2

توجه جدی به تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا به فضای کشورمان

  • کد خبر : 23041
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳

محمد خزایی بر لزوم توجه جدی به تجاوز یک هواپیمای جاسوسی آمریکا به فضای کشورمان تاکید و این تجاوز را به شدت محکوم کرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک ، در جلسه شورای امنیت این سازمان که به بررسی شرایط در افغانستان اختصاص داشت ، طی یک سخنرانی بر لزوم توجه جدی به تجاوز یک هواپیمای جاسوسی آمریکا به فضای کشورمان تاکید و این تجاوز را به شدت محکوم کرد.

محمد خزاعی همچنین با اشاره به کشف جاسوسی اخیر و دستگیری یکی از اتباع آمریکایی اعلام کرد: پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه نه تنها امنیت را برای افغانستان به همراه نیاورده‌اند ، بلکه باعث افزایش تهدید و ناامنی واقدامات جاسوسی علیه کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران گردیده‌اند .

خزاعی توجهات را به دو حادثه تجاوز هواپیماهای جاسوسی به فضای کشورمان و همچنین دستگیری یک جاسوس آمریکایی در ایران که در پایگاه بگرام افغانستان آموزش دیده و سپس وارد ایران شده است جلب نمود و این‌گونه اقدامات را نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و مغایر با اهداف و ماموریت‌های سازمان ملل که شامل ایجاد حفظ و صلح و ثبات بین‌المللی می‌باشد، دانست .

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین به اقدامات مثبت کشورمان در رابطه با توسعه و امنیت افغانستان اشاره و نکات متعددی در خصوص مهاجران افغانی، توسعه اقتصادی افغانستان، مشکل مواد مخدر و خسارات وارده از سوی آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله پاکستان بیان نمود.

خزاعی با اشاره به برگزاری اجلاس آتی سران ایران ، پاکستان و افغانستان که قرار است در اسلام‌آباد برگزار شود ، همکاری‌های سه کشور را در جهت تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف و ایجاد صلح و ثبات در منطقه و افغانستان ضروری ارزیابی کرد .

جواد لودین، معاون وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از اظهارات سفیر و نماینده دائم کشورمان ، گفت: افغانستان نگرانی همسایگان خود را جدی می‌گیرد و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه به ویژه ایران سوءاستفاده شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر