1

مسکو همه گزینه‎ها را برای پاسخ به رفتارهای آمریکا بررسی می‎کند

  • کد خبر : 246035
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش همه گزینه‎ها را برای پاسخ دادن به رفتارهای آمریکا مورد بررسی قرار می‏‌دهد.

به گزارش افق نیوز/ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه مورخ دوم مارس به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم‎های احتمالی علیه روسیه به دلیل مواضع این کشور در قبال سوریه واکنش نشان داد و اعلام کرد که «مسکو نیز همه گزینه‌‏ها را برای پاسخ دادن به رفتارهای آمریکا بررسی می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او گفت که کشورش آمریکا را در جریان تعویق رایزنی‎ها درباره ثبات و امنیت راهبردی منطقه قرار داده و توافق بر سر موعد جدید نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیش از این نیز، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفته بود که اگر آمریکا تحریم‎های جدیدی علیه کشور ما اعمال کند، مسکو این تحریم‎ها را بدون پاسخ نمی گذارد.

آمریکا از سال ۲۰۱۱ روسیه را تحریم و طی سال های اخیر چند بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد این کشور وضع کرده است و شماری از شهروندان و مقام های روس در این فهرست‎ها گنجانده شده‎اند.

وزیر خزانه‌داری (دارایی) ایالات متحده نیز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه بابت طیفی از فعالیت‌های آن کشور از جمله دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست، که انتظار می‌رود ظرف چند هفته آینده اعلام شود.

استیو منوشین پس از نشستی در کاخ سفید که پشت درهای بسته برگزار شد به خبرنگاران گفت «ما در حال کار بر روی تحریم‌های روسیه هستیم. می‌توانم اطمینان دهم این امر در جریان است. ظرف چند هفته آینده برای صحبت در مورد آن به اینجا باز خواهم گشت.»

تابستان گذشته، نمایندگان دو حزب عمده سیاسی آمریکا در کنگره، به اتفاق آرا لایحه وضع تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه، به دلیل این دخالت، تصویب کردند. واشنگتن پیش‌تر نیز به دلیل اقدام مسکو در الحاق شبه جزیره کریمه در اوکراین به خاک خود، روسیه را تحریم کرده بود.

با این حال، مقام های ارشد آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور تاکید کرده اند که دخالت‌های روسیه تاثیری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نداشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=246035

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر