2

 آیا سوشا مکانی دروغ می‌گوید؟ + تصویر

  • کد خبر : 243788
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۲۹

سرپرست تیم در جلسه گفته بود که دروازه‌بان ما مشکی می‌پوشد اما آقای فغانی داور بازی گفته که او می‌خواهد پیراهن مشکی به تن کند و به این دلیل من مجبور شدم لباس دومم که قرمز بود بپوشم.» در مورد این ادعای مکانی اما چند نکته مهم قابل ذکر است.

افق نیوز سوشا مکانی با اشتباهات وحشتناکش در بازی نفت آبادان با استقلال، زمینه‌ساز حذف برزیلی‌های ایران شد تا هدف انتقادات زیادی قرار بگیرد. دست نفت در لیگ به جایی بند نیست، بنابراین آنها اساسا سوشا را گرفته بودند که شانس موفقیت‌شان در جام حذفی افزایش پیدا کند، اما اتفاقی که رخ داد دقیقا برعکس انتظارات آبادانی‌ها بود. آنها که با درخشش نوشی صوفیانی برابر پرسپولیس به این مرحله رسیده بودند، با اشتباهات سوشا مکانی شکست خوردند و اوت شدند. این وسط رنگ پیراهن مکانی در این بازی هم حسابی دردسرساز شد. سوشا برابر استقلال از لباس قرمز استفاده کرده بود که خیلی‌ها آن را حمل بر کری‌خوانی او برای استقلال دانستند، اما این دروازه‌بان پرحاشیه ۲۴ساعت بعد از بازی از خودش دفاع کرده و انتخاب لباسی به این رنگ را یک اقدام تجاری خوانده است. دروازه‌بان صنعت نفت به خبرگزاری فارس می‌گوید: «من با یک برند تا پایان سال ۲۰۱۹ قرارداد دارم. لباس اول من مشکی و لباس دومم قرمز است که حتی در نروژ هم همین گونه لباس می‌پوشیدم. سرپرست تیم در جلسه گفته بود که دروازه‌بان ما مشکی می‌پوشد اما آقای فغانی داور بازی گفته که او می‌خواهد پیراهن مشکی به تن کند و به این دلیل من مجبور شدم لباس دومم که قرمز بود بپوشم.» در مورد این ادعای مکانی اما چند نکته مهم قابل ذکر است.

یک- تصاویری که برای‌تان انتخاب کرده‌ایم، از حضور سوشا مکانی در مسابقات استرومسگدست یعنی آخرین تیم باشگاهی او در نروژ است. عکس‌ها قدیمی نیست و به همین چند ماه گذشته اختصاص دارد. چنانچه می‌بینید مکانی در این تیم لباس‌های زرد و سبز هم به تن کرده، هرچند در برخی مسابقات نیز قرمز پوشیده بود. با این حال معلوم نیست چرا محدودیت برند او (کدام برند؟) در نروژ اعمال نشده؟ خب اگر او همین لباس سبز را مقابل استقلال هم به تن می‌کرد، چه اتفاقی رخ می‌داد؟

دو- کدام برند می‌تواند برای مدت طولانی (به اذعان سوشا حداقل دو سال) یک دروازه‌بان را محدود به استفاده از لباس‌هایی فقط به دو رنگ کند؟ آمدیم و مکانی فصل آینده راهی سیاه‌جامگان شد؛ او در بازی با پرسپولیس باید چه رنگی بپوشد؟ اصلا گیریم همین سه‌شنبه نفت آبادان به جای استقلال با پرسپولیس بازی داشت و فغانی هم مثل همین بازی لباس سیاه را برای خودش انتخاب می‌کرد؛ در آن صورت مکانی چه می‌کرد؟

سه- فرض کنیم همه حرف‌های استاد در مورد قرارداد تجاری درست است؛ آیا او نمی‌توانست تعهداتش را برای همین یک بازی کنار بگذارد و جریمه‌اش را بدهد؟ سوشا می‌گوید: «من می‌دانستم که اگر پیراهن قرمز به تن کنم بعد از بازی کلی حاشیه به راه می‌افتد.» آیا جلوگیری از این همه حاشیه، به کسر بخشی از سود تجاری آقای مکانی نمی‌ارزید؟

چهار- می‌گویند: «کیفیت اتفاقی نیست» و لابد در مورد سوشا باید گفت: «بی‌کیفیتی اتفاقی نیست.» شاید اگر شما دروازه‌بان خوبی بودی، پرسپولیس دنبال بیرانوند نمی‌رفت، میوندالن نگه‌ات می‌داشت، مجبور نمی‌شدی پول رضایتنامه استرومسگدست را از جیبت بدهدی و نهایتا در همین بازی با نفت آبادان هم گل‌های نمی‌خوردی که مردم به پیراهن تنت هم گیر بدهند. اگر سه‌شنبه می‌درخشیدی، امروز همه می‌گفتند به یاد تیم قبلی‌اش حال رقیب سنتی را گرفت، اما افسوس که «اصل کار» خراب است!

روزنامه گل

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243788

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر