2

تلاش انگلیس برای برگرداندن روابط خود با ایران به حالت قبل

  • کد خبر : 22531
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴

سایتی تحت عنوان ۸ آذر با هدف مبارزه با این مثلث شوم هفته آینده رونمایی خواهد شد.

در هشتم آذر دانشجویان تجمع کننده مقابل سفارت انگلیس و باغ قلهک شورایی که آن را “شورای متحصنین لانه فتنه‌گری روباه پیر” نامیدند، جهت پی‌گیری قطع رابطه با انگلیس تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد نیک‌روش در اولین نشست خبری این شورا که همراه با رونمایی از طوماری برای درخواست قطع رابطه با انگلیس بود، اظهار کرد: معتقدیم تخریب‌های داخل سفارت انگلیس توسط ایادی خود این کشور و برای تخریب چهره دانشجویان صورت گرفت.

وی ادامه داد: معتقدیم که تخریب‌های داخل سفارت انگلیس و حرکت‌های شورش‌گرایانه‌ای که در تجمع مقابل سفارت انگلیس رخ داد توسط ایادی خود این کشور و برای تخریب چهره دانشجویان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تجمع دانشجویان روز هشتم آذر مقابل سفارت انگلیس افزود: ورود به سفارت برنامه‌ریزی نشده بود و در این تجمع نیز نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرد همان‌گونه که دستگاه قضایی هم باید به وظیفه خود عمل کند، اما ما همچنان پیگیر هدف خود یعنی قطع رابطه با انگلیس خواهیم بود، ما تنها با کشوری ارتباط خواهیم داشت که منافع ملت ما را نیز در نظر بگیرد و تسخیر سفارت انگلیس سیلی بود از طرف مردم به حاکمان یک درصدی این کشور.

وی با تاکید بر این‌که ملت ما همواره صلح‌دوست بوده است، ادامه داد: ملت ما بارها در حمایت از مردم فلسطین، قحطی‌زدگان سومالی و سیل‌زدگان مردم پاکستان صلح‌دوستی خود را اعلام کرده‌اند، اما ما این را نیز می‌گوییم که هرگز از حقوق طبیعی مردم مظلوم چه در کشور خود و چه در سایر نقاط جهان کوتاه نخواهیم آمد.

نیک‌روش خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی رابطه با ملت ایران هستند باید بدانند که رابطه باید دوطرفه باشد و انگلیس ثابت کرده است که دنبال چنین رابطه‌ای نیست، ما دست انگلیسی‌ها را در اعدام شیخ‌فضل الله نوری‌ها و تروریست‌هایی مانند القاعده و ریگی‌ها که خود آن‌ها را بزرگ کرده‌اند فراموش نکرده‌ایم.

این عضو شورای متحصنین با اشاره به اخراج کارمندان سفارت ایران در لندن اظهار کرد: انگلیس در این موضوع اقدام عجولانه‌ای کرد و اکنون نیز پشیمان هستند. ما هرجای دنیا که ظلمی رخ دهد مقابل آن خواهیم ایستاد و هزینه آن را خواهیم پرداخت.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست، محمدسعید سرافراز دیگر عضو شورای متحصنین اظهار کرد: اسنادی درباره فتنه‌گری‌های انگلیس از باغ قلهک به دست آورده‌ایم که به زودی آن را در دست نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهیم داد.

سرافراز افزود: موضوع تسخیر باغ قلهک متفاوت از ورود به سفارت انگیس بوده است. تسخیر قلهک کاملا توسط دانشجویان برنامه‌ریزی شده بود و برخلاف ادعای غربی‌ها برنامه‌ریزی شده توسط حکومت یا دولت جمهوری اسلامی ایران نبوده بلکه حرکتی خودجوش از سوی دانشجویان بود.

وی ادامه داد: قصد ما از تسخیر باغ قلهک این بود که این باغ را که شاید نمی‌شد از طریق شکل ساختاری و شاید به دلیل برخی محافظه‌کاری‌ها به دست آورد، گرفته و به دولت تحویل دهیم.

سرافراز خاطرنشان کرد: برخلاف ادعاهای رسانه‌های غربی گروگان‌گیری و خسارتی در مورد قلهک صورت نگرفته و برخورد با شش نفر از افرادی که در آن حضور داشته‌اند نیز کاملا محترمانه بوده است و در صورتی که غربی‌ها بر ادعاهای خود پافشاری کنند فیلم‌ها و تصاویری که از باغ قلهک داریم را منتشر خواهیم کرد.

وی مهمترین بازتاب تسخیر سفارت انگلیس را در سطح منطقه دانست و گفت: ما کاری با دولت‌های یک درصدی نداریم و تنها به دنبال ارتباط با مردم هستیم، این حرکت دانشجویان نشان داد که ملت ایران همواره استکبارستیز و انقلابی‌اند و چند قدم جلوتر از کشورهای منطقه گام بر می‌دارند.

این عضو شورا در پایان با بیان این‌که «هشتم آذر آغازی بود بر شکست هیمنه مثلث شوم فتنه یعنی آمریکا، انگلیس و اسراییل» افزود: سایتی تحت عنوان ۸ آذر با هدف مبارزه با این مثلث شوم هفته آینده رونمایی خواهد شد.

در ادامه این نشست مصطفی مستاجران سخنگوی شورای متحصنین نیز به سخنرانی پرداخت و با اشاره به جنایت‌های انگلیس علیه ایران گفت: انگلیس جنایت‌های بسیاری در حق ملت ما مرتکب شده است که به انحراف کشیده شدن مشروطه، قطحی سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ که حدود ۴۰ درصد مردم کشور ما تلف شده‌اند و کودتای ۲۸ مرداد بخشی از این اقدامات است.

وی حمایت و هدایت تحریم‌ها علیه ایران، تهدیدات نظامی، اعطای پناهندگی به دشمنان ملت ایران، طراحی و پشتیبانی از اقدامات تروریستی و اشغال غیرقانونی باغ قلهک و مسدود کردن ذخایر ارزی ایران را از دیگر اقدامات جنایتکارانه انگلیس عنوان کرد و افزود: نقش مستقیم انگلیس در فتنه سال ۸۸ نیز کاملا روشن است و سفارت این کشور به محلی برای طراحی و اجرای فتنه در سال ۸۸ تبدیل شده بود.

مستاجران تصریح کرد: ملت ما همواره در مقابل جنایت‌های انگلیس ایستاده و پاسخ‌های محکمی به آن داده است که انقلاب اسلامی و پیروزی نهایی در هشت سال دفاع مقدس نمونه‌هایی از این ایستادگی‌هاست و اکنون نیز با پیشرفت‌های مختلفی که علی‌رغم تحریم‌ها به دست آورده است توانسته در مقابل این جنایت‌ها بایستد.

وی با اشاره به تجمع دانشجویان در هشتم آذر مقابل سفارت انگلیس اظهار کرد: ما به مناسبت شهادت شهید شهریاری و در اعلام این مطلب به انگلیس که ظلم‌های این کشور را از یاد نبرده‌ایم تصمیم به تجمع در مقابل سفارت و انجام کارهای نمادینی چون قفل زدن به در سفارت انگلیس و دستگیری نمادین سفیر این کشور گرفتیم، اما اتفاقی که رخ داد و دانشجویان وارد سفارت انگلیس شدند، ناشی از خشم ملت ایران از اقدامات این کشور بود و علی‌رغم ممانعت نیروی انتظامی مردم وارد سفارت شدند.

وی تصریح کرد: قصد ما ماندن در سفارت انگلیس نبود و برنامه‌ریزی‌ای نیز برای ورود به آن نداشتیم، لذا خروج ما هم از سفارت به خاطر ترس و یا چیز دیگری نبود اگر می‌خواستیم ما نیز می‌توانستیم مثل رجب‌بیگی‌ها در سفارت بمانیم، اما تصمیم به این کار نداشتیم و تنها می‌خواستیم هیمنه پوشالی انگلیس شکسته شود.

مستاجران گفت: اقدام انگلیس در اخراج کارمندان سفارت ایران از این کشور موجب خرسندی ما و سرعت بخشیدن در رسیدن به هدفمان شد. اکنون عقیده داریم که انگلیس به توصیه آمریکا متوجه شده است که قطع رابطه با ایران به ضرر آن‌ها و به سود ما تمام خواهد شد. انگلیس دوست ندارد فرصت وجود لانه جاسوسی و فتنه‌گری خود را از دست بدهد، لذا تلاش می‌کند که روابط خود با ایران را به حالت قبلی برگرداند.

مستاجران گفت: طوماری که شاید بلندتر از ارتفاع برج میلاد باشد برای درخواست قطع رابطه با انگلیس در حال امضا شدن از نقاط مختلف کشور است.

مستاجران گفت: ورود به باغ قلهک کاملا برنامه‌ریزی شده بود، چراکه این باغ‌ را حق ملت ایران می‌دانیم و معتقدیم توسط انگلیس غصب شده و باید به ملت ایران بازگردانده شود.

این عضو شورای متحصنین در پایان با بیان این‌که «استقبال پرشور از کارمندان سفارت انگلیس در فرودگاه مهرآباد استقبال از قطع رابطه با انگلیس بود» افزود: به دولت‌های کشورهای غربی توصیه می‌کنیم در پازل انگلیس و‌ آمریکا بازی نکنند چراکه مانند کشور نروژ که پس از یک هفته پشیمان شد و به سفارت خود برگشت پشیمان می‌شوند و امیدواریم که ۹۹ درصد مردم کشورهای انگلیس و‌ آمریکا بتوانند حکومت را از دست یک درصدی‌ها گرفته و حکومت ۹۹ درصدی خود را تشکیل دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22531

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر