1

تابش: مطهری گفته بود من دیگر ذکر مصیبت بلد نیستم/ یک مداح هم به جلسه سخنرانی بیایند

  • کد خبر : 205528
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

نایب‌رییس فراکسیون امید به «اعتماد» گفت: «وقتی نایب‌رییس مجلس نمی‌تواند سخنرانی کند برای بقیه نمایندگان مجلس بدیهی است که سخنرانی‌شان لغو شود. اصلا این لغو برنامه‌ها دارد کم‌کم تبدیل به یک امر عادی می‌شود»

به گزارش افق نیوز، متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

‌ با توجه به توضیحات آقای مطهری در جلسه دیروز فراکسیون امید ارزیابی شما از اتفاقی که افتاد چیست؟
آن‌طور که از توضیحات ایشان بر می‌آمد به نظر می‌رسد هم دادستانی در این باره قانونمند عمل نکرده و هم از سوی مسوولان استانی و وزارت کشور این امکان وجود داشت که بهتر و با تدبیرتر عمل شود. ولی با این همه هنوز نمی‌توانیم درباره این موضوع قضاوت کنیم. دیروز هم رییس مجلس کمیسیون شوراها را مامور کرد تا بروند و درباره همه جوانب قضیه بررسی و تحقیق کنند و گزارش جامعی بدهند. فکر می‌کنم آن گزارش می‌تواند مبنای قضاوت و تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد.

البته خود فراکسیون امید هم قرار است اقداماتی انجام دهد. دوستان ما قرار است از وزرای دادگستری، کشور و اطلاعات سوال ‌کنند. همه این مسائل در این راستا است که علل وقوع این حادثه و حوادث مشابه مشخص شود. تاکید ما فقط بر لغو سخنرانی آقای مطهری در مشهد نیست. ما می‌گوییم وقتی آقای مطهری به عنوان نماد یک عنصر در راس قوه مقننه این‌طور مورد اهانت قرار می‌گیرد دیگر رخ دادن اتفاقات مشابه برای امثال آقای زیباکلام و دیگر چهره‌ها مثل روز روشن است.

وقتی نایب‌رییس مجلس نمی‌تواند سخنرانی کند برای بقیه نمایندگان مجلس بدیهی است که سخنرانی‌شان لغو شود. اصلا این لغو برنامه‌ها دارد کم‌کم تبدیل به یک امر عادی می‌شود. کنسرت‌ها لغو می‌شوند سخنرانی‌ها لغو می‌شوند و… همه این برنامه‌ها هم در شرایطی که مجوز قانونی داشته‌اند لغو می‌شوند. ما می‌گوییم بالاخره این پدیده را باید در جایی کور کنیم.

‌ ارزیابی خود شما از علل این تصمیم درباره لغو سخنرانی اقای مطهری چیست؟
باید منتظر بمانیم تا گزارش‌ها بیاید. آن وقت معلوم می‌شود اشکال از نقص از قانون است یا تفسیر نامعقول از قانون یا عدول از وظایف قانونی. باید ببینیم چه موضوعی منجر به این تصمیم عجیب شده است بعد متناسب با آن تصمیم بگیریم.

آقای لاریجانی اشاره کرد که از دو سه روز قبل در حال بررسی و بحث درباره این سخنرانی بوده است. به چه دلیل این میزان از حساسیت درباره سخنرانی نایب‌رییس مجلس وجود دارد؟
بله، خود آقای مطهری هم گفتند که قرار بوده ایشان در روز عاشورا صحبت کند. اما گفتند سخنرانی روز عاشورا را به روز اربعین موکول کنید. اربعین هم گفتند سخنرانی صرفا مذهبی و پیرامون تحلیل قیام حضرت اباعبدالله باشد.

حتی خود آقای مطهری در جلسه دیروز می‌گفت من گفتم دیگر ذکر مصیبت بلد نیستم که بخوانم و پیشنهاد دادم یک روحانی و مداح هم به جلسه بیاید تا جلسه کاملا رنگ و بوی مذهبی داشته باشد. ولی با این همه چنین برخوردی صورت گرفت که عاملان آن باید درباره چرایی آن توضیح بدهند. آقای مطهری می‌گفت من متعجبم که خود من این همه قید و بند داشتم که در یک مناسبت مذهبی حرف سیاسی نگویم اما باز هم اینگونه برخورد کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205528

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر