1

استکبار جهانی روزبه‌روز تاریک‌تر و ظلمانی‌تر می‌شود/برخی مسئولان احساس مسئولیت نمی‌کنند

  • کد خبر : 237931
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

امام جمعه موقت مشهد گفت: برخی مسئول هستند ولی احساس مسئولیت نمی‌کنند مسئول کسی است که دغدغه داشته و همراه و همدرد مردم باشد. مسئولین زمانی می‌توانند به محرومان برسند که همدرد محرومان باشند و زمانی همدرد محرومان می‌شوند که در فضای محرومانه زندگی کند.

به گزارش افق نیوز/آیت‌الله محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: آنچه در قرآن و سنت پیامبر و روایت شده است که پیامبر و اهل بیت ایشان از هرگونه باطل، لغو، جهل و زشتی و پلیدی به دور بوده‌اند. زندگی آن‌ها پاک از سرگرمی و بازیچه است. رسالت اهل بیت نجات بشریت است و در بیانی از امیرالمومنین داریم که به اهل بیت و پیامبر(ص) نگاه کنید و هم جهت با آنها حرکت کنید تبعیت کنید و اگر قیام کردند قیام کنید و اگر سکوت کردند سکوت کنید و ذره ذره زندگی‌تان را با آنها تطبیق دهید.

امام جمعه موقت مشهد مقدس ادامه داد: امیرالمومنین زندگی ساده و کم‌خرج داشتند و می‌فرمایند من که امام شما هستم از این دنیا به دو لباس مندرس و به قرصی نان اکتفا کردم و در زندگی پیامبر نیز دیده می‌شود.

فرزانه با بیان این که زندگی ساده و به دور از تجمل بیشتر به مسئولان و رهبران توجه دارد، تاکید کرد: مسئولان باید سطح زندگی خودتان را با فقرا و محرومان یا حداقل سطح متوسط هماهنگ کنید تا مردم از  شما جدا نشوند و شما را از خودشان بدانند. زندگی مسئولان برای مردم می تواند الگو، باشد. مردم نباید احساس کنند که این مسئولیت، میدانی برای رقابت ثروت مسئولان شده است.

وی با بیان این که دنیا محل رشد و تکامل است، اشاره کرد: انسان میل به آرزوها، تمایلات مادی و نفسانی دارد. تمایلات مادی مرزنشناس است و مسئولان باید این تمایلات دنیایی شان را  کنترل کنند تا به گرداب شهوانی و نفسانی دچار نشوند. برخی مسئول هستند ولی احساس مسئولیت نمی‌کنند مسئول کسی است که دغدغه داشته و همراه و همدرد مردم باشد.  مسئولین زمانی می‌توانند به محرومان برسند که همدرد محرومان باشند و زمانی همدرد محرومان می‌شوند که در فضای محرومانه زندگی کند.

فرزانه با بیان این که انسانیت انسان به غیر از قدرت و تجملات و دنیاپرستی است، خاطرنشان کرد: انسان اگر سه ویژگی عقل، اراده و احساس مسئولیت داشته باشد انسان است و در این صورت اگر لباسش کهنه و غذایش نان جو باشد انسان است و انسانیت دارد.

فرزانه با بیان این که صراط مستقیم دارای ۱۱ اصل است، اظهار داشت: پایه همه این اصول پایه عبادت خداوند است. از جمله این اصول می‌توان به ولایت، عدالت‌خواهی و دوری از تبعیض در جامعه، ریشه‌کن کردن فساد و توجه به نقش مردم، دفتع از مظلومان، روحیه استکبارستیزی و اتحاد و همدلی نام برد.

وی با تاکید بر این که پایبندی به این اصول پایبندی به بندگی خداست، گفت: حرکت در این صراط مشکل و سخت است و به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ سالی نبوده که مردم با سختی روبه‌رو نباشند و حرکت در این صراط به یاری و نصرت  پروردگار ممکن خواهد بود. به عنوان مثال در سال‌های پس ازپیروزی انقلاب اسلامی ما با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌ایم. به عنوان مثال با جنگ تحمیلی، کودتاگری، فتنه سال ۸۸ و انواع تحریم‌ها رو‌به‌رو شده‌ایم و اکنون نیز با جنگ نرم و فضای مجازی و به انحراف کشاندن جوانان روبه‌رو هستیم.

امام جمعه موقت مشهد مقدس  به شکست داعش اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر با آتشی شعله‌ور و گسترده به نام فتنه داعش روبه‌رو شدیم. در سال ۲۰۰۶ مسئولان اطلاعات انگلیس و آمریکا در منزل یکی از سران عرب در لندن جمع می‌شوند و پس از سه شبانه روز مذاکره به این نتیجه رسیدند که گروه تکفیری داعش را تشکیل دهند و رهبری این گزوه تروریستی تکفیری را به ابوبکر بغدادی سپردند.
فرزانه ادامه داد: ابوبکر بغدادی حرکت خودش را آغاز کرد و بدین ترتیب از ۷۸ ملیت صد و ۴۸ سرباز و نیرو جمع کردند و صدها هزار کیلومتر مربع همراه با هزاران شهر و روستا را تصرف کردند و از ناحیه ۱۴۵ کشور جهان حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و نظامی می‌شدند. و شش سال قبل این آتش شعله‌ور شد و هدف آنان از تشکیل این حکومت به ظاهر اسلامی از بین‌بردن اسلام و حکومت اسلامی، ریشه‌کن کردن مذهب تشیع، منفورسازی اسلام و اسلام هراسی در سطح بین‌المللی، نابودی حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت و ناامن کردن ایران در منطقه بود.

فرزانه با بیان این که داعش شش هزار جوان را اغفال کرد، به جنایات داعش اشاره و  تصریح کرد: آن‌ها به جوانان شیوه‌های انتحاری و کشتار را آموزش دادند و صدها هزار نفر را به خاک و خون کشیدند و زنان و دختران را به اسارت بردند و به آنان تجاوز کردند و هزاران جوان را زنده زنده سوزاندند و سربریدند و حداقل ۶۰۰ میلیارد دلار به عراق و سوریه خسارت زدند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که سرانجام قدرتی که توانست داعش را شکست بدهد، اظهار داشت: سازندگان داعش نابودی این گروه تروریستی را ۳۰ سال پیش بینی کرده بودند. در حالی که اکنون داعش شکست خورد و نابود شد. در این پیروزی عوامل بسیاری دخیل بود و در راس همه  عوامل مقام معظم رهبری بود که جهان اسلام را هوشمند و قدرتمند هدایت و رهبری می کرد.

وی با بیان این که دولت مردان عراق و سوریه نیز تاثیرگذاربوده‌اند، تاکید کرد: ولی فرماندهی کل آنان را سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی برعهده داشت. عامل دیگر که در این پیروزی نقش مهمی داشت تشکیلات بسیج که پایه‌گذار آن امام راحل است، بود. میوه این شجره طیبه تشکیل گردان‌های فاطمیون، حیدریون، زینبیون و حشدالشعبی است. این گروه‌ها نقطه‌های روشن قدرت هستند که رشد و تکامل خواهند یافت.

 فرزانه اصل این بسیج را در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مقاومت بسیجیان دلاور همرا با عشق و شجاعت با اتکا به ایمان به خداوند است و همراه با این عشق و ایمان آمادگی پرداخت هزینه‌های آن را دارند. مقاومت حسین همدانی بود که سوریه را نجات داد و شهید حججی بود که غوغا کرد.

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که بسیج سه ویژگی دارد، افزود: بسیج ایمان دارد که پیروزی از آن خداست و حرکت در صراط مستقیم نصرت خدا را به دنبال دارد و به شرافت، عزت و گوهر انسانی ایمان دارند و با ظلم‌پذیری کنار نمی‌آیند و با آمریکا تعارف ندارند و مذاکره و گفت‌وگو نمی‌کنند. بسیجیان به شکست باطل با هر توان و قدرتی که باشد ایمان دارند. حال معاویه، یزید کلینتون یا داعش باشد فرقی نمی‌کند.  اینان ایمان به شکست باطل دارد. خاصیت باطل شکست‌پذیری است. بسیجیان آخرت را محل زندگی می‌دانند همان گونه که شهید حججی گفت کاری کنید که خدا عاشقتان شود.

وی شجاعت را به معنی یعنی نهراسیدن و نترسیدن از اتحاد و  قدرت‌های باطل، وحشت نکردن از تنهایی، نترسیدن از نداشتن محبوبیت اجتماعی و دلهره نداشتن از مواجه با فتنه‌گران دانست و بیان کرد: این شجاعت در بسیج نهادینه شده است پیام این پیروزی به جهان اسلام و همه بشریت این است که استکبار در هر حد از توان و با هر مکر و حیله و هر شیوه‌ای در مقابل این نیروی شجاعت و مقاومت و با اتکای به ایمان شکست خورده است.

فرزانه در پایان گفت: بنابراین تا ملت‌ها در این صراط مستقیم قرار دارند مطمئن باشید آینده از گذشته روشن‌تر و پرامیدتر و با نشاط‌تر است. استکبار جهانی روز به روز تاریک‌تر و ظلمانی‌تر می‌شود و در انتظار نابودی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در عین ذلت هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237931

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر