1

آمریکا پیمان خلع سلاح را نقض کرده است

  • کد خبر : 21099
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰

کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران در لاهه، امریکا را به خاطر “نقض پیمان‌های بین‌المللی خلع سلاح با ادامه انباشتن سلاح‌های شیمیایی” محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  پرس تی‌وی، غریب‌آبادی گفت، امریکا طبق کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی باید همه سلاح‌های شیمیایی خود را تا ۲۹ آوریل ۲۰۱۲ نابود کند؛ که این آخرین ضرب‌الاجل تمدید شده برای نابودی کامل سلاح‌های شیمیایی است.

وی افزود، با این وجود واشنگتن رسما اعلام کرده است که قادر به انجام این کار در ضرب‌الاجل نهایی تمدید شده نخواهد بود.

این دیپلمات ایرانی بیان کرد، امریکا قصد دارد تمام سه نوع سلا‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های اتمی، شیمیایی و میکروبی را حفظ کند.

وی افزود، موضوع نقض آشکار مقررات کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و مثال بارزی از شکست امریکا در پیروی از قوانین بین‌المللی است.

غریب‌آبادی خاطرنشان کرد، متاسفانه این رویکرد امریکاست و تمایل به تضعیف معاهدات بین‌المللی به ویژه در زمینه کنترل تسلیحات و خلع سلاح دارد.

وی با بیان این که امریکا از معاهده بین‌المللی خلع سلاح معاف نیست تاکید کرد که ذخایر سلاح‌های شیمیایی امریکا صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر خواهد انداخت.

این دیپلمات ایرانی در ادامه گفت، براساس این کنوانسیون، زمانی که یک کشور دارای سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی از پیروی از تعهداتش سر باز زند، مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل باید مطلع شوند.

غریب‌آبادی تاکید کرد، ایران به عنوان یکی از قربانیان سلاح‌های شیمیایی به امریکا اجازه نادیده گرفتن کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21099

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر