1

مرکز دیسپاچینگ برق چیست؟

  • کد خبر : 228048
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸

مدیریت متمرکز شبکه‌های قدرت و یا کارخانه‌ها، در یک فضا که توانایی کنترل تمام اجزای کلیدی کارخانه و یا شبکه را داراست (اتاق کنترل) دیسپاچینگ نام دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، برای کنترل هر شبکه قدرت نیاز به یک سیستم دیسپاچینگ وجود دارد تا راهبری سیسـتم قـدرت را انجـام دهـد.

بـه علت حیاتی بودن حفظ شبکه قدرت سیستم کنترل آن بایستی دارای قابلیت اطمینان بسیار بالا بوده و احتمال وقـوع خرابی در آن ناچیز باشد و همچنین اطلاعات به سرعت بین مراکز و تجهیزات شـبکه منتقـل شـود.

امـروزه پیچیـدگی و گسترش شبکه‌های قدرت به حدی رسیده است که کنترل با یک مرکز ممکن نبوده و چندین مرکز کنترل بـرای ایـن کار در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین بایستی تقسیم وظایف در شبکه‌های قدرت بنا به نـوع عملکـرد و یـا محـدود‌های جغرافیایی صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم بین مراکز مختلف برای نظارت صحیح بر روی عملکـرد سیسـتم قـدرت وجود داشته باشد.

اهداف و شرح و ظایف دیسپاچینگ

١- پایش، نظارت، کنترل و حفظ پایداری و بهره برداری بهینه از شبکه انتقال و فوق توزیع

۲- برنامه‌ریزی قطعی‌های درخواستی جهت تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع – هماهنگی و نظارت بر تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه سیستم‌های مخابراتی

۳- هماهنگی و نظارت بر تعمیر، سرویس، نگهداری و توسعه سیستم‌های مخابراتی ( بی سیم _ PLC _ تلفن و مراکز تلفن _ مایکروویو … ) و تله متری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=228048

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر