2

محبی‌نیا: شرایط خوبی برای هم‌پیوندی برنامه ششم با بودجه ۹۶ نداریم

  • کد خبر : 204596
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر دولت و مجلس در ارائه و تصویب لایحه برنامه ششم گفت که از نظر زمانی دولت بعید است بتواند بودجه ۹۶ را بر اساس برنامه ششم تهیه و تنظیم کند.

جهانبخش محبی‌نیا اظهارکرد: بندی از قانون برنامه و بودجه مصوب پیش از انقلاب می‌گوید که مملکت باید با برنامه‌های عمرانی پنج ساله اداره شود و در آن برنامه‌ها جداول مصارف و منابع گنجانده شود اما اینکه بگوییم بودجه سالانه حتما باید در قوسی از برنامه توسعه قرار گیرد چنین صراحت قانونی وجود ندارد.

وی افزود: البته ما تنبلی و کم‌کاری کردیم و برنامه ششم در زمان خود به مجلس ارائه نشد و مجلس هم در زمان خود آن را بررسی و تصویب نکرد لذا ما در یک خلا به سر می‌بریم و اگر بخواهیم روال قبلی را پیش ببریم یا باید برنامه پنجم را یک سال تمدید کنیم و یا برنامه ششم را در اسرع وقت تمام کنیم و آن را برای شورای نگهبان بفرستیم تا دولت هم بودجه ۹۶ را بر اساس این برنامه تهیه و تنظیم کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: طبیعتا ما از نظر زمانی برای هم‌پیوندی برای برنامه ششم با بودجه سال ۹۶ در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم.

ایسنا/محبی‌نیا با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه تدوین بودجه از سوی دولت، یادآور شد: دولت کار خود را برای تدوین بودجه آغاز کرده و باید منتظر بمانیم ببینیم آیا می‌تواند آن را در راستا و مطابق برنامه پیش ببرد یا خیر؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=204596

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر