1

رایزنی با وزارت مسکن برای ساماندهی حاشیه‌نشین‌ها/ اجرای برنامه ملی مداخله در طلاق

  • کد خبر : 228940
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز جامع خدمات در ۳۰ شهر محروم خبر داد و گفت: با وزارت مسکن رایزنی کرده‌ایم تا مسکن مناسبی را برای حاشیه‌نشین‌ها فراهم کنند.

 

به گزارش افق نیوز/ حبیب‌الله مسعودی فرید در نشست خبری گفت: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای بالاتر از ۵۰ هزار نفر در برنامه بهزیستی قرار دارد که اعتبارش نیز تأمین شده و بسیاری از آنها راه‌اندازی شده است.

وی گفت: علاوه بر اینکه با راه‌اندازی این اورژانس اجتماعی اقدامی بی‌نظیر را در ۲۲ کشور منطقه انجام داده‌ایم، می‌توانیم وضعیت آسیب‌ها را در کشور رصد کنیم.

فرید ادامه داد: در حال تدوین نظام ارائه خدمات اجتماعی هستیم که کمک می‌کند علمی‌تر کارها را پیش ببریم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: همچنین راه‌اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی در ۳۰ شهر محروم کشور از دیگر برنامه‌های ماست که میزان پوشش خدمات را افزایش داده و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز هم‌راستاست.

وی گفت: برای ساماندهی وضعیت حاشیه‌نشینی نیز با وزارت مسکن و شهرسازی رایزنی‌هایی کرده‌ایم تا آنها برای تأمین مسکن مناسب و ما نیز در بحث محتوا و ارائه خدمات بتوانیم به اقشار ساکن در حاشیه شهرها رسیدگی کنیم.

فرید در بحث طلاق گفت: مداخلات را هدفمندتر کرده‌ایم تا افرادی که برای طلاق مراجعه می‌کنند در دادگاه ثبت نشود و مستقیماً به مراکز بهزیستی ارجاع داده شوند. این برنامه ابتدا در مشهد و سپس در ۱۰ استان که بالاترین نرخ طلاق را دارند، اجرا شده و قرار است در تمام استان‌ها توسعه یابد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: نرم‌افزار علمی مداخلات در طلاق آماده شده و فقط هماهنگی نهایی با دادگستری باید انجام شود.

در این نشست همچنین بریمانی رئیس مرکز فناوری اطلاعات بهزیستی از تکمیل زیرساخت‌های فناوری برای تحقق دولت الکترونیک خبر داد و گفت: در نظر داریم زیرساخت‌های دولت الکترونیک را در بهزیستی پیاده کنیم.

وی افزود: برای اجرای برنامه ششم توسعه، تفکیک ستاد و استان‌ها را انجام داده و موارد اجرایی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که تا پایان سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=228940

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]