2

پیشنهاد غضنفری به بخش خصوصی:درصنایع بالادستی سرمایه گذاری کنید

  • کد خبر : 21207
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰

تهران- وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش خصوصی خواست با توجه به فرصت های ایجاد شده برای سرمایه گذاری در صنایع بالادستی همچون نفت دراین امر مشارکت کنند .

به گزارش ایرنا ،’مهدی غضنفری ‘ روز یکشنبه در مراسم رونمایی از اولین واحد پایلوت نیمه صنعتی GTL در شهرک صنعتی عباس آباد، با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در ایران تنها برای بخش خصوصی داخلی نیست، گفت : سایرکشورها نیز می توانند از این فرصت استفاده کنند .

وی با اشاره به رونمایی از طرح پایلوت تبدیل گاز به مایع در تهران ، مشارکت در تحقیق و توسعه(R&D) ، سرمایه گذاری و توسعه کارخانجات را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی توصیه کرد و گفت : برای مشارکت در این گونه طرح ها امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز وجود دارد .

غضنفری تصریح کرد : ارزش افزوده یکی از دستاوردهای مهم این طرح است و محصولی که ۳۵ دلار فروخته می شود را می توان ۱۵۰ دلار به فروش رساند .

به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت با راه اندازی طرح پایلوت نیمه صنعتی تبدیل گاز به مایع یکی ازطولانی ترین تحقیقات کشورکه بیش از ۱۵ سال زمان مصروف آن شده ، به نتیجه رسیده است .

وی ادامه داد : این پایلوت گاز طبیعی که از پر افتخارترین اقدامات متخصصان کشورمان است ، گاز طبیعی را به مایعات سوختی از جمله بنزین تبدیل می کند .

به گفته وی ، این فناوری را می توان در بهره گیری از ذخایر حوزه خلیج فارس استفاده کرد که علاوه بر کمک به حفظ بهتر منافع ملی ، در برداشت از حوزه های مشترک کمک کننده خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره این طرح پایلوت گفت : در گذشته قرار براین بود تا این فناوری را برخی از شرکت های خارجی تحویل دهند اما همکاری لازم را دراین باره نداشتند و فرصت سوزی شد .اما هم اکنون با دست توانمند دانشمندان ایرانی یکی از پروژه های مشترک حوزه صنعت ، نفت و گاز به بهره برداری رسیده است .

غضنفری درباره محتوای دو توافق امضا شده میان این ایدرو و صندوق بازنشستگی و ایدرو و قرارگاه خاتم الاوصیا در باره احداث دو واحد تولید ۱۰ هزار بشکه GLT تصریح کرد : براین اساس صنعت و نفت در مسیر تولید کاتالیست ها و انتقال گاز به مایعات سوختی قرار می گیرند .

وی افزود: از سویی با احداث دو پالایشگاه ، تامین گاز برعهده وزارت نفت خواهد بود و فناوری نیز از طریق وزارت صنعت تامین می شود .

** فازهای پارس جنوبی

غضنفری در پاسخ به پرسشی درباره حمایت های وزارت صنعت ، معدن وتجارت درفازهای پارس جنوبی گفت : در زمان حاضر پروژه هایی در چند فاز پارس جنوبی که قبلا در قالب کنسرسیومی به رهبری ایدرو به امضا رسیده در حال اجرا است .

وی عنوان کرد : دستگاه ها ، تجهیزات ، لوله ها ، مخازن و مجموعه از امکاناتی مورد نیاز این پروژه ها به تامین کنندگان و سازندگان داخلی سفارش داده شده است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از برنامه این وزارتخانه برای اعزام گروهی از بخش خصوصی برای بازدید از منطقه عسلویه و آشنایی با زمینه های مشارکت دراین منطقه خبرداد وگفت: از این طریق آنها با زمینه های مشارکت در حوزه های نفت و گاز و سرمایه گذاری دراین بخش بیش از گذشته آشنا می شوند .

غضنفری توضیح داد : بنابراین هم وزارت صنعت ، معدن وتجارت به صورت مستقیم پروژه هایی را مدیریت می کند وهم اینکه فازهایی را به لحاظ خدمات فنی و مهندسی مدیریت خواهد کرد .

** کارگروه حمایت از تولید

وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره حمایت های این وزارتخانه از واحدهای تولیدی گفت: حمایت از واحدهای مشکل دار در کارگروه تولید در دستور کارقرار دارد .

وی گفت که براین اساس واحدهایی که در فرایند انجام فعالیت خود با مشکل هستند از آنها دعوت به عمل آمده و نسبت به رفع مسائل آنها اقدام می شود .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21207

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر