3

سوریه مورد هدف برخی کشورهای عربی و آمریکا قرار گرفته است

  • کد خبر : 20821
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱

نماینده سوریه در سازمان ملل با انتقاد شدید از پیش‌نویس قطعنامه این سازمان درخصوص کشورش آن را اعلام جنگ علیه سوریه خواند. بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه این سازمان که نماینده آلمان آن را تقدیم شورای حقوق بشر سازمان ملل کرده است، اعلام جنگ علیه سوریه خواند. الجعفری همچنین خطاب به […]

نماینده سوریه در سازمان ملل با انتقاد شدید از پیش‌نویس قطعنامه این سازمان درخصوص کشورش آن را اعلام جنگ علیه سوریه خواند.

بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه این سازمان که نماینده آلمان آن را تقدیم شورای حقوق بشر سازمان ملل کرده است، اعلام جنگ علیه سوریه خواند.

الجعفری همچنین خطاب به اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل که ۱۹۳ کشور در آن عضویت دارند، گفت: این پیش‌نویس در چارچوب اعلام جنگ سیاسی، رسانه‌ای و دیپلماسی علیه کشور ما تدوین شده است.

به گزارش انجمن دانشجویان خبرنگار ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی همچنین عنوان داشت: این پیش‌نویس اعلام جنگ علیه سوریه است که استقلال ما را در اتخاذ تصمیم‌های سیاسی هدف قرار داده و می‌خواهد مانع پیشرفت‌ ما در برنامه‌های سیاسی و ملی شود.

پیشتر نماینده آلمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تقدیم شورای حقوق بشر سازمان ملل کرده بود که در آن نسبت به آنچه که آن را نقض حقوق بشر در این کشور توصیف کرد، هشدار داده است.

در تنظیم این پیش‌نویس ۶۱ کشور از جمله پنج کشور عربی شرکت داشته‌اند و آن توسط آلمان انگلیس و فرانسه تنظیم شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است امروز (سه شنبه) این پیش‌نویس را به رای بگذارد و اگر تصویب شود به مجمع عمومی فرستاده می‌شود تا در جلسه آینده مجمع مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر، شیخ نبیل قاووق، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با انتقاد از توطئه‌ برخی کشورهای عربی علیه سوریه تحت عنوان “دفاع از غیرنظامیان” گفت: جبهه‌ای که در سال ۲۰۰۶ تشکیل شده بود هم اکنون برای کامل کردن طرح خود، سوریه را مورد هدف قرار داده است.

وی در ادامه عنوان داشت: ما همواره از سوی دشمنان مورد هدف قرار می‌گیریم و تازه‌ترین این دشمنی‌ها این است که آمریکا قصد دارد در مرزهای ترکیه و لبنان با سوریه مناطق حائل ایجاد کند.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله همچنین گفت: آمریکا با دستور به گروه ۱۴ مارس و برخی کشورهای عربی قصد دارد مناطق حائل در مرزهای سوریه ایجاد کند و به این وسیله اردوگاه بزرگی به وجود آورد تا با نام دفاع از غیرنظامی‌ها به سوریه ضربه بزند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20821

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر