2

یهودیان منبع تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا

  • کد خبر : 24288
  • ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴

رئیس‌ جمهور آمریکا مبالغ هنگفتی از منابع مالی تبلیغات ریاست جمهوی خود را از محل درآمدهای یهودیان موفق به ‌دست می‌آورد

روزنامه ال ‌پاییس چاپ اسپانیا مقاله‌ای به قلم “نورمن بیرن باوم” استاد حقوق دانشگاه جرج تاون آمریکا تحت عنوان “اسرائیل و آمریکا در برابر ایران، یک اتحاد نامطمئن” منتشر کرد.

در این مقاله بیرن باوم ضمن تأکید بر اینکه هیچ مدرک قابل اثباتی مبنی بر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای وجود ندارد، هرگونه ماجراجویی و حمله به ایران را متضمن عواقب بسیار وخیم و غیرقابل جبران دانسته و با انتقاد از رویکرد اروپا در قبال ایران نوشته است: اکنون بهترین زمان است که اروپا راه مستقل خود در قبال ایران (دنباله‌روی نکردن از آمریکا) را در پیش گرفته و حتی برای بهبود مناسبات ایران و آمریکا نقش میانجی ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به وحدت آمریکا و اسرائیل در مخالفت با آن چه توسعه احتمالی سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران خوانده شده، می‌افزاید: بسیاری از شخصیت‌های برجسته دولت آمریکا زمانی که اسرائیل ادعا می‌کند ایران یک تهدید برای حیات آنان است به قدری چشم ‌بسته این موضوع را می‌پذیرند که گویی زرادخانه هسته‌ای خود اسرائیل اصلا جای نگرانی نیست.

نویسنده این مسئله را با تبلیغات انتخاباتی مرتبط دانسته و نوشته است: تبلیغات انتخاباتی موجب شده اظهار همبستگی بالایی با اسرائیل هم از طرف جمهوری ‌خواهان و هم از طرف دموکرات‌ها شکل گیرد. این موضوع همچنین کاهش احتیاط و منطق در بحث مربوط به سیاست خارجی را موجب شده است.

* یهودیان منبع مالی تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا

در ادامه مقاله آورده شده است: رئیس‌ جمهور آمریکا مبالغ هنگفتی از منابع مالی تبلیغات ریاست جمهوی خود را از محل درآمدهای یهودیان موفق به ‌دست می‌آورد. سالخوردگان بازنشسته یهودی که مقالات جهت‌دار مجله فارن افیرز را مطالعه نمی‌کنند چنانچه نسبت به حمایت کافی رئیس‌ جمهور از اسرائیل دچار تردید شوند، ممکن است از حمایت خود کاسته و می‌توانند ضرر زیادی را در ایالت‌هایی که رقابت‌های انتخاباتی بین دو حزب همواره تنگاتنگ و نزدیک بوده به رئیس‌ جمهور وارد کنند.

باوم با اشاره به اتفاق نظر مقامات آمریکا نسبت به اسرائیل و همچنین احتمال ماجراجویی این رژیم علیه ایران و همچنین فضای دانشگاه‌های آمریکا در این ارتباط می‌نویسد: بسیاری از سیاستمداران و تبلیغاتگران ترجیح می‌دهند از این مناقشه و مسئله اجتناب و این موضوع که منافع ملی آمریکا هیچ تقارنی با منافع ملی اسرائیل ندارد را نادیده می‌گیرند.

به باور این نویسنده قابلیت انتقام گروه فشار طرفداران اسرائیل هم‌چنان بالاست به شکلی که حتی در فضای حفاظت شده دستگاه‌های منتقدان رابطه آمریکا با اسرائیل باید از خود در برابر زننده‌ترین حملات دفاع کنند.

نویسنده این مقاله در ادامه به موضع رئیس‌ جمهور آمریکا در ارتباط با ایران پرداخته و می‌نویسد: رئیس ‌جمهور به خاطر طفره رفتن از درگیر شدن با ایران مورد توهین قرار گرفته است. حتی مخالفانش او را متهم به حرف شنوی از شمار قابل توجهی از سیاستمداران اسرائیلی که جنگ با ایران را توصیه نمی‌کنند، کرده‌اند.این نظر کاملا مشهود نبود اما شاید اشتیاق نداشتن رئیس ‌جمهور برای حمله به ایران به خاطر این باشد که اجازه داده تا حدی از آزادی بین مقامات عالی‌رتبه دو کشور وجود داشته باشد.

* حمله به ایران عواقب بسیار وخیمی به همراه دارد

در پایان مقاله عنوان شده، بخش‌هایی از دولت آمریکا طرفدار وضع تحریم علیه ایران بوده و بخش‌های دیگری هم احتیاط بیشتری به خرج داده‌اند. شواهد اعلامی مبنی بر اینکه ایران سلاح هسته‌ای در اختیار دارد اصلا قابل اثبات نیست. اما آن طرف کاملا واضح است که هرگونه حمله به این کشور عواقب بسیار وخیم و غیرقابل پیش‌بینی به دنبال خواهد داشت.
لفاظی‌های بدخیمی که از کنگره به گوش می‌رسد و همچنین جنگ‌طلبی احمقانه کاندیداهای حزب جمهوریخواه، نمانیده تمامی عقاید و نظرات موجود در آمریکا نیست. الان بهترین زمان ممکن است تا کشورهای اتحادیه اروپا راه مستقل خود را در مورد ایران در پیش گیرند. اوباما از ایران خواسته است که هواپیمای بدون سرنشین این کشور که توسط نیروهای ایرانی زمین‌گیر شده را به آمریکا پس دهد.

به باور این نویسنده اگر اروپا دنباله‌رو سیاست خارجی آمریکا نشده بود، می‌توانست نقش میانجی در این میان را به ‌عهده گیرد و یا حتی قدمی در راه همزیستی بین ایران و غرب بردارد. اگر اروپا بدون قید و شرط از آمریکا حمایت کند، قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر