2

سامانه ۴۰۰ میلیارد تومانی کنترل اتوماتیک قطارها هر ساعت یک خطا داشته است

  • کد خبر : 206866
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه ATC راه‌آهن به دلیل اشتباهات فراوان آن عملا مورد استفاده لوکوموتیورانان و متصدیان کنترل تردد ریلی نبوده است، گفت: سامانه کنترل اتوماتیک تردد قطارها در ۶ ماهه گذشته هر ساعت یک خطا داشته است.

خبرگزاری فارس: سامانه 400 میلیارد تومانی کنترل اتوماتیک قطارها هر ساعت یک خطا داشته است/ انتقاد از عدم انعکاس گزارش حقیقت‌یاب در صحن مجلس

احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: ۲۰ روز قبل از حادثه قطار تبریز ـ مشهد، مدیر کل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن کشور در گزارشی مکتوب خبر از ثبت ۴ هزار خطای سامانه ATC در شش ماهه نخست سال جاری داده است.

وی با انتقاد از گزارش رئیس گروه تحقیق دولت از حادثه قطار تبریز ـ مشهد، گفت: آقای ترکان در حالی انگشت اتهام خود را به سوی اپراتور نشانه گرفته و از عامل انسانی در بروز این حادثه تلخ صحبت می‌کند که توجهی به ناکارآمدی و بلااستفاده بودن سیستم ۴۰۰ میلیارد تومانی کنترل هوشمند تردد قطارها در مسیر مشهد ندارد.

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس در خصوص حادثه قطار تبریز ـ مشهد با طرح این موضوع که در رهگذر اجرای قانون خصوصی‌سازی در دولت‌های ششم و هفتم، واگن‌ها و لوکوموتیوهای راه‌آهن به کسانی واگذار شده‌اند که از اهلیت لازم برخوردار نبود‌ه‌اند، تصریح کرد: تبعات خصوصی‌سازی به شیوه دولت‌های سازندگی و اصلاحات اکنون خود را نشان می‌دهند.

علیرضابیگی افزود: اکثریت ظرفیت واگن‌سازی کشور منحصراً در اختیار محمد سعید‌نژاد مدیرعامل اسبق شرکت راه‌آهن در دوره اصلاحات و مدیر عامل فعلی سازمان بنادر و دریانوردی است که با تاسیس شرکتی خصوصی سال‌هاست به فعالیت تجاری مشغول است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خریداران سامانه ATC راه‌آهن همان فروشندگان بوده‌اند، گفت: خرید این سامانه توسط شرکتی صورت گرفته است که قائم مقام راه‌آهن مالک ۲۰ درصد سهام آن است.

علیرضابیگی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت خط مشهد – تبریز بر عهده معاونت بهره‌برداری شرکت راه‌آهن است، گفت: این معاونت به مدت ۴ ماه قبل از حادثه سمنان بدون متصدی بوده است و تنها چند روز پس از حادثه به نام فردی ابلاغ صادر شده است.

عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس در خصوص حادثه قطار تبریز ـ مشهد در پایان از عدم انعکاس گزارش این کمیته در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و افزود: با وجود تلاش‌های بازدارنده و منصرف کننده از عملی شدن استیضاح وزیر راه و شهرسازی، قاطبه نمایندگان آذربایجان مجدانه پیگیر طرح استیضاح هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206866

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر