1

ال پاییس :دیوار مرزی ایران برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان از افغانستان و پاکستان

  • کد خبر : 216422
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹

روزنامه ال پاییس در گزارشی از «آنخلس اسپینوسا» به دیوار مرزی که ایران را از افغانستان و پاکستان جدا می‌ کند اشاره کرده و نوشته است که ایران از آن برای قطع راه های ورود مواد مخدر به کشور استفاده می‌ کند.

به گزارش ایرنا ، ال پاییس نوشت :بعید می‌ رسد که رئیس جمهوری ترامپ در این مورد (ساخت دیوار مکزیک )، با ایران مشورت کند .اما قبل از اینکه این کارآفرین ایده خود در ساخت دیوار با مکزیک را راه اندازی کند ، ایرانی ها سال های طولانی بود که در حال کار بر روی یک مانع بزرگ در لبه شرقی‌ خود برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از افغانستان و پاکستان بودند .
روزنامه ادامه داد :هرچند که ترکیب آن در طول تقریبا دو هزار کیلومتر و بسته به نوع زمین تغییر می‌ یابد ، این مانع متشکل از سه دفاع می‌ باشد که قابل توجه ترین ساختار آن ، یک سنگر عظیم با عمق چهار متر و پهنای ۵ متر است .
نشریه تصریح کرد :در جلوی آن ، یک حصار پر از سیم خاردار و در پشت آن یک سراشیبی وجود دارد. در بین حصار و خندق ، یک نوار از سنگ های کوچک وجود دارد که گروه های گشت ، آن را برای یافتن ردی که یک نفوذ را فاش کند ، بازرسی می‌ کنند .
رسانه نوشت :در دیگر نقاط ، سدهایی‌ ساخته شدند زیرا قاچاقچیان مواد مخدر از بستر های رودخانه استفاده می‌ کردند. در هر چند کیلومتر هم برج های نگهبانی وجود دارند .
ال پاییس اشاره داشت :به رغم همه اینها ، ایرانی ها همیشه در مورد این تلاش تایتانیکی خود واقع بین بوده ا‌ند .
در این رابطه ، یک مسئول پلیس ایرانی در صحبت با ال پاییس گفت :حتی اگر دیوار چین را بسازیم ، قاچاقچیان مواد مخدر ، چاره ای برای آن می‌ اندیشند .این موانع فقط به ما این اجازه را می‌ دهد که پیشرفت آنها را کند کنیم تا که فرصت حضور به موقع را پیدا کنیم .
در ادامه این مقاله آمده است که از سه دهه قبل ، ایران تقریبا ۴ هزار نفر را در جنگ علیه باندهای مواد مخدر از دست داده است ، باندهایی که اغلب همانند ارتش های کوچک و حتی با موشک های ضد هوایی ، نارنجک اندازی و مسلسل عمل می‌ کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=216422

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر