1

رسانه‌های اقلیم کردستان تقابل نظامی با ارتش عراق را ترویج می‌دهند

  • کد خبر : 236153
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها اعلام کرد که رسانه های اقلیم کردستان مقابله نظامی با نیروهای مسلح عراقی را ترویج می دهند که این اقدام جنایت جنگی به شمار می رود.

حیدر العبادی

نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها اعلام کرد که رسانه های اقلیم کردستان مقابله نظامی با نیروهای مسلح عراقی را ترویج می دهند که این اقدام جنایت جنگی به شمار می رود.

به گزارش افق نیوز به نقل از «اسکای پرس»، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود تأکید کرد که رسانه های اقلیم کردستان عراق به صورت آشکار  مقابله نظامی با نیروهای مسلح عراقی را ترویج می دهند که این اقدامات را می توان «جنایت جنگی» دانست.

وی تأکید کرد که برخی تلاش می کنند گفتمان نفرت را در عراق بار دیگر ایجاد کنند، همان گفتمانی که چند سال پیش به ورود داعش به خاک عراق منجر شد. نخست وزیر عراق گفت که نیروهای پیشمرگه هم باید تحت نظارت نیروهای مسلح عراقی باشند.

او در خصوص حقوق  و مطالبات معوقه کارمندان اقلیم کردستان هم گفت وقتی دولت مرکزی کنترل سود حاصل از فروش نفت این منطقه را به دست گرفت حقوق کارمندان این اقلیم را هم پرداخت خواهد کرد. وی افزود که باید مناطق مورد مناقشه و گذرگاه های مرزی بر اساس قانون اساسی عراق تحت حاکمیت دولت مرکزی عراق باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه که داعش در عراق شکست خورده گفت که همچنان نیاز برای مقابله با دیدگاه های افراط گرایانه و انحرافی وجود دارد و افزود: موعد آزادی کامل شهر القائم نزدیک است و باید از عملیات های تروریستی بزدلانه داعش در حین برگزاری مراسم اربعین حسینی بر حذر بود.

حیدر العبادی درباره انتخابات پارلمانی عراق هم که قرار است ۱۵ ماه مه سال ۲۰۱۸ برگزار شود گفت که این انتخابات با رأی گیری الکترونیکی و کاغذی انجام خواهد شد. وی تأکید کرد که احزاب شرکت کننده در انتخابات نباید هیچ ارتباطی با جریان های نظامی کشور داشته باشند و مشارکت گروه های نظامی در انتخابات خلاف قانون اساسی این کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=236153

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]