4

۲۰۱۲ سال دشوارتری نسبت به ۲۰۱۱ خواهد بود

  • کد خبر : 24098
  • ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹

این یک بحران یورو نیست بلکه یک بحران مالی در برخی از کشورهای یورو است.

سیاستگذاران در دهمین سالگرد معرفی سکه و اسکناس‌های یورو از دولت‌های عضو این بلوک ارزی خواستند برای غلبه بر بحران مالی‌شان به صرفه‌جویی و تحکیم مالی روی بیاورند.

ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان، یورو را یک موفقیت واضح خواند و وعده داد این ارز باثبات بماند اما وی همچنین از دولت‌های مقروض آسیب پذیر خواست صرفه جویی بیشتری را در سال ۲۰۱۲ دنبال کنند، توان رقابتی خود را تقویت کرده و برای بازگرداندن اعتماد بازار تلاش کنند.

وی در گفت‌وگویی با روزنامه آلمانی “بیلد” گفت: این یک بحران یورو نیست بلکه یک بحران مالی در برخی از کشورهای یورو است.

این بحران که بیش از دو سال قبل در یونان آغاز شد، به ایرلند و پرتغال نیز سرایت یافت و این کشورها را وادار کرد به کمک مالی بین المللی متوسل شوند و اکنون تلاش‌های ایتالیا برای کسب ۴۵۰ میلیارد یورو (۵۸۰ میلیارد دلار) به منظور تامین بار بدهی خود در سال جاری را تهدید می‌کند.

رییس بانک “استاندارد چارترد” در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی گفته است رهبران سیاسی تاکنون راه‌کار معنی داری برای بحران بدهی این بلوک ارایه نکرده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، هشدار داده است که ۲۰۱۲ سال دشوارتری نسبت به ۲۰۱۱ خواهد بود و اروپا همچنان راه درازی برای غلبه بر بحران پیش رو دارد.

جورجیو ناپولیتانو، رییس جمهور ایتالیا، نیز خواستار فداکاری شد. وی در یک سخنرانی تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای به مردم کشورش گفت هیچ کس نمی‌تواند از مسئولیت خود برای جلوگیری از فروپاشی مالی ایتالیا شانه خالی کند.

کریستین نویر، رییس بانک مرکزی فرانسه که یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا نیز است، از اتحادیه ارزی یورو دفاع کرد و گفت یورو در صورتی که رهبران ۱۷ کشور این بلوک ارزی بتوانند در اجرای یکپارچگی مالی موفق شوند، بزرگ‌ترین ارز جهان خواهد شد.

رهبران اتحادیه اروپا در یک نشست اضطراری در نهم دسامبر موافقت کردند پیمان جدیدی را برای یکپارچگی اقتصادی بیشتر طرح کنند و انگلیس تنها کشور در میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا بود که از پیوستن به این پیمان امتناع کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24098

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر