیان‌گویی انداخته است.

وی در ادامه با بیان این‌که «بسیجی یکی از مولفه‌های ارزشمند قدرت در نظام جمهوری اسلامی است» افزود: انقلاب اسلامی دارای یک گفتمان مستحکم مبتنی بر یک فرهنگ الهی است بنابراین اگر در فرآیند ارتباط، سه مولفه منبع پیام، جغرافیای مخاطب و ابزارهای رسانه‌ای را در نظر بگیریم، ما صاحب قدرتمندترین و مستحکم‌ترین منبع پیام هستیم چراکه آنچه پیام انقلاب اسلامی را منحصر به فرد کرده است مبتنی بودن آن بر پیام الهی است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جغرافیا و گستردگی مخاطبان رسانه به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در شکل‌گیری فرآیند ارتباط، تاکید کرد: ما امروز گوش‌های شنوای زیادی در دنیا داریم و این گوش‌ها از جنایت‌های مروجان فرهنگ غربی بیزار و در عوض تشنه‌ شنیدن حرف‌های نو هستند، بنابراین اگر پیام انقلاب اسلامی از مرزهای این سرزمین فراتر رفته و به کشورهای مختلف سرایت کرده، نکته بسیار مهمی است.

شریف اضافه کرد: اگر اعراب حامی صدام در شبه جزیره فاو مسجدی را به شکل کشتی به گل نشسته ساخته‌اند تا سمبل موفق نبودن پیام انقلاب اسلامی باشد، سخت اشتباه کرده‌اند. پیام انقلاب اسلامی در پیروزی جنگ ۳۳ روزه، جنگ ۲۲ روزه و در سقوط پایه‌های اصلی رژیم صهیونیستی در مصر، تونس، لیبی و در آینده نزدیک در کشورهای دیگر شنیده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مولفه ابزارهای رسانه‌ای یادآور شد: ما به لحاظ ابزار، منابع و بودجه‌های رسانه‌ای، محدودیت‌هایی داریم، ولی قدرت ما در منبع پیام و گستردگی مخاطب توانسته است مزیتی نسبی برای ما ایجاد کند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تاثیر رسانه در تحولات امروز جهان اظهار کرد: سقوط امروز مبارک و بقیه‌ حکام عرب نتیجه‌ فریاد زن محاصره شده‌ای در غزه است که خطاب به حکام عرب نهیب می‌زد که به ما کمک کنید. درست است که این فیلم کمتر از ۳۰ ثانیه بود اما توانست تاثیر شگرفی بر جای بگذارد. تعجب است که در اوج قدرت ما، دست و پای رسانه‌های ما می‌لرزد که حرف خود را بزنند در حالی که ما در موضع قدرت هستیم و امروز تمام منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا جبهه‌ مقابله با آمریکاست.

شریف در پایان با اشاره به این‌که «اصحاب رسانه در معرض سنگین‌ترین تهاجم دشمنان هستند» تاکید کرد: تصویری که دشمن از بسیج در ذهن مخاطب ساخته است ترسیم سیمای واقعی بسیج نیست. البته شاید عده‌ای بگویند که خود بسیج هم مقصر است و من این مساله را رد نمی‌کنم چراکه مسوولان بسیج باید در تبیین ماموریت‌های خود برای رسانه‌ها و مخاطبان تلاش بیشتری کنند.

به گزارش ایسنا، پیش از سخنان سردار شریف، مرتضی نبوی مدیر مسوول روزنامه رسالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهداف و انگیزه‌های شکل‌گیری بسیج رسانه گفت: بسیج رسانه تشکیل شده است تا جبهه رسانه‌ای انقلاب در نبرد نرم با دشمن شکل گیرد و در مبانی نظری ارتباطات مبتنی بر جهان‌بینی اسلامی تحول ایجاد کند.

وی حمایت از نهضت‌های آزادیخواه در جهان، افزایش بصیرت، شناخت بیشتر دشمن و همکاری با رسانه‌های انقلابی را از جمله اهداف تشکیل بسیج رسانه برشمرد و اضافه کرد: در سال‌های بعد همایش بسیج و رسانه در ۱۵ آذر ماه یعنی در سالگرد شهادت جمعی از شهدای رسانه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر