1

همه روستاییان کشور زیر پوشش بیمه روستایی قرار می گیرند

  • کد خبر : 24059
  • ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱

هر خدمتی که برای دیگر گروه های بیمه شده داریم، برای بیمه شدگان روستایی هم برقرار است

در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما، آقای سید مرتضی ادیانی، معاون بیمه و درمان سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: همه روستاییان بیمه شده اند مگر بعضی که خود آنها نخواسته اند.
وی افزود: ۲۳ میلیون دفترچه بیمه روستایی برای روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و عشایر صادر شده که سهم شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از این میزان،‌ سه میلیون دفترچه و عشایر هم ۵۶۰ هزار جلد بوده است.
ادیانی تصریح کرد:‌ هر خدمتی که برای دیگر گروه های بیمه شده داریم، برای بیمه شدگان روستایی هم برقرار است با این تفاوت که روستاییان برای بیمه شدن خود هزینه ای نمی پردازند، البته هزینه چاپ و صدور دفترچه حدود ۲۵۰۰ تا سقف ۱۰ هزار ریال و اگر بیش از این دریافت شود، تخلف و قابل پیگیری است.
معاون سازمان بیمه خدمات درمانی در ادامه گفت: خدماتی که در تعهد بیمه هست و در پایگاه اطلاع رسانی وزارت رفاه آمده است ارائه می شود به گونه ای که در مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه ها بر عهده بیمه و در مراکز خصوصی نیز ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی، هزینه پرداخت می شود.
وی میزان رضایتمندی از بیمه روستایی را بالا دانست و افزود: در پژوهشی که در سال ۱۳۷۸ به وسیله پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی انجام شد، رضایتمندی بیمه شدگان روستایی در غالب شاخص ها قابل قبول و بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد بوده است.
ادیانی با پذیرش برخی نارسایی ها، حرکت به سمت پزشک خانواده و نظام ارجاع را برای رفع آنها ذکر کرد و گفت: در برخی استانها بیمه شدگان روستایی با ارجاع می توانند به پزشک متخصص رجوع کنند ولی در برخی دیگر مانند تهران، پزشکان متخصص منتخب هستند.
وی افزود: پرداخت تا ۷۰ درصد هزینه دارو نیز در تعهد ماست ولی برخی داروهای سرطانی که ربطی به بیمه روستایی یا شهری ندارد، به علت دیده نشدن منابع، در تعهد ما نیست.
معاون سازمان بیمه خدمات درمانی هزینه پر کردن دندان را نیز شامل بیمه ندانست و گفت: البته در یکی دو سال اخیر منابعی برای بیماران تا سن ۱۲ سال دیده شده است.
وی افزود: همه داروهای ناباروری هم در تعهد بیمه است فقط آی وی اف شامل بیمه نیست.
ادیانی در پایان تامین منابع و داشتن اختیار را از بزرگترین راهکارهای ارتقای نظام بیمه دانست و گفت: بیمه گر باید بتواند بیمارستانهایی را که مورد نظر دارد انتخاب کند تا این که تکلیف شود تا با همه بیمارستانها قرارداد داشته باشد.
وی افزود: موضوع شاخص ها هم برای تخصیص درست و به جای منابع اهمیت دارد ضمن این که باید بحث پزشک خانواده را جدی گرفت به گونه ای که پزشک به دنبال بیمار باشد نه بیمار در انتظار ملاقات با پزشک.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24059

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر