3

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و آمریکا که به نفع بشریت است!

  • کد خبر : 23038
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸

پیشنهاد داده شده است که ایران و آمریکا در موضوعی غیر از سیاست و مسائل هسته‌ای با هم گفت‌وگو کنند

در یکی از مجلات پزشکی در ایالات متحده آمریکا پیشنهاد داده شده است که ایران و آمریکا در موضوعی غیر از سیاست و مسائل هسته‌ای با هم گفت‌وگو کنند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از «نیویورک تایمز»، دکتر «پیتر جی هوتز»، رئیس بخش اطفال دانشکده پزشکی بایلور در آمریکا، به تازگی با انتشار مقاله‌ای به سرمایه‌گذاری مشترک آمریکا و شوروی در تولید واکسن فلج اطفال در دوره جنگ سرد اشاره کرده و نوشته است که چنین سرمایه‌گذاری‌های مشترکی نیز می‌تواند میان ایران و آمریکا ایجاد شود.

بنا بر این گزارش، وی در این مقاله نوشته است که واکسن فلج اطفال را یک دانشمند روسی با سرمایه‌گذاری مشترک آمریکا و روسیه تولید کرد و در اختیار بیماران دو کشور گذارد.

به گفته وی، ایران هم‌اکنون روی واکسنی کار می‌کند که در صورت به نتیجه رسیدن تلاش‌هایش، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را به ویژه در کشورهای فقیر نجات دهد. این واکسن برای مقابله با یک نوع بیماری به نام «لیشمانیا» در حال تولید است؛ لیشمانیاها بیماری‌های انگلی هستند که توسط انگل‌های تک یاخته‌ای از جنس لیشمانیا پدید می‌آیند. این انگلها از گروه تاژکداران خونی و بافتی هستند که به اشکال گوناگون بروز می‌کنند. به همین دلیل، اصطلاح لیشمانیوز به یک گروه از بیماری اشاره دارد.

این تک‌یاخته که از راه گزیدن پشه خاکی آلوده منتقل می‌شود، عامل بیماری‌های گرمسیری است. دو شکل از بیماری با عامل لیشمانیا وجود دارد: لیشمانیوز جلدی که بر غشای پوست و مخاط تأثیر می‌گذارد و منجر به پدید آمدن یک زخم در محل گزش پشه خاکی می شود. این زخم معمولا به طور طبیعی بهبود می‌یابد؛ اما شکل جدی‌تر این بیماری، باعث تب و آسیب کبدی می‌شود و ممکن است کشنده باشد. برای درمان این بیماری از داروهای ضد این تک‌یاخته استفاده می‌شود.

این پزشک و استاد دانشگاه آمریکایی، افزون بر پیشنهاد همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک آمریکا با ایران، چنین پیشنهادی را درباره کوبا نیز مطرح کرده است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23038

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر