1

معتقدیم کشور متعلق به مردم است

  • کد خبر : 23259
  • ۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹

معتقدیم کشور متعلق به مردم است و آنها باید کشور را اداره کنند و باید خواسته‌ها و برایند اراده عمومی بر کشور حاکم شود

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور بعد از ظهر امروز پنجشنبه که در حاشیه دیدار عمومی با مردم شرق تهران با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این دیدارها چه تاثیری در تصمیمات دولت دارد، گفت: معتقدیم کشور متعلق به مردم است و آنها باید کشور را اداره کنند و باید خواسته‌ها و برایند اراده عمومی بر کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه تجربه هم نشان داده معمولا تشخیص عمومی مردم درست بوده و به نفع کشور است، اظهار داشت: هر دولتی که بخواهد موفق باشد باید با این نگاه کار را دنبال کند. چرا که این طور نیست که عده‌ای که در دولت نشسته‌اند و یا در مراکز مختلف حکومتی هستند، عقل کل هستند. بلکه همه باید با هم کشور را اداره کنند.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های سازماندهی با هم بودن همین ارتباطات است. ممکن است برخی‌ها بگویند مردم رای داده‌اند و همین مسئولین، منتخبین مردم هستند هر چند این موضوع درست است اما مشارکت مردم فقط رای دادن نیست و یکی از راه‌های فهمیدن حرف مردم و گفتن حرف مسئولین به مردم همین دیدارها است.

” امروز بنده تا الان ۸ دیدار با مردم داشتم که طرح‌هایی برای بخش‌های اقتصادی، سیاسی، صنعت و امور پزشکی داشتند که مطرح کردند و این طرح‌ها در سیستم بررسی فنی می‌شود و حتی اگر به نتیجه نرسد، این مسئولیت عمومی به هر کس که در هر رشته‌ای است به مصالح کشور فکر می‌کند، خیلی ارزشمند بوده و نیروی زیادی را ایجاد می‌کند که مشکلات را حل می‌کند”.

احمدی‌نژاد دیدار چهره با چهره مردم را موجب ایجاد رابطه عاطفی دانست و خاطرنشان کرد: اگر عشق و علاقه‌ای نباشد انگیزه‌ای برای کار نیست که این دیدارها موجب تقویت عشق و علاقه در مسئولین و مردم می‌شود.

وی ادامه داد: مردم در این دیدارها تصمیم‌گیری‌ها را تصحیح می‌کنند؛ بالاخره مردم باید به ما بگویند چه کار کنیم و می‌گویند.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها چگونه اجرا خواهد شد و آیا در این گام شاهد حذف یارانه‌ها خواهیم بود، تصریح کرد: گام بعدی هدفمندی یارانه‌ها در دست بررسی است و هر موقع به نتیجه عملی رسیدیم مردم را در جریان می‌گذاریم  و اراده عمومی برای اجرا تجمیع می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: درباره هدفمند کردن یارانه‌ها دیدگاه‌های مختلفی بوده و هست و در دنیا به شکل‌های مختلفی عمل کردند و خیلی‌ها هدفمندی را به صورت غیرمستقیم انجام دادند اما ما همه کشورها را مطالعه کردیم و دیدیم که همه کشورها ضعف‌های اساسی داشتند و با مشکلات بزرگی مواجه شدند اما در کشور ما علیرغم اینکه در گوشه و کنار ضعف‌هایی بود و باید جبران شود اما باید بگویم که هدفمند کردن یارانه‌ها در ایران با همراهی بسیج توده‌های مردمی مواجه شد و دستاوردهای بزرگی داشت.

وی در ادامه نیز با اشاره به پیش‌بینی‌هایی که قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها انجام می شد و برخی معتقد بودند شاهد تلاطم در بازار و رکود اقتصادی خواهیم بود، ابراز داشت: علت اینکه این پیش‌بینی‌ها اتفاق نیفتاد این بود که دولت مردم را در مدیریت مشارکت داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با مشارکت مردم در هدفمند‌کردن یارانه‌ها، مردم اقتصادی می‌شوند، گفت: اینکه سالهای طولانی می‌گفتیم شما به اقتصاد کار نداشته باشید و ما کارها را انجام می‌دهیم این نمی‌تواند موفق باشد و دیدیم که رشد اقتصادی‌مان کند بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مدیریت گسترده مردمی در امر یارانه‌ها موجب شد ما در این طرح موفق باشیم و تقریبا به همه اهداف دست یافتیم و از این به بعد هم باید این طور باشد و این سیاست قطعی دولت است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد:‌ نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند دولت تشکیلات درست کرده و خودش هزینه کند.

وی با اشاره به مشارکت مردم در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: سیاست دولت از این به بعد نیز همین خواهد بود؛ البته مجلس برای حمایت از سایر بخش‌ها درصدی را در اختیار دولت گذاشت اما بنده فکر می‌کنم همین یارانه نقدی که به مردم می‌دهیم حمایت از تولید است.

رئیس جهور در همین زمینه ابرار داشت: تقریبا بیش از ۷۰درصد یارانه‌ای که دادیم حمایت از تولید بوده، البته بعضی‌ها ممکن است شیوه دیگری داشته باشند که ایرادی ندارد اما بالاخره الان دولت مسئول است و کار را انجام می‌دهد و بهترین روش همین است که دولت در گام اول اجرا کرد و در گام بعدی ادامه خواهد داد.

احمدی‌نژاد درباره ارائه یارانه نقدی به مردم گفت که الان ۷۵ میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند اما آیا همه احتیاج داشتند که بنده فکر می‌کنم برخی به خاطر اخبار و پیش‌بینی‌های غیرواقعی نگران شدند. از همین رو یارانه درخواست دادند. اما الان که می‌بینند این خبرها نیست و حتی ۶-۷ درصد از تورم مربوط به کالاهای وارداتی است بنابر این وقتش رسیده تا کسانی که توانا هستند کمک کنند و اگر انصراف دهند آن مبلغ در زندگی خانواده‌های دیگر تحول ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: طبق برنامه قرار است با کسانی که توانمند هستند، مکاتبه شود و از آنها خواهش کنیم تا از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند تا بتوانیم آن مبلغ را در خانواده‌هایی پایین توزیع کنیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه هیچ کس به خاطر اجرای هدفمندی یارانه‌ها زمین نخورده است، خطاب به ملت توصیه کرد: زیبایی زندگی در این است که همه با هم باشیم و کسی در این کشور فقیر نباشد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم زمانی که بحث انصراف افراد توانمند از دریافت یارانه نقدی را اعلام کردیم همراهی شود تا بتوانیم فاصله طبقاتی را کمتر کنیم و به نقطه‌ای برسیم که در کشور فقیر نداشته باشیم.

رئیس جمهور در پاسخ مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای شهر تهران دارید، خاطرنشان کرد: ‌ما در مرحله اول تلاش کردیم برای آبادانی سایر مناطق و کنترل مهاجرت به تهران کمک کنیم و کارهای خوبی شد و الان گزارش مهاجرت کاهش داشته و بعضی جاها معکوس شده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در کل دوره مشابه قبل کمتر از هزار دستگاه اتوبوس به تهران صادر شده اما در این دوره بیش از ۴ هزار اتوبوس یارانه داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این دولت تا الان بیش از ۴ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان برای بخش‌های گوناگون شهر تهران همچون حمل و نقل و مترو کمک کرده است، اظهار داشت: با وجود سرمایه‌گذاری زیادی که در تهران انجام شده تردد در شهر خیلی فشرده است. مردم بالاخره باید خودرو داشته باشند هیچ جا نمی‌شود بدون خودرو زندگی کرد و هر خانواده باید یک خودرو یا وسیله نقلیه داشته باشند. که همه اینها نشان می‌دهد جای کار زیاد است و باید بیشتر کار کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه آیا ملاقات‌های مردمی دیگری در شهر تهران خواهید داشت، خاطرنشان کرد: تهران به تنهایی بیش از ۲۰ شهر است بنابراین دیدار چهره با چهره با مردم مناطق مختلف تهران خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر