2

ظلمی که دامان همه را می‌گیرد!

  • کد خبر : 22542
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶

وقتی رحمت الهی برای ما پیش خواهد آمد که مواظب و مراقب خودمان باشیم؛

سعید یوسفی پور:« وقتی رحمت الهی برای ما پیش خواهد آمد که مواظب و مراقب خودمان باشیم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام کردنمان، مراقب تبلیغاتمان، این فضای بی‌بند و باری در حرف زدن، در اظهارات علیه دولت، علیه افراد به خاطر اغراض، این‌ها چیزهایی نیست که خدای متعال از این‌ها به آسانی بگذرد. آن وقت کسانی خطا می‌کنند، خدای متعال می‌فرماید: (و اتقو فتنه لا تصیبن الذین ظلمو منکم خاصه) انفال – ۲۵ (و از عذابى [که نتیجه گناهان گوناگون است] بپرهیزید، [عذابى] که فقط به ستمکاران از شما نمى‏رسد)
بله، اینجوری است. بعضی از ظلم‌ها، بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را می‌گیرد، بر اثر رفتار یک عده‌ای که در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم می‌کنند. باید مراقب این چیزها بود. »
مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران حج – ۱۵ آبان ماه سال ۸۷
آغاز این یادداشت متبرک است به بیانات نایب امام عصر (عج) دقیقاً یک روز پس از استیضاح مرحوم کردان در مجلس شورای اسلامی. رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود در دیدار با مسئولان و کارگزاران حج که عمدتاً به مسائل بین‌المللی و موضوعات مرتبط با حج ارتباط دارد به صورت ویژه به فضای موجود علیه دولت نهم اشاره و ذیل آیه شریفه ۲۵ سوره انفال تأکید می‌کنند اثرات بعضی از ظلم‌ها و رفتارها دامان همه را خواهد گرفت، اعم از موافق و مخالف یا ساکتین صحنه!
این روزها نیز مقارن است با سالگرد رحلت مرحوم کردان و امروز نیز قرار است در مجلس یادبودی به نام ایشان برگزار شود، آنچه باعث شد دست به قلم برده و بار دیگر در خصوص ظلمی که به تعبیر حضرت آقا به این خدمتگزار خوب انقلاب شد بنویسم، عبرت‌های ناگرفته از این ماجرای تلخ است.
عده‌ای از دوستان و نزدیکان کردان که سال‌ها او را می‌شناختند و بعضاً با او همکار بودند و در طول مسئولیت‌ها و مأموریت‌هایشان به نحو کامل از توانایی‌های بی‌نظیر این مدیر انقلابی و شجاع بهره برده بودند، به ناگاه در ماجرایی که اکنون ابعاد آن برای همه روشن است و تنها و تنها به خاطر برخی منافع سیاسی و اغراض شخصی با آبروی این نیروی انقلابی بازی کردند و تمام توان سیاسی و رسانه‌ای خود را هزینه نمودند تا او را از جایگاهش به زیر کشیده و به این صورت به دولت ضربه بزنند. هرچند مرحوم کردان با خداوند متعال معامله کرد و امروز ان‌شاءالله در درگاه الهی متنعم خواهد بود اما تبعات این برخورد بی‌انصافانه و این بی‌تقوایی جمعی برای همه بود.
نکته قابل توجه اما اینکه برخی سیاسیون ما از این داستان تلخ نه تنها عبرت نگرفتند بلکه بعد از آن دایره تهمت‌ها و تخریب‌ها را گسترده‌تر کرده و به کلیت دولت تسری دادند. بخشی از اینها البته همان‌هایی بودند که در دوران فتنه نیز به انقلاب و ولایت خیانت کرده و فرمان جایگاه‌های حساس را به سمت فتنه گران پیچاندند.
آن‌روز به کردان ظلم شد و او را از مسیر انقلاب منحرف نامیدند و ده‌ها تهمت دیگر که قلم از بیان آنها شرم دارد نثارش کردند و امروز شخص رئیس جمهور و برخی نزدیکان وی را هدف قرار داده و تمام نسبت‌هایی را که می‌توان برای منفی جلوه دادن یک فرد به ذهن آورد به وی و یارانش نسبت می‌دهند. آیا این بی‌تقوایی جمعی برای انقلاب خطراتی را در پی نخواهد داشت؟ آیا انذار نایب الامام برای ما کافی نیست تا نسبت به از دست دادن نعمت‌های الهی بیمناک شویم! آیا نباید نگران باشیم از اینکه اثرات وضعی بی‌انصافی‌ها این بار دامان ما را بگیرد و عمری پشیمانی را برایمان به ارمغان آورد؟
بزرگی به نقل از امام (رضوان‌الله تعالی) در دیدار با مسئولان قضایی وقت نقل می‌کرد که ایشان فرمودند: «همه ما متهمانی هستیم که هنوز بازداشت نشده‌ایم!»
وقتی آن ولی الهی در مورد خود این چنین نگران است آیا ما نگران نباشیم که روزی توسط دادگاه حقه الهی مجازات شویم!

فاعتبرو یا اولی الابصار

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22542

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر