1

چاووش اوغلو: بعد از الباب، عملیات بعدی ترکیه در رقه خواهد بود

  • کد خبر : 210988
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در مبارزه با عناصر داعش، عملیات بعدی ما بعد از الباب، در رقه خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا، چاووش اوغلو روز چهارشنبه بعد از نشست شورای هماهنگی ترکیه و عربستان و در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در آنکارا افزود: ترکیه آمادگی برای مشارکت دادن نیروهای ویژه خود در عملیات علیه عناصر داعش در شمال سوریه را دارد.
وی با بیان این که عملیات الباب باید در اسرع وقت به اتمام برسد، ادامه داد: ما به عنوان کشورهای منطقه و عضو ائتلاف ضدداعش می باید در رقه نیروهای ویژه خود را در مبارزه با داعش وارد عمل کنیم.
وی همچنین با اشاره به ادامه عملیات هوایی روسیه علیه داعش بیان کرد: خواسته ما این است که عملیات در الباب باید به زودی پایان بیابد.
وی الباب و رقه در سوریه و موصل در عراق را سه شهر مهم، کلیدی و استراتژی در مبارزه با داعش عنوان کرد و گفت: این شهرها باید از عناصر داعش پاکسازی شوند و برای این کار مبارزه و اقدام مشترک به منظور شکست دادن کامل داعش ضروری است.
وی با اشاره به پیشروی نیروهای ویژه ترکیه و سربازان ارتش آزاد سوریه در الباب طی روزهای اخیر اضافه کرد: به همین علت در روند پیش رو، اول باید عملیات الباب به زودی به اتمام برسد.
وی اظهار کرد: عملیات رقه نیز علیه گروههای تروریستی دیگر نیست و علیه داعش انجام می شود ولی این امر نیاز به نیروهای آزموده و مناسب دارد و در این زمینه با عربستان سعودی اشتراک نظر و توافق کامل داریم
چاووش اوغلو بیان کرد: در ائتلاف ضدداعش در مناطق جنگی باید همکاری نزدیکی با نیروهای مخالف یعنی مخالفان متعدل و ارتش آزاد سوریه داشته باشیم.
وی ادامه داد: در مبارزه با گروه تروریستی ای مثل داعش نباید به گروه های تروریستی دیگر متکی باشیم چرا که هر اقدامی خلاف این، برای آینده سوریه بسیار خطرآفرین خواهد بود.
وی اضافه کرد: ترکیه و عربستان این موضوع را با دولت قبلی آمریکا مطرح کردند ولی متاسفانه از آن استقبال نشد و در واقع از گروه هایی مثل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) با اهداف ایدئولوژیک متفاوت ولی شبیه داعش حمایت شد.
وی همچنین گفت: این امر موجب کدورت بین ما و آمریکا شد ولی ما این اقدام را اقدامی خطرناک برای آینده سوریه عنوان کردیم.
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: ولی ما در همه این موضوعات و در مبارزه با داعش با دولت جدید آمریکا همکاری خواهیم کرد و مبارزه ما با داعش بعد از این، موثر خواهد بود و باور داریم که داعش در زمانی کوتاه از سوریه و عراق پاکسازی خواهد شد.
وی همچنین مفاد و جزئیات مذاکرات تلفنی بین ترامپ و اردوغان را نیز تشریح کرد و گفت: مذاکرات دو رئیس جمهوری ترکیه و آمریکا خیلی مفید و موثر بود.
وی مبارزه مبارزه جدی با تروریسم و به خصوص داعش و نیز جنگ داخلی در سوریه و عراق را محور مذاکرات تلفنی دیشب دو طرف اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210988

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]