1

انتشار فهرست کرملین، تلاش دیگر آمریکا برای پنهان کردن مشکلات داخلی است

  • کد خبر : 243530
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به انتشار فهرست کرملین از جانب آمریکا اعلام کرد که این اقدام به منظور پنهان کردن مشکلات داخلی آمریکا صورت گرفته است.
 

خبرگزاری فارس: انتشار فهرست کرملین، تلاش دیگر آمریکا برای پنهان کردن مشکلات داخلی است

به گزارش افق نیوز، «نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است که فهرست موسوم به «فهرست کرملین» که آمریکا منتشر کرده است، تلاش دیگر این کشور برای پنهان کردن مشکلات داخلی این کشور در برابر تهدید‌های خارجی است.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، پاتروشوف گفت: «گزارش کرملین که دیروز منتشر شد، چیز جدیدی نیست و تلاش آمریکا به منظور پنهان کردن مشکلات داخلی پشت تهدید‌های خارجی است.»

وی افزود: «این فهرست نه باعث تغییر در سیاست خارجی روسیه می‌شود و نه اینکه بر نفوذ این کشور بر منطقه تاثیری خواهد داشت.» و تاکید کرد که این حرکت کوتاه‌‌بینانه تاثیر منفی بر ارتباطات دوجانبه می‌گذارد.

قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) در تاریخ ۲۹ ژانویه (۹ بهمن‌ماه) رسما اجرایی شد. این قانون به دولت آمریکا این اختیار را می‌دهد تا کشور سومی را به خاطر قراردادهایی که با شرکت‌های بخش نظامی روسیه به امضا می‌رسانند، تحریم کند. قانون کاتسا قانونی است که به طور خاص سه کشور روسیه، کره شمالی و ایران را مشمول تحریم می‌کند.

یک روز پس از اجرایی شدن قانون کاتسا، وزارت خزانه‌داری آمریکا، مقامات ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه را در فهرستی قرار داد که به صورت بالقوه می‌تواند راه را برای تحریم آن‌ها باز کند.

وزارت خزانه داری آمریکا فهرستی را منتشر کرد که متشکل از ۱۱۴ سیاستمدار و ۹۶ تاجر روس بود که ممکن است با تحریم‌های آمریکا روبرو باشند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که انتشار این فهرست به معنی قرار گرفتن نام این افراد در فهرست تحریم نیست، اما رسانه‌های روسیه نوشته‌اند نفرات مندرج در این فهرست ممکن است در آینده مشمول تحریم‌های جدید شوند.

این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا، واکنش تند مقامات روسیه را به دنبال داشت تا جایی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مقام عالیترین مقام این کشور با اشاره به بی‌تفاوتی مسکو به اقدامات خصمانه واشنگتن و ادامه راه خود با وجود اینگونه اقدامات گفت: «واق‌واق سگ‌ها کاروان را متوقف نمی‌کند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243530

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر