1

پیش بینی بانک جهانی درباره رشد اقتصادی جهان

  • کد خبر : 222536
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

در گزارش جدید بانک جهانی درباره چشم اندازهای اقتصادی جهان که روز یکشنبه در واشنگتن منتشر شد آمده است یکی از نقاط قوت چشم انداز اقتصاد جهان، از سرگیری رشد فعالیتهای تجاری است که در سال گذشته میلادی از ۲/۵ درصد فراتر نرفت اما پیش بینی می شود در سال دو هزار و هفده به ۴ درصد برسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، بانک جهانی روز یکشنبه با انتشار گزارشی رشد اقتصادی ۲/۷ درصد و ۲/۹ درصد را برای سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پیش بینی کرد.
پیش بینی کارشناسان بانک جهانی درباره رشد اقتصادی جهان در دو سال آینده بر پایه رشد فعالیتها در بخشهای تولید و تجارت و همچنین افزایش اعتماد سرمایه گذاران و مصرف کنندگان به شرایط بازار قرار گرفته است.
در گزارش جدید بانک جهانی درباره چشم اندازهای اقتصادی جهان که روز یکشنبه در واشنگتن منتشر شد آمده است یکی از نقاط قوت چشم انداز اقتصاد جهان، از سرگیری رشد فعالیتهای تجاری است که در سال گذشته میلادی از ۲/۵ درصد فراتر نرفت اما  پیش بینی می شود در سال دو هزار و هفده به ۴ درصد برسد.
به گفته کارشناسان بانک جهانی افزایش میزان تقاضا در اقتصادهای بزرگ و توسعه یافته جهان، افزایش فعالیت های تجاری چین و بهبود وضعیت تقاضا در بخش صادرات محصولات پایه از مهمترین شاخصه های حامی رشد فعالیت های تجاری در سال دو هزار و هفده خواهد بود.
بانک جهانی در گزارش خود تاکید کرد بدون تردید تجارت پویاتر در جهان منعکس کننده بهبود چشم انداز رشد اقتصادی جهان است. طبق پیش بینی های بانک جهانی، انتظار می رود اقتصادهای پیشرفته که در سال دو هزار و شانزده رشد ۱/۷ درصدی را تجربه کردند در سال دو هزار و هفده رشد اقتصادی خود را به ۱/۹ درصد برسانند. پیش بینی های بانک جهانی همچنین حاکی از آن است که از آهنگ رشد اقتصادی این کشورها در سال دو هزار و هجده و دو هزار و نوزده اندکی کاسته خواهد شد و به در دو سال آینده به ترتیب به ۱/۸ و ۱/۷ درصد خواهد رسید.
بانک جهانی در گزارش خود افزود رشد اقتصادی کشورهای نوظهور و در حال توسعه که در سال کنونی میلادی ۳/۵ درصد اعلام شده است احتمالا در سال دو هزار و هفده تقویت خواهد شد و به ۴/۱ درصد خواهد رسید. رشد اقتصادی این کشورها در سالهای دو هزار و هجده و دو هزار و نوزده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و سال آینده به ۴/۵ درصد و سال بعد به ۴/۷ درصد خواهد رسید.
اقتصاد جهان در سال دو هزار و شانزده رشد ضعیف دو ممیز دو دهم درصدی را تثبیت کرد که پائین ترین میزان رشد اقتصادی جهان از زمان رکود بزرگ در سال دو هزار و نه محسوب می شود. طبق گزارش بانک جهانی، کشورهای جهان برای این که بتوانند رشد اقتصادی جهان را تقویت کنند لازم است که سیاست های هماهنگ و کارآمدتری به کار گیرند تا بهبود نسبی وضعیت اقتصادی جهان که برای سالهای دو هزار و هفده و دو هزار و هجده پیش بینی شده است، تثبیت شود.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن، آیهان کوزه مدیر بخش پیش بینی های رشد اقتصادی جهان در بانک جهانی اعلام کرد فعالیت های تجاری جهان که یک دوره نسبتا طولانی با کندی مواجه بود، اخیرا در برخی از بازارهای نوظهور بزرگ پویایی خود را بازیافته است و این شاخص می تواند نه تنها به تقویت رشد اقتصادی ملی این کشورها بلکه به تسریع رشد اقتصادی اقتصادی منطقه ای و جهانی کمک کند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=222536

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]