2

صدور حکم بازداشت هنگامه شهیدی

  • کد خبر : 214411
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

یک وکیل دادگستری گفت: مرجع دستگیری هنگامه شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران است که پس از دستگیری او در مشهد، به تهران منتقل شده است.

 

به گزارش ایلنا، مصطفی ترک همدانی گفت: روز گذشته خانم هنگامه شهیدی از طریق خواهرش درخواست کرد تا وکالت او را بپذیرم. امروز پس از تحقیق معلوم شد مرجع دستگیری ایشان شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه است که پس از دستگیری خانم شهیدی در مشهد، به تهران منتقل شده است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه درخواست ملاقات با هنگامه شهیدی برای تنظیم وکالت نامه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه داده شد، ادامه داد: به دلیل اعلام جرایم امنیتی در پرونده و ممنوع الملاقاتی او، این بازپرس دستور احاله امر جهت بررسی تشخیص صلاحیت وکیل به دادستان محترم تهران را وفق تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری ، صادر کرد.

او با بیان اینکه در صورت احراز صلاحیت از سوی دادستان تهران، اقدام مقدماتی جهت انجام امور وکالتی انجام می گیرد، اظهار کرد: طبق تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، صلاحیت وکلای دادگستری در پرونده امنیتی باید از سوی رییس قوه محرز شود اما گویا این امر به دادستان‌ها محول شده است.

به گزارش ایلنا تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری به شرح ذیل است:

“در جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی و همچنین جرائم سازمان یافته که مجازات آنها مشمول ماده ۳۰۲ این قانون است در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوا وکیل با وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تایید رییس قوه قضاییه باشد انتخاب می‌نماید. اسامی وکلای مذبور توسط رییس قوه اعلام می‌گردد”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214411

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر