1

بیراهه نرویم/مسئله اصلی در ناآرامی‌های دیشب تهران دراویش نیستند

  • کد خبر : 245177
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

یک تحلیلگر سیاسی در یادداشتی به بررسی موضوع دراویش و ناآرامی‌هایی که شب گذشته در تهران ایجاد شد،‌ پرداخته است. 

بیراهه نرویم/مسئله اصلی در ناآرامی‌های دیشب تهران دراویش نیستند به گزارش افق نیوز؛ مهدی محمدی تحلیلگر سیاسی در یادداشتی به بررسی موضوع دراویش و ناآرامی‌هایی که شب گذشته در تهران ایجاد شد،‌ پرداخته است.

مسئله اصلی در ناآرامی‌های دیشب تهران دراویش نیستند. این یک آدرس غلط است. اساسا دروایش هرگز در ایران یک “مسئله” نبوده اند. مسئله از یک سو اراده واضح و رصد شده ضد انقلاب بویژه منافقین است برای “ایجاد خشونت پی در پی و مزمن” در کشور و حرکت به سمت پروژه “تخریب ایران”؛ و از سوی دیگر، پروژه یک جریان سیاسی کاملا شناخته شده در کشور که خشونت را فرصتی برای باج خواهی از کشور و مردم می‌داند.

دیشب تا سرحدممکن با داعشی‌های خیابان پاسداران مدارا شد. برای اثبات مدارا و احتیاط نظام همین بس که حالا که غائله ختم شده حافظان امنیت حداقل ۴ شهید داده اند اما از مهاجمان حتی یک نفر کشته نشده. اما واقعیت این است که این مدارا دیگر به سقف خود رسیده است. ما اکنون با مردمی مواجه نیستیم که فریاد بیکاری و نداری سرداده باشند. آن مردم را، هر چه هم بگویند، باید احترام کرد.

مسئله امروز این است که کسانی اراده کرده اند به هر روش ممکن به جان مردم بیفتند و آرامش را از “ایران آرام” بگیرند. اینجا جای مماشات نیست. زیبنده کشوری که خاورمیانه را امن کرده این نیست که قمه کش‌ها وسط خیابان پایتخت، جولان بدهند. نهادی که در کشور مسئول و متولی پرونده منافقین است باید رویه فعلی خود را به طور اساسی تغییر بدهد. با سیاسیونی هم که تا خشونتی آغاز می‌شود جانب خشونت طلبان را می‌گیرند و اساسا خشونت را برای خود “فرصت چانه زنی” می‌دانند باید با قاطعیت تعیین تکلیف کرد. قمه به دستان در خیابان، با بوقچی‌هایشان در تلگرام و توئیتر هیچ فرقی ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر