2

آزمایش ایدز برای مشمولان اجباری می شود

  • کد خبر : 22415
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از اداره ایدز وزارت بهداشت، تاکنون ۲۳ هزار و ۱۲۵ نفر بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند.

با اجرایی شدن قانون جدید خدمت سربازی و در نظر گرفتن اعتبارات برای تمامی مشمولان آزمایش ایدز پیش از اعزام اجباری ‌خواهد شد. در صورت تصویب شورای نگهبان تا ۶ ماه آینده انجام آزمایش برای تمامی سربازان الزامی ‌می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این رابطه گفت: در صورتی که آثار بالینی ایدز مشخص باشد فرد با تایید شورای پزشکی از خدمت سربازی معاف ‌می‌شود و در صورتی که مشخص نباشد، فعلا با توجه به اینکه هزینه آزمایش ایدز برعهده خود مشمول است بسیاری از مشمولان بدون انجام آزمایش ایدز وارد خدمت سربازی ‌می‌شوند.

سردار موسی کمالی افزود:با توجه به اینکه انجام آزمایشات هزینه آن برعهده خود سرباز است بسیاری از مشمولان این آزمایش را انجام نمی دهند ،در تلاش هستیم با توجه به قانون جدید خدمت سربازی انجام آزمایش ایدز پیش از اعزام را اجباری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب شورای نگهبان تا ۶ ماه آینده انجام آزمایش برای تمامی سربازان الزامی ‌می‌شود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از اداره ایدز وزارت بهداشت، تاکنون ۲۳ هزار و ۱۲۵ نفر بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند.

رئیس اداره ایدز، با اعلام جدیدترین آمار مبتلایان به ایدز گفته است: از این آمار، ۹۱ و ۵ دهم درصد را مردان و ۸ و ۵ دهم درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

براساس این گزارش ۴۶ و ۵ دهم درصد از مبتلایان به HIV در زمان ابتلا در گروه سنی ۳۴ – ۲۵ سال قرار داشته‌اند که بالاترین نسبت در بین گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهند.

به گفته رئیس اداره ایدز، علل ابتلا به HIV در بین کل مواردی که از سال ۱۳۶۵ تاکنون در کشور به ثبت رسیده‌اند به ترتیب، تزریق با وسایل مشترک در مصرف‌کنندگان مواد (۶۹ و ۸ دهم درصد)، رابطه جنسی (۱۰ درصد)، دریافت خون و فرآورده‌های خونی (۱ و ۱ دهم درصد) و انتقال از مادر به کودک (۸ دهم درصد) بوده است و راه انتقال در ۱۸ و ۳ دهم درصد از این گروه نامشخص مانده است./(ایلنا)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر