1

تعهد کانبرا برای حمایت از ماموریت ناتو در افغانستان/ افزایش نظامیان استرالیا

  • کد خبر : 224872
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

‘ماریس پاین’ وزیر دفاع استرالیا روز جمعه پس از حضور در نشست وزیران دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بلژیک تعهد مداوم دولت استرالیا را در مورد حمایت قاطع از ماموریت ناتو در افغانستان تایید کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد که استرالیا همچنان به حمایت از ناتو در ماموریت خود برای ارائه مشاوره و آموزش نیروهای دفاع ملی و امنیت افغانستان به عنوان بخشی از ماموریت مداوم برای مبارزه با تروریسم در منطقه ادامه می دهد.
به نوشته تارنمای ‘دی استرالیا’، وی تصریح کرد دولت استرالیا متعهد به افزایش امنیت افغانستان شده و همین دلیلی است تا کانبرا با افزایش سهم نیروی دفاعی خود در ماموریت این کشور موافقت کند و تعداد نیروهایش را از حدود ۲۷۰ نیرو به حدود ۳۰۰ نیرو برساند.
وی اعلام کرد که این تعهد سهم سالانه استرالیا را به حدود ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا برای امنیت پایدار افغانستان می رساند که دستکم تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت.
ماموریت غیرجنگی استرالیا و ناتو در افغانستان از اواخر سال ۲۰۱۴ آغاز شد و بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ سرباز ناتو در حال حاضر در این کشور جنگ زده به روند صلح کمک می کنند.
‘مالکوم ترنبول’ نخست وزیر استرالیا نیز اردیبهشت ماه امسال به افغانستان سفر کرد و گفت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از دولت استرالیا خواسته است تعداد نظامیان این کشور در افغانستان را افزایش دهد.
پیشتر ‘دن کوتس’ رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا درباره وخامت اوضاع امنیتی افغانستان در صورت مستقر نشدن نیروهای بیشتر از آمریکا و هم پیمانانش در ناتو هشدار داده بود.
بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی استرالیا سال ۲۰۰۱ در چهارچوب ناتو وارد جنگ افغانستان شدند که تا سال ۲۰۱۴ میلادی، ۴۲ سرباز این کشور کشته و بیش از ۲۵۰ سرباز دیگرش زخمی شدند.
‘ینس استولتنبرگ’ دبیر کل ناتو روز گذشته گفت: با وجود افزایش شمار نیروهای نظامی کشورهای عضو این پیمان در افغانستان به منظور کمک به مبارزه نیروهای دولتی با گروه طالبان، مساله بازگشت ناتو به نقش رزمی در این کشور، مطرح نیست.
ناتو سال ۲۰۱۴ به عملیات نظامی خود در افغانستان که طولانی ترین دوره تا آن زمان بود، پایان داد و با واگذاری وظایف خط مقدم جبهه نبرد به ارتش افغانستان، نقش مستشاری و آموزشی به عهده گرفت، اما پیشروی های اخیر طالبان امیدواری برای پایان سریع درگیری های داخلی این کشور را کاهش داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224872

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]