1

عامل انفجار تروریستی علیه زائران ایرانی در پمپ بنزین جنوب حله + تصویر

  • کد خبر : 205649
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

گروه تروریستی داعش با اعلام هویت عامل انفجار تروریستی علیه زائران ایرانی تهدید کرده است که باید در بغداد، کربلا و نجف منتظر حملات شدید باشند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار روز پنجشنبه در منطقه حله و الشوملی در جنوب عراق را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله شمار زیادی از زائرین ایرانی انجامید، برعهده گرفت.

این گروه تکفیری عامل انفجار تروریستی روز پنجشنبه را «ابو فهد العراقی» اعلام و خاطرنشان کرد که در پی انفجار یک دستگاه کامیون بمب گذاری شده توسط وی در مسیر تجمع زائرین، بیش از ۲۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

داعش در این بیانیه از شیعیان به عنوان رافضی نام برده و با اشاره به شکست‌هایش در استان نینوا، تهدید کرده است که آنان باید در بغداد، کربلا و نجف منتظر حملات شدید باشند.

تانکر سوخت بمب گذاری شده در جایگاه سوخت گیری و رستورانی که زائران در آن حضور داشتند، عصر پنجشنبه منفجر شد که در زمان این انفجار انتحاری، دست کم هفت اتوبوس زائران ایرانی، بحرینی و عراقی در داخل جایگاه سوخت بودند.

ابوفهد العراقی عامل انفجار تروریستی علیه زائران ایرانی

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با اعلام آخرین جزییات شناسایی مجروحان و شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله عراق گفت: تاکنون هیچ زائر ایرانی در بین مجروحان این حادثه شناسایی نشده اما ۱۱ افغانی ساکن ایران در بین مجروحان این حادثه شناسایی شده‌اند.

کمالی با بیان اینکه شناسایی مجروحان و شهدای این حادثه کماکان ادامه دارد، افزود: وسعت انفجار به حدی بوده که احتمال می‌رود بیشتر حاضران در صحنه شهید شده باشند. به احتمال زیاد ۷۱ تن از ایرانی‌ها جزو شهدای این حادثه باشند.

وی گفت: شناسایی شهدا به سختی ادامه دارد چرا که وضعیت اجساد وخیم است و شناسایی به سختی صورت می‌گیرد.

کمالی همچنین درباره مجروحان ایرانی این حادثه توضیح داد: تاکنون مجروح ایرانی پیدا نکرده‌ایم اما شناسایی‌ها همچنان ادامه دارد. در بین زائرانی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند ۹ افغانی تبعه ایران شناسایی شده که علاوه بر این یک نفر افغانی دیگر در ICU است و نفر یازدهم نیز که احتمال می‌دهیم جزو مجروحان باشد هنوز پیدا نشده است.

آمارهای این حادثه تروریستی همچنان متناقض است به طوری که معاون کنسولی وزارت امور خارجه ساعاتی پیش شمار کلی شهدای این حادثه را ۸۰ تن اعلام کرد که به گفته او ۴۰ نفر آن‌ها ایرانی هستند.

قشقاوی همچنین گفته است: ۲۰ مجروح این حادثه ایرانی بوده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز شمار شهدای حادثه تروریستی حله را تاکنون ۱۰۰ تن اعلام کرده که اغلب آن‌ها را ایرانی دانسته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=205649

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. داعش با گشتن شعیه نمیتوانی شعیه راضعیف کنی منتظر انتقام ما باش. درود خدا بر کسی که به خاطر حضرت زینب شهیدشود (یا حسین)

  2. حمله به غیرنظامیان زنان وکودکان وبخصوص زوار اربعین امام حسین اوج ضعف و زبونی وترس وبزدلی وناتوانی عربستان سعودی واعراب تابع عربستان وصهیونیزم وآمریکا وحیوانات وحشی ودست آموز آنها داعش وداعشیسم وتکفیری و امثالهم را به خوبی به نمایش گذاشت.
    مردم مظلوم عراق با میزبانی مهمان نوازی وپذیرایی وتامین امنیت خیل عظیم زائران درحد اعلی غیرت عربی غیرت عشیره ای غیرت مسلمانی را واقتدار وتوانایی شان و کرامتشان را وبزرگواری شان را وشجاعتشان را علی رغم اینکه کشورشان جنگ زده ودرحال جنگ است به نمایش گذاشتند. امیدواریم ودعامی کنیم درسایه ی اتحاد ویکپارپگی وباکمک وهمیاری دوستان وهم پیمانان شر دشمنان را از سر کشورشان کم کنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر