2

پاریس در مذاکرات سوچی شرکت نمی‌کند/ روسیه: انتشار پیش‌نویس پایانی تلاشی برای شکست نشست سوچی است

  • کد خبر : 243359
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس در روند گفت‌وگوی ملی سوریه که در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس در روند گفت‌وگوی ملی سوریه که در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.
به گزارش افق نیوز به نقل از روسیا الیوم، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل تنها چهارچوب قانونی برای حل و فصل بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و بیانیه ژنو است، اما سایر طرح‌ها از جمله دیداری که در سوچی توسط روسیه برگزار می‌شود، باید هدف‌شان حمایت از این روند بین‌المللی باشد.
وی افزود: پاریس معتقد نیست که جایگزینی برای راه حل سیاسی مورد توافق از طریق مذاکرات میان نظام و مخالفان سوری با نظارت سازمان ملل وجود داشته باشد. در این خصوص نیز ما تصمیم مخالفان سوریه‌ای برای عدم حضور در سوچی را مد نظر داریم و فرانسه نیز در مذاکرات سوچی شرکت نخواهد کرد.
از سوی دیگر، نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت: با وجود فشار روانی بسیاری که از سوی افراد خواهان ادامه درگیری‌ها در سوریه بر مخالفان سوریه‌ای جهت عدم مشارکت در کنفرانس سوچی اعمال شد، اما مخالفان شجاعت داشته و برای تعیین سرنوشت کشورشان به سوچی آمدند.
در همین حال، سخنگوی کرملین گفت که عدم حضور برخی از طرف‌های مخالف در کنفرانس سوچی بر این کنفرانس تاثیر نخواهد گذاشت.
از سوی دیگر، فرستاده رئیس جمهوری روسیه به سوریه گفت: نتایج کنفرانس سوچی به سازمان ملل ارائه می‌شود تا روند ژنو تحت نظارت این سازمان توسعه یافته و اجرایی شود.
از برجسته‌ترین بندهای بیانیه کنفرانس سوچی نیز آمده است که درخواستی از دبیرکل سازمان ملل مطرح شده تا فرستاده ویژه به سوریه را برای حمایت از روند کمیته قانون اساسی در ژنو مکلف کند. در این بیانیه درخواستی برای تشکیل کمیته قانون اساسی مطرح شده است که در آن کمیته، هیات دولت سوریه حضور دارد و مخالفان نیز حضور گسترده‌ای در این کمیته دارند تا اصلاحات قانون اساسی را ارائه دهند.
استفان دیمیستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز ریاست کمیته قانون اساسی جدیدی را که طی کنفرانس صلح سوچی تشکیل می‌شود، بر عهده خواهد داشت.
همزمان ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آنچه که برخی رسانه‌ها در مورد پیش نویس پایانی کنفرانس سوچی منتشر کرده‌اند، تلاشی برای به شکست کشاندن این کنفرانس است.
وی افزود: اینگونه جلوه داده می‌شود که همه چیز پیش از حضور نمایندگان دمشق و مخالفان نوشته شده و تمامی تصمیمات گرفته شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243359

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر