1

جدی ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی آرژانتین/ سامپائولی در راس هرم آلبی سلسته

  • کد خبر : 217308
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۵۱

در حالی که اخراج بائوسا دردی از دردهای آرژانتین را درمان نکرده به نظر می‌رسد ورود سامپائولی به میدان حلال مشکلات فوتبال این کشور صاحب سبک باشد.

بائوسا

 وقتی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز شد در آمریکای جنوبی اوضاع بر وفق مراد آرژانتین پیش‌ می‌رفت بسیاری از کارشناسان در همان زمان مطمئن بودند فوتبال آرژانتین به عنوان مدعی جدی قهرمانی در جام جهانی پیش‌رو بدون هیچ مشکلی رقبای خود را کنار زده و با اقتدار از گروه خود به جام جهانی صعود خواهد کرد.

بائوسا که روز گذشته توسط کلادیو تاپیا، رئیس فدراسیون جدید فوتبال آرژانتین برکنار شد، به گروهی از خبرنگاران گفت تیم کشورش قادر است به جام جهانی برود. وی اظهار داشت: در مرحله مقدماتی جام جهانی نتایجی گرفتیم که یکسری خوب و بقیه اینگونه نبودند. با این حال آرژانتین در وضعیتی است که فکر می‌کنم به جام جهانی روسیه راه پیداکند. برای این منظور ۴ بازی بزرگ در پیش دارد که باید نتیجه بگیرد.

این مربی ۵۹ ساله وقتی در اوت گذشته به عنوان مسئول فنی آلبی‌سلسته برگزیده شد، تیم کشورش در گروه ۱۰ تیمی که از آن ۴ تیم مستقیم به جام جهانی می‌روند، سوم بود. اما اکنون از ۸ مسابقه تنها ۱۱ امتیاز گرفته است. بائوسا با این حال عنوان کرد: من آرژانتین را در جام جهانی حتی قهرمان می بینم.

چند بازی اول نیز تأیید کننده این ادعاهای کارشناسی شده بود. به نظر همه چیز روی غلطک افتاده و خوب پیش‌ می‌رفت اما ماجرا از جایی کلید خورد که رسانه‌های معتبر آمریکای جنوبی و اروپایی از وجود مشکلات جدی مالی در فدراسیون فوتبال آرژانتین آگاه و مطمئن شدند. وام چندین و چند میلیون دلاری از سوی دو بانک بزرگ آمریکای جنوبی به فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز مشکلی را حل نکرد چرا که بدهی‌های این فدراسیون بیش از حد تصور دلسوزان فوتبال آرژانتین بود.

در این میان فرصت‌طلبانی همچون مارادونا از آب گل‌آلود به قدر بضاعت خودشان ماهی گرفتند، شکی در محبوبیت و ضریب مردمی دیه‌گو آرماندو مارادونا نیست و مشخص است که نقد رفتار این اسطوره ساده نبوده و مخاطب آن را برنمی‌تابد اما حقیقت آن است که این مرد پرحاشیه همواره از نقاط ضعف رقبای خود در فوتبال آرژانتین نهایت استفاده را کرده و به موفقیت‌های چشمگیری رسیده است.

همزمان با بالا گرفتن اختلافات بین مارادونا و کادر فنی تیم ملی فوتبال آرژانتین اتفاق دیگری رخ داد که هواداران فوتبال ناب این کشور را به شدت نگران کرد. محوریت این رخداد نگران‌کننده لیونل مسی بود. ستاره آرژانتینی بارسلونا که به وضوح در تیم باشگاهی‌اش می‌درخشید و در تیم ملی کشورش هرگز درخششی نداشت.

حمله رسانه‌های مادریدی و تأثیرگذار به مسی در آن فضا بی‌تأثیر نبود و به آتش اختلافات مسی و مردم آرژانتین دامن می‌زد. ماجراهای مسی ‌آنقدر ادامه‌دار شد که شایعه عدم دعوت او به تیم ملی قوت گرفت و به تیتر اول وب‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز تبدیل شد. امروز مسی به خاطر رفتار ناشایست و توهین به داوران از حضور در اردوی تیم ملی کشورش محروم است و تعقیب کنندگان حرفه‌ای فوتبال آمریکای جنوبی به خوبی می‌دانند رفتارهای عجیب مسی بی‌ارتباط با مشکلات میان او و سایر بازیکنان تیم ملی آرژانتین نبوده و نیست.

آرژانتین وارد بحران جدی شد و در ۸ بازی پشت‌سر هم هواداران خود را ناامید کرد اوضاع به هیچ وجه خوب پیش نمی‌رفت و تقریباً می‌شد عدم صعود آرژانتین به جام‌جهانی را پیش‌بینی کرد تا اینکه تاپیا ریاست فدراسیون فوتبال آرژانتین دست به یک ریسک بزرگ زد. این اقدام خطرناک به یک قربانی بزرگ نیاز داشت و چه کسی بهتر از بائوسا که کم‌حرف و ساکت میدان را خالی می‌کرد و حاشیه‌ای برای مقامات فوتبال آرژانتین درست نمی‌کرد

بائوسا رفت و گفته می‌شود به طور قطع جای خالی او توسط خورخه سامپائولی سرمربی آرژانتینی سویا پر می‌شود. سمپائولی البته از دو ماه پیش چنین روزهایی را پیش‌بینی کرده و حتی بارها از آرزوی قلبی خود یعنی مربی‌گری تیمی که مسی را در دل خود دارد سخن گفته بود.

روزنامه آس اسپانیا در جدیدترین گزارش خود از چراغ سبز سامپائولی به فدراسیون فوتبال ‌آرژانتین خبر داده و نوشته است: سامپائولی صبح فردا به ریودژانیرو سفر خواهد کرد و در پیغام کوتاه خود به مردم آرژانتین در صفحه توئیتر خود آورده که نگران صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۸ نباشند و از هم اکنون خود را برای جشن خیابانی تاریخی آماده کنند.

در این میان تکلیف باشگاه اسپانیایی سویا مشخص نیست و مقامات این باشگاه به خاطر از دست دادن سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال شیلی و یک آرژانتینی خوش‌فکر و خوش آتیه نگران هستند.

مشرق

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=217308

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]