3

اجرایی شدن مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی

  • کد خبر : 22634
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹

اجرایی شدن مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی حلقه انجام تخلف را برای رانندگان متخلف تنگ‌تر می‌کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: هفته آینده به عنوان هفته آموزش رانندگان تهرانی نامگذاری شده است که بر این اساس ماموران راهنمایی و رانندگی با ارائه بروشورهای آموزشی رانندگان را از نرخ جدید جرایم با خبر می‌کنند.

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در مرحله اول اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش ۶۲ کشته معادل ۹ درصد کاهش و کاهش ۳ هزار و ۴۸۰ مجروح در تصادفات رانندگی در پایتخت بوده‌ایم گفت: اجرای مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به تخلفات که از اول دی ماه در سراسر کشور اجرایی می شود گامی بزرگ در اجرای قانون خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای قانون جدید موضوع ارتقای انظباط ترافیکی در جامعه و گرایش رانندگی به قانون و مقررات شده است گفت: کاهش تلفات رانندگی از زمان اجرایی شدن قانون جدید راهور کاهش تلفات را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۵ درصد از رانندگان در پایتخت مقررات را رعایت نمی‌کنند گفت: اجرایی شدن مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی حلقه انجام تخلف را برای رانندگان متخلف تنگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن قانون نمره منفی شاه بیت اصلی و نقطه اتکاء قانون جدید است گفت: از زمان اجرایی شدن قوانین جدید راهنمایی رانندگی ۱۵۹ راننده متخلف نمره منفی بیش از ۳۰ کسب کرده‌اند، این رانندگان متخلف به مدت سه ماه از رانندگی منع خواهند شد.

رحیمی با بیان اینکه در آستانه اجرایی شدن مرحله دوم قانون جدید تمامی ماموران راهنمایی و رانندگی مورد آموزش قرار گرفتند گفت: هفته آینده برای تمام ماموران راهنمایی و رانندگی به عنوان هفته آموزش معرفی شده است که بر این اساس ماموران راهنمایی و رانندگی بروشور و برگه های آموزشی را بین راکبین موتور سیکلت و رانندگان پخش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در برگه‌های‌آموزشی مبالغ جدید جرایم و تخلفات رانندگی ثبت شده گفت: این برگه‌ها و بروشورهای آموزشی در تقاطع و میادین اصلی شهر توزیع می‌شود تا رانندگان از مبالغ جدید جرایم اطلاع یابند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اعلام خبر افتتاح مرکز شماره گذاری موتورسیکلت‌ها گفت: یکی از مشکلات پلیس در رابطه با موتورسیکلت‌ها نداشتن پلاک ملی از سوی موتورسیکلت‌ها بود که روز شنبه در کنار ستاد ترخیص موتورسیکلت‌ها، مرکز شماره‌گذاری موتورسیکلت نیز افتتاح شد.

رحیمی با بیان اینکه افتتاح این مرکز یکی از آرزوهای بزرگ پلیس بود گفت: اگر موتورسیکلتی از سوی ماموران پلیس متوقف شود و این موتور فاقد پلاک باشد براساس قانون اجازه تردد به موتور داده نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بزودی موتورهای سه چرخه نیز از سطح شهر جمع آوری می‌شوند گفت: این موتورسیکلت‌ها که برابر قانون صرفا در مزارع و کارگاه‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند چهره شهر را مکدر کرده‌اند که بزودی تمام این موتورسیکلت‌ها که عمدتا فاقد پلاک نیز هستند از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]