1

شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن به نص آیه قرآن بزرگ‌ترین عبادت است

  • کد خبر : 244220
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

این سی‌ونهمین فجر انقلاب است و ما قدم در ۴۰سالگی انقلاب می‌گذاریم. انقلابی که مانند یک انسان ۴۰ ساله در طی ۴۰ سال به اوجی از کمال و قدرت رسیده است.

امام جمعه مشهد گفت: شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن به نص آیه قرآن بزرگ‌ترین عبادت است.
به گزارش افق نیوز/ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت دهه فجر و سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این سی‌ونهمین فجر انقلاب است و ما قدم در ۴۰سالگی انقلاب می‌گذاریم. انقلابی که مانند یک انسان ۴۰ ساله در طی ۴۰ سال به اوجی از کمال و قدرت رسیده است.
وی با بیان این‌که «امروز برای نسل سوم و چهارم انقلاب شناخت سه مطلب قابل توجه است»، ادامه داد: مطلب اول شناخت ماهیت انقلاب است. روایت‌های ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها، حرکت‌های از جان گذشته مردم متدین ما و وابستگی‌های به مقام مرجعیت و دلداگی به امام هر ساله در صداوسیما و رسانه‌ها منتشر می‌شود، اما آنچه برای عزیزانی که آن روز را ندیده‌اند و دوران سیاه نظام ستم‌شاهی را با همه جنایات، فلاکت‌ها، بدبختی‌ها، مخمصه‌ها و فشارهای زندگی و اقتصادی ندیدند و حتی ۸ سال دفاع مقدس را درک نکرده و امام(ره) را هم زیارت نکردند، شناخت ماهیت انقلاب قابل توجه است.
علم‌الهدی تصریح کرد: اصل انقلاب ما یک چیز بود و آن تطبیق رضای خدا و رضای مردم و حرکت مردم در جهت رضای خدا بود و این انقلاب غیر از این ماهیتی ندارد. البته مردم در انقلاب نقش داشتند، اما آن‌ها به عنوان خداخواهی، دین‌خواهی و عشق به اهل‌بیت پیغمبر و امام زمان(ع) وارد عرصه شدند و سینه خشک در برابر گلوله داغ قرار گرفت و گرنه هیچ عاقلی سینه‌اش را به گلوله داغ نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه «پیروزی و تدام انقلاب اسلامی بر دو پایه مردم و امداد غیبی خدا استوار است»، خاطرنشان کرد: لذا ۴۰ سالگی انقلاب فرا رسید و دشمن به هیچ‌ عنوان نتوانست حریف انقلاب ما در دنیا شود.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه «دشمن در این ۴۰سال هر چه توانست با انقلاب ما جنگید»، یادآور شد: آمریکا جلوی قضیه بود، اما پشت سرش اروپا، جریانات الحادی غرب و شرق و مزدوران آمریکایی در منطقه بودند و این‌ها در طول این ۴۰سال هرچه داشتند همه را به کار گرفتند و در همه صحنه‌ها شکست خوردند.
وی گفت: در این ۴۰ سال مملکت اداره شد و علی‌رغم تخریب‌ها و جنگ تحمیلی دشمن و آنچه دنیا اراده کرد و هدف قرار داد، ما اقتصاد، عمران، رشد فناوری، رشد علم، آبادانی شهرها و روستاها و جاده‌ها را داشتیم؛ ما همه این‌ها را داشتیم و این ماهیت و روند انقلاب مقدس اسلامی ما در این ۴۰ سال است، پس چرا ناامید می‌شوید؟
علم‌الهدی با بیان این‌که «چرا با یک مشکل اقتصادی که دشمن برای ما به وجود آورده ناامید می‌شوید»، تصریح کرد: این مملکت در ۴۰سال گذشته در جبهه جنگ با دشمن اداره شد و کجای کره زمین یک کشور توانسته ۴۰سال با همه چیزش اداره شود. آنچه این کشور را اداره کرد این نظام، انقلاب، رهبری و قدرت و پایمردی شما مردم بود.
وی با اشاره به اینکه «ما دشمنی داریم که جز با نابودی ما راضی نمی‌شود»، خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جان بلتون که رهبر ایران‌ستیزی در آمریکاست گفت ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که او نگذارد ایران سالگرد ۴۰سالگی انقلاب را جشن بگیرد و او و رئیس‌جمهورش و همه کیانشان به خاک مذلت نشستند و ما وارد چهلمین سال عمر انقلاب شدیم.
علم‌الهدی عنوان کرد: دشمن فهمیده است اگر پایه‌های انقلاب را بکشَد انقلاب سقوط می‌کند، لذا دنبال کشیدن این دو پایه انقلاب است. این تهاجماتی که ضدارزش‌های دین انجام می‌گیرد و این تهاجماتی که دشمن از خارج برنامه‌ریزی می‌کند و حجاب را مورد تهاجم قرار می‌دهد و به وسیله بعضی عروسک‌های مزدور داخلی سر میدان‌ها و در بعضی رسانه‌ها نشان می‌دهد. این تهاجمی که دشمن به نهاد مقدس امامت جمعه گرفته و امامت جمعه را زیرسئوال می‌برد و همچنین این حرکتی که دشمن در خارج برنامه‌ریزی می‌کند و متأسفانه در داخل هم، دانسته یا ندانسته، یک عده جریانات سیاسی و یک تعداد مطبوعات و رسانه‌های داخلی هم برای این‌که جایی در جریان لائیک کشور بازکنند به اسم حمایت از شادی جوانان و حمایت دروغین از زن‌ها راه می‌افتند و بر آتش دشمن باد می‌وزند و این جریانات را به حمایت دشمن در داخل انجام می‌دهند برای این است که دین را از مردم بگیرند.
وی ادامه داد: مردم به انقلاب و نظام به خاطر دین خود وابسته شده‌اند، این‌که می‌گویند دَر مسجد را آتش زده و قرآن را بسوزانند برای این است که اهمیت و صلابت دین را از چشم‌ها ریخته و بی‌دینی را در کشور عادی کنند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه «دشمن در خارج برای این کار برنامه‌ریزی کرده و دلارها را خرج می‌کند»، افزود: در داخل کشور هم یک عده ندانسته، یک روز به اسم حضور زنان در ورزشگاه‌ها، یک روز به اسم حمایت از شادی جوانان در توسعه ابتذال و بی‌دینی، هر روز به یک عنوان یک جریان‌های سیاسی کاسب در این ممکلت راه افتاده‌اند این مسائل را به حمایت از شگرد شیطانی دشمن انجام می‌دهند. این مشکل و آسیب انقلاب ماست که انقلاب ما را از خدا و دین جدا کنند.
وی اظهار کرد: از طرف دیگر به دنبال جدایی مردم‌ از انقلاب‌اند و برای این کار مسئله وابستگی به نظام و انقلاب در برخی مجامع آکادمیک به عنوان جریان ضد ارزش نشان دادن، مطالبات مردم را از نهادهای انتخابی خود مردم به طرف نهادهای دینی منحرف کردن، طلبکاری مرد مرا از نهادهای دینی و امامت جمعه قرار دادن در حالی که مردم از دین طلبکار نیستند، مردم از منتخبین خود طلبکاراند. این‌ها همه نقشه‌ها و شگرد دشمن است برای اینکه مردم را از این انقلاب جدا کند و خوشبختانه تاکنون دشمن در همه فتنه‌ها شکست خورده است.
علم‌الهدی با اشاره به اینکه «راهپیمایی ۲۲بهمن نمایش قدرت مردم و پایمردی مردم پای این نظام است»، اضافه کرد: راهپیمایی روز یکشنبه به نص آیه قرآن بزرگ‌ترین عبادت است. آیه ۱۲۰ سوره توبه می‌گوید که شرکت در راهپیمایی بزرگ‌ترین عبادت است و عناصر متحجری که به این انقلاب نگرویدند و در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت نمی‌کنند، بدانند اگر به خدا و عبادت خدا معتقدند با فضیلت‌ترین عبادت را از دست می‌دهند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244220

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر