1

پیشنهاد سناتور سابق آمریکا برای تغییر در برجام: ترمپ اقتصاد و سپاه قدس ایران را تحریم کند

  • کد خبر : 206580
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۵۰

جوزف لیبرمن معتقد است که باید بار دیگر بر سر برجام مذاکره انجام شود و این بار این مذاکرات با حضور کشورهای عربی انجام شود.

به گزارش نامه نیوز، جوزف لیبرمن، سناتور سابق آمریکا و سفیر سابق این کشور در سازمان ملل متحد در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست به راه کار جدیدی برای مذاکره مجدد آمریکا با ایران بر سر برجام ارائه کرده است.

وی در ابتدای این مقاله ضد ایرانی خود نوشته است: همانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا ما هم مخالف توافق هسته ای ایران هستیم، بنابراین ما با وعده ترامپ برای لغو توافق هسته ای همراهی می کنیم. اما امیدواریم که وی دولت جدید آمریکا نخست با جدیت و شدت توافق هسته ای ایران را اجرا کند و سپس مجددا آن را به مذاکره آن هم فراتر از موضوع هسته ای بگذارد تا آن را برای ما و جهان بهتر کند.

پیش از اینکه این مذاکره مجدد انجام بگیرد، دولت ترامپ باید با مشورت با متحدانمان در همسایگی ایران، اسرائیل و دیگر کشورهای عربی قدرت چانه زنی خود را بالا ببرد. آنها در میان کشورهایی که بر سر برجام مذاکره و گفت وگو کردند نبودند. این اقدام اشتباهی بود آن هم به ۲ دلیل: چرا که کشورهای عرب و اسرائیل متحدان ما هستند و ایرانیان نیستند و دلیل بعدی اینکه کشورهای منطقه در معرض بیشترین خطرات هستند و باید صدای آنها در تصمیم گیری در زمینه ایران شنیده شود.

این سناتور در ادامه مدعی می شود: تا به امروز، نظام ایران روشن ساخته است که هیچ تمایلی برای احترام گذاشتن به روح و متن برجام ندارد. الگوی رفتار بی پروای ایران در سال های گذشته تشدید یافته است و رفتارهای ضد آمریکایی ضد اسرائیلی و ضد عربی آن تقویت شده است و اقدامات این کشور با رفتارهایش نیز هماهنگ است. ماه گذشته، ۱۱ کشور عربی اشکار در سازمان ملل متحد ایران را به دخالت در امرو داخلی کشورشان متهم کردند. در ژوئن، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ایران را یکی از حامیان اصلی تروریسم معرفی کرد.

وی در ادامه پیشنهاد میدهد که دولت ترامپ می تواند سپاه قدس ایران را به عنوان سازمان خارجی تروریست معرفی کند.

این سناتور سابق آمریکا همچنین می نویسد: ترامپ همچنین می تواند از لایحه ای در کنگره حمایت کند که بر اساس آن بخش های اقتصادی ایران که از برنامه موشکی این کشور حمایت می کند را تحریم کند و اقداماتی را در پیش بگیرد که دسترسی ایران به دلار آمریکا را مهار کند.

در انتها نیز می نویسد: این اقدامات گام به گام روشن می سازد که آمریکا تمایل به همکاری با ایران دارد اما اگر راه حل دیپلماتیک به نتیجه نرسد این برای ایرانیان عواقب به همراه دارد. در بهترین حالت، این رویکرد  می تواند یک تحول باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206580

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر