1

آموزش‌های قبل از ازدواج به ۴ ساعت افزایش یافت

  • کد خبر : 21083
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳

دیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای تدوین برنامه آموزش‌های پس از ازدواج برای زوجین خبر داد و گفت: به منظور توانمند شدن زوجین در حل مشکلات پس از ازدواج، دو کارشناس مشاور در شبکه بهداشتی هر شهر مستقر می‌شوند

دکتر محمد اسماعیل مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ارایه آموزش‌های قبل از ازدواج به زوجین گفت: پیش از این زمان نیم ساعته برای آموزش‌های هنگام ازدواج زوجین لحاظ می‌شد اما اکنون به دنبال اقدامات انجام شده، زمان این آموزش‌ها به دو ساعت افزایش یافته و حتی در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی این آموزش‌ها طی ۴ ساعت به زوجین ارایه می‌شود.

وی همچنین به اقدامات انجام شده برای تدوین برنامه آموزش‌های پس از ازدواج زوجین اشاره کرد و گفت: لازم است مشکلات پس از ازدواج زوجین از سوی کارشناسان مربوطه بررسی و راهکار مناسب به آنها ارائه شود. در این جهت برنامه‌ای در حال تدوین است که در آن دو کارشناس به منظور بررسی مفصل مشکلات زوجین در زمان پس از ازدواج در نظر گرفته شده است؛ یک کارشناس برای مشاوره به مردان و یک کارشناس برای مشاوره به زنان.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت مکان ارایه آموزش‌های قبل و پس از ازدواج را مراکز بهداشتی – درمانی عنوان کرد و گفت: به این ترتیب برای ارایه آموزش‌های قبل و پس از ازدواج در هر شهر، دو کارشناس پیش‌بینی شده که در شبکه بهداشتی کشور ارایه خدمت خواهند کرد.

وی گفت: تاکنون آموزش‌های مربوط به مسایل تنظیم خانواده و مشکلات ناشی از مسایل جنسی به صورت مختصر قبل از ازدواج به زوجین ارایه می‌شد اما پس از استقرار کارشناسان مشاور در هر شهر، مسایل عاطفی و مسایل زناشویی که در دین مبین اسلام نیز بر آنها تاکید شده‌ است طی دوره‌های آموزشی پس از ازدواج به زوجین ارایه می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21083

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر