3

کلاهبرداری بزرگ بی بی سی از بیوه شاه مخلوع یعنی فرح پهلوی + تصاویر

  • کد خبر : 20501
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴

گرچه همواره شاهد اقدامات و تلاش های شبانه روزی به اصطلاح حرفه ای بی بی سی فارسی برای فریب مردم هستیم، اما این بار گذشته از بسیاری حواشی رنگارنگ کارکنان این مجموعه، اطلاعاتی به دست رسیده که از کلاهبرداری بزرگ آن هم از بیوه شاه مخلوع یعنی فرح پهلوی حکایت دارد. به گزارش خبرنگار بولتن […]

گرچه همواره شاهد اقدامات و تلاش های شبانه روزی به اصطلاح حرفه ای بی بی سی فارسی برای فریب مردم هستیم، اما این بار گذشته از بسیاری حواشی رنگارنگ کارکنان این مجموعه، اطلاعاتی به دست رسیده که از کلاهبرداری بزرگ آن هم از بیوه شاه مخلوع یعنی فرح پهلوی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، بازدید بیوه ۷۵ ساله محمدرضا پهلوی از بی بی سی فارسی به یک کلاه برداری جنجالی انجامیده و داستان جالبی را بر اساس خوش خیالی های صادق صبا، فرح دیبا و مجموعه مستند سازان مرتبط با بی بی سی بوجود آورده است.

  داستان از این جا آغاز می شود  که در صورتی بنگاه سلطنتی انگلستان به بیوه شاه سابق اجازه بازدید از بی بی سی فارسی را می دهد که این بازدید و حواشی آن محرمانه بماند و  این شرط مورد موافقت فرح ذیبا قرار می گیرد، اما این ماجرا آن طور که انتظار می رفت تمام نمی شود.

چرا که خودنمایی فرح دیبا و طبع آزمند صادق صبا (مدیر بی بی سی فارسی ) موجب بروز دردسر بزرگی شد و به کلاهبرداری مالی ختم شد.

 

اطلاعات دریافتی از محافل نزدیک به بیوه محمدرضا پهلوی حاکی است، که فرح دیبا در جریان بازدید از بی بی سی، پیشنهاد می کند در قبال پرداخت دو میلیون دلار به بنگاه خبر پراکنی بی بی سی؛ تحت عنوان «کمک به گسترش اطلاع رسانی درایران(!)»؛ بنگاه سلطنتی بی بی سی فیلم مستندی از زندگی ملکه سابق تولید و پخش نماید.

صادق صبا که از این پیشنهاد وسوسه شده بود؛ پنهانی از پیرزن می خواهد که مبلغ مورد نظر را مستقیم به خودش بپردازد نا علاوه بر اجابت خواسته وی یعنی تولید فیلم مستند از زندگی فرح دیبا و پخش فیلم مورد نظر، هر از گاهی نیز خبر و تصویری از فرح پهلوی را پخش کند و به بهانه در پیش بودن شصتمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس؛ تصاویری از فرح دیبا در کنار ملکه انگلیس پخش شود!

در این میان چانه زنی مختصری بین آنها به عمل می آید و در نهایت توافق می شود که فرح دیبا مبلغ دویست هزار پوند به عنوان پیش پرداخت به مدیر بخش فارسی بی بی سی بپردازد و اضافه می کند که در صورت تحقق وعده او؛ دویست هزار پوند دیگر نیز خواهد پرداخت که البته برای خالی نبودن عریضه؛ مبلغ دیگری را نیز به طور رسمی به بنگاه بهایی – صهیونیستی بی بی سی اهداء می کند تا موجب شک مسئوولین بی بی سی جهانی به صادق صبا نشود.

 بنابر این گزارش، صادق صبا نیز دست به کار شده و با استفاده از روابط باندی خویش؛ تولید فیلم مستند را به یک باند خارج از بی بی سی واگذار می کند حال آن که مستندی که تولید می شود بسیار ضعیف؛ ابتدایی و به نوعی «ضد تبلیغ» از کار در می آید و بنگاه بی بی سی با اصرار و تکرار تلاش می کند تولید فیلم را به یک مستند ساز مستقل نسبت دهد و نقش خود را در تولید آن منتفی اعلام نماید.

این وضع بر بیوه محمدرضا بسیار گران تمام می شود و در شرایطی که از عملکرد صادق صبا بسیار خشمگین بوده؛ مدیر بی بی سی فارسی در تماسی با وی مابقی مبلغ مورد توافق (دویست هزار پوند دوم) را مطالبه می کند! که بیوه پهلوی ضمن امتناع از پرداخت مبلغ؛ دغل بازی و کلاشی های صادق صبا را در برخی محافل خصوصی خویش مطرح می نماید و این وضعیت مناقشه ای پنهان بین صادق صبا؛ باند تولید کننده فیلم مستند و بیوه محمدرضا به وجود آورده است که به گوش مسئولان ارشد این بنگاه سخن پراکنی رسیده است و در تلاش هستند رسوایی به وجود آمده را به نوعی مخفی نمایند.

گفتنی است، صادق صادق ن‍‍‍‍‍‍ژاد (معروف به صبا) اخیرا به دلیل تجاوز به یکی از مجریان زن بی بی سی فارسی (به نام پونه.ق) و شکایت آن زن؛ با یک رسوایی اخلاقی گسترده درگیر بوده که با وساطت برخی محافل ضد انقلاب مقیم انگلیس (برای حل بحران به وجود آمده) همراه شد و اکنون پیش از فرو نشستن آن بحران؛  رسوایی دیگری گریبان صادق صبا را گرفت و این بار کلاهبرداری مالی آن هم از فرح پهلوی،  نتیجه کار صادق صبا بوده است. به  نظر می رسد که صادق صبا و تیم مدیریت بی بی سی فارسی بیش از اندازه مغرور شده اند و خود را مهم تلقی می کنند زیرا علاوه بر ظلم به کارکنان زیر دست خود و تجاوز به زنان، کلاهبرداری از فعالان سیاسی و چهره های شناخته شده را نیز جایز می دانند

حال باید دید که صادق صبا چگونه با اپوزیسیون خارج نشین و هواداران  فرح دیبا مواجه خواهد شد و چه جوابی برای کارکنان و مدیران بی بی سی خواهد داشت.

شایان ذکر است، بولتن نیوز آمادگی دارد بعنوان یک رسانه (مانند خبر منتشره درباره روزنامه شرق) توضیحات احتمالی افراد مورد اشاره در خبر را منتشر نماید تا حقایق هرچه بیشتر برای اذهان عمومی پدیدار شود. حال باید دید که صادق صبا چه توضیحی در این زمینه دارد. تا مشخص شود چه کسانی مدعی کار حرفه ای، اطلاع رسانی بی طرفانه و حقوق بشر هستند و برای مردم ایران دلسوزی می کنند و چه کسانی از هر فرصتی برای منفعت شخصی خود بهره می برند و در این راه به هیچ قاعده اخلاقی، سیاسی، انسانی و… معتقد نیستند.

مطمئنا کسانی که عمر خود را در سوء استفاده از هر واژه سیاسی و اخلاقی و انسانی صرف کرده اند و از هر امکانات  و فرصت مالی و اقتصادی برای سیراب کردن طمع خود استفاده کرده اند، هر جا که باشند طبل رسوایی را به صدا در می آورند و تشتشان از پشت بام خواهد افتاد ودر آن زمان هم همسایه ها و هم کارکنان متعصب آنها متوجه خواهند شد که چه کسانی مدیریت چنین مجموعه هایی را به دست گرفته اند.

 بارکنان و عوامل همکار بی بی سی درآینده روزهایی را تجربه خواهند کرد که نه تنها بابت مزدوری بیگانگان، خبرسازی و حاشیه سازی علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، باید توضیح بدهند که چرا به دروغ پراکنی و ماجراجویی و براندازی در چارچوب فعالیت های به اصطلاح حرفه ای مشغول بوده اند، بلکه با وجدان خود دست به گریبان خواهند بود که چرا فرصت سوء استفاده اخلاقی، مالی، انسانی و… را به فرصت طلبانی مانند صادق صبا داده اند و چرا در محیطی مشغول به کار بوده اند که برخی کارکنان آن به زیرآب زنی، حاشیه سازی، دشمنی و فرصت طلبی مشغولند و روزهای تیره را برای همکاران خود ایجاد می کنند….

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر