2

جنگ تحمیلی ، جنگ جهانی سوم بود

  • کد خبر : 23818
  • ۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۲

در جنگ تحمیلی اگر همه قدرت‌ها به صحنه آمده بودند، در جنگ نرم و فتنه سال ۸۸ هم همه استکبار جهانی حضور داشت

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر گفت: مردم در حماسه ۹ دی ثابت کردند که جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و مردم از نظام جمهوری اسلامی جدا نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز، اظهار کرد: برای دریافت عظمت روز نهم دی ماه ابتدا باید بررسی کرد که ملت قهرمان ایران در چه شرایطی به صورت یکپارچه به صحنه آمدند و کشور در چه اوضاع و شرایطی قرار داشت.

وی افزود‌: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون استکبار جهانی با همه امکانات خود در تلاش بود که این انقلاب را در هم شکند زیرا خطری که استکبار را تهدید می‌کرد تنها در مساله از دست رفتن منابع و منافع آن در ایران نیست، بلکه استکبار جهانی این نکته را دریافته بود که اگر انقلاب اسلامی ایران پا بگیرد و استمرار پیدا کند، به ایران محدود نمی‌شود و آزادی‌خواهان جهانی را به حرکت و خیزش وا می‌دارد. به خصوص این‌که امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی مساله صدور انقلاب را مطرح کرد. افراد خودباخته نمی‌خواستند انقلاب صادر شود اما این انقلاب خواه و ناخواه به کشورهای دیگر رسید و تسری پیدا کرد، زیرا امام (ره) به انقلاب ایمان داشت و می‌دانست اگر سرنوشت ملت‌ها به انقلاب اسلامی گره بخورد، به پیروزی خواهند رسید.

روحانی گفت: ‌استکبار جهانی تلاش می‌کرد که انقلاب را در ایران در هم شکند تا برای ملت‌های دیگر عبرت شود و دست از هر گونه خیزش علیه جهانخواران بردارند؛ لذا به توطئه‌های گوناگونی از قبیل تحریم اقتصادی، ‌ترورهای سیاسی و اختلاف متوسل شد که هیچ یک نتیجه‌ای نگرفتند.

وی ادامه داد: از بزرگترین توطئه‌ها جنگ تحمیلی بود که همه جهانخواران در آن به صحنه آمدند و سعی کردند انقلاب و نظام اسلامی را سرنگون کنند؛ جنگ تحمیلی، جنگ ایران و عراق نبود بلکه جنگ جهانی سوم بود که یک طرف آن ایران و طرف دیگرش آمریکا و استکبار جهانی قرار داشتند. علت پیروزی کشور ما در این جنگ، حرکت در زیر سایه رهبری بود که از کشته شدن و شهادت پروایی نداشتند و جنایات استکبار نمی‌توانست برای آنان نتیجه‌ای دهد. استکبار دریافت که با ملت شهیدپرور ما که از شهادت پروا نمی‌کند نمی‌توان مقابله کرد. علت دیگر پیروزی آگاهی و بیداری ملت ما بود.

روحانی افزود: تبلیغات نتوانست ملت‌ ما را از راه به بی‌راهه بکشاند و منحرف کند، اما خطر فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی بیشتر بود. در جنگ تحمیلی اگر همه قدرت‌ها به صحنه آمده بودند، در جنگ نرم و فتنه سال ۸۸ هم همه استکبار جهانی حضور داشت و مهره‌های آن در منطقه وارد این فتنه شد.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهشی ایران معاصر، خاطرنشان کرد:‌ در این جنگ نرم علاوه بر حضور استکبار و همه مهره‌های آن، حضور چهره‌هایی که به ظاهر در خط امام (ره) بودند و سابقه درخشان و حضور فعالی داشتند، جنگ را سخت‌تر کرده بود. حضور این افراد برای بسیاری از مردم کشور می‌توانست گمراه‌کننده باشد. همچنین اتحاد نامقدس همه جریان‌های ضدانقلاب در این جنگ نرم از دیگر خطرات بود. عوامل بیگانه، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها با همه قدرت خود به صحنه آمدند و در فتنه سال ۸۸ که جنگ احزاب بود، سعی کردند انقلاب و نظام را به چالش بکشانند. تبلیغات و امپریالیسم غرب سعی می‌کردند ملت ایران را به نحوی گمراه و دچار سردرگمی کنند.

روحانی تصریح کرد: خطر دیگر این بود که استکبار جهانی آرمان‌های مقدس انقلاب و ارزش‌های انقلاب را مورد هدف قرار دادند و با شعارهای “نه غزه، نه لبنان” و خط کشیدن بر شعار “مرگ بر اسرائیل” تلاش کردند ملت ایران را از ارزش‌های انقلاب دور سازند. خطر پنجم این فتنه هدف‌گرفتن ولایت رهبری و تلاش برای زیر سوال بردن این انسان خدایی بود. آن‌ها با اهانت و بی‌حرمتی به مقدسات، اساس دین را به بازی گرفتند تا ارزش و قداست مظاهر مذهبی از بین برود. البته همه این خیانت‌ها را به پیروی از امام(ره) می‌دانستند، زیرا در طول ۳۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی، این را تجربه کرده بودند که هر گونه مقابله با خط امام(ره) در میان مردم روسیاه می‌شود و امام (ره)‌در میان ملت مطرح است. آن‌ها می‌خواستند با نام امام(ره)‌ خط امام خمینی(ره) را بکوبند و با جریان‌هایی به نام مذهب علیه مذهب قیام کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی بسیاری از مردم متحیر ماندند و ملتی که در مکتب امام و رهبری درس انقلاب را گرفته بود، در این زمینه نه تنها اغفال نشد بلکه جنایت آن‌ها را بی‌حرمتی به عاشورای حسینی دید و با همه قدرت به صحنه آمد. حضور میلیونی و حماسی مردم ایران در ۹ دی‌ماه چند مساله را در پی داشت که نخستین مساله نشان دادن آگاهی ملت بود. دومین دستاورد این حماسه‌آفرینی مایوس ساختن دشمن بود که حدود ۲۰ سال است، برای فتنه سال ۸۸ برنامه‌ریزی کرده بودند و فکر می‌کردند این فتنه می‌تواند نقشه آن‌ها را به ثمر برساند. در این حماسه وفاداری ملت به رهبری ترسیم شد و حضور بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر کشور، پیمان مجدد ملت با رهبر بود که به طور کلی توطئه‌های استکبار را خنثی کرد.

روحانی با بیان این‌که «حماسه نهم دی ماه روز فرقان بود و یاران مختلف و وفادار اسلام و رهبری از عناصر منافق جدا و متمایز شدند» تصریح کرد: نهم دی ماه روز دفاع از عاشورا و مقدسات دینی بود و مردم با شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” نشان دادند که به ارزش‌های اسلامی وفادار هستند. از این حماسه می‌توان درس گرفت که تا روزی که مردم در صحنه هستند توطئه‌ها کار به جایی نمی‌برد و در ایران کارایی ندارد. تا روزی که ملت پیرو رهبری حکیم است، استکبار جهانی نمی‌تواند این کشور و ملت را به چالش و اسارت و ذلت بکشاند.

ایسنا – وی ادامه داد: با اتحاد و انسجام اسلامی تا روزی که ملت واحد باشد، توطئه‌ها خنثی می‌شود. درس دیگر این است که کسانی که از راه امام(ره) و رهبری فاصله بگیرند و نقشه‌های دیگری مطرح کنند، به غیر از سیاه‌رویی نمی‌توانند چیزی را به دست آورند. پس این روز برای همیشه می‌تواند ملت‌ ما را بیمه کند و خطر‌ها را خنثی سازد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23818

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر