1

سرنوشت لیگ یک با ۳ فینال مشخص می شود

  • کد خبر : 248519
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

تنها ۴ هفته دیگر به پایان رقابت های لیگ دسته یک فوتبال ایران باقی مانده و این در حالی است که ۵ تیم بالای جدول امیدوار به کسب سهمیه حضور در لیگ برتر هستند.

تنها ۴ هفته دیگر به پایان رقابت های لیگ دسته یک فوتبال ایران باقی مانده و این در حالی است که ۵ تیم بالای جدول امیدوار به کسب سهمیه حضور در لیگ برتر هستند.

 به گزارش افق نیوز/ روزگذشته هفته سی ام رقابت های لیگ دسته اول فوتبال ایران برگزار شد و در پایان این هفته نفت مسجد سلیمان با پیروزی سه بر صفری که برابر برق جدید شیراز به دست آورد ۶۰ امتیازی شده و کماکان صدرنشین مسابقات باقی ماند. خونه به خونه بابل نیز با برتری مقابل تیم شهرداری تبریز با ۵۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. فجر سپاسی با دو گل اکسی البرز را برد تا ۵۵ امتیازی شده و در رده سوم جای بگیرد.  نساجی مازندران با هدایت جواد نکونام این هفته نیز به پیروزی رسید و با نتیجه ۶ بر یک صبا را شکست داد. نساجی در حال حاضر با ۵۴ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. وبالاخره بادران تهران در این هفته با یک گل مس رفسنجان را برد و اکنون با ۵۲ امتیاز تیم پنجم جدول است.

فینال هایی که جدول را تغییر می دهد

در حال حاضر نفت مسجد سلیمان با توجه به فاصله امتیازی که دارد شانس اصلی قهرمانی و در نهایت صعود به لیگ برتر محسوب می شود اما ۴ هفته باقیمانده و بازی های حساسی که در آن ها وجود دارد کمی پیش بینی درباره قهرمان این فصل و دو تیم صعود کننده دشوار کرده است چرا در این هفته های باقیمانده تیم های بالای جدول و مدعیان اصلی صعود دیدارهایی را با هم برگزار خواهند کرد.

آسان ترین هفته

شاید آسان ترین هفته برای مدعیان اصلی لیگ دسته اول هفته سی و یکم باشد که هر ۵ تیم با تیم های میانه جدولی بازی دارند که نه در معرض سقوط هستند و نه شانس صعود دارند. نفت در این هفته میهمان اکسین البرز است، خونه به خونه در انزلی میهمان ملوان است و شاید این بازی دشواری های خاص خودش را برای بابلی ها داشته باشد. نساجی در قائمشهر میزبان ماشین سازی است و فجرسپاهی در تبریز میهمان شهرداری تبریز خواهد بود. بادران نیز در کرمان میهمان مس است.

اولین فینال

اما در هفته سی و دوم رقابت های یک مسابقه تعیین کننده و حساس وجود دارد و آن بازی دو تیم نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران است که در مسجد سلیمان برگزار می شود. این بازی علاوه بر اینکه می تواند در سرنوشت دو تیم تاثیر گذار باشد برای سه تیم دیگر نیز بسیار حائز اهمیت است. در این هفته فجر سپاسی در شیراز میزبان مس کرمان است، بادران در تهران میزبان صبا است و خونه به خونه در بابل با شهرداری ماهشهر دیدار می کند.

دو فینال در یک هفته

در هفته سی و سوم اما رقابت های لیگ دسته اول به اوج حساسیت خواهد رسید چرا که در این هفته دو فینال مهم و تعیین کننده وجود دارد. بادران در تهران میزبان نفت مسجد سلیمان است و نساجی در قائمشهر با فجر سپاسی دیدار می کند. بی شک نتایج این دو بازی می تواند در سرنوشت صعود و قهرمانی در لیگ یک نقش اساسی ایفا کند. در دیگر بازی های این هفته مدعیان تیم خونه به خونه در زمین اکسین البرز به مصاف این تیم می رود.

بازگشت آرامش

هفته آخر لیگ دسته یک هیچ فینالی ندارد اما بازی های آن در صورتی که تکلیف تیم های صعود کننده و قهرمان مشخص نشده نباشد می تواند حساس ترین هفته مسابقات را رقم بزند. در این هفته بادران در تبریز با ماشین سازی، نفت مسجد سلیمان در زمین خودش با مس رفسنجان، فجر سپاسی در شیراز با صبای قم، خونه به خونه در بابل با برق شیراز و نساجی در زمین راه آهن با این تیم بازی خواهند کرد.

معادله قهرمانی

سرنوشت دو تیم نفت مسجد سلیمان و خونه به خونه درحال حاضر کاملا در دست این دو تیم است چرا که در صورت برد در تمام چهار بازی آینده دیگر نیازی به نتایج دیگر مدعیان نخواهند داشت و دو تیم حاضر در لیگ برتر هجدهم خواهند بود. اما موضوعی که وجود دارد این است که کسب چهار برد پیاپی در بازی های نفسگیر هفته های پایانی لیگ یک  کار بسیار سختی است. با این وجود نفت مسجد سلیمان که با ۶۰ امتیاز و سه امتیاز اختلاف نسبت به خونه به خونه صدرنشین مسابقات است کمی کار سخت تری دارد چرا که در این چهار هفته باید دو بازی با تیم های بالای جدول و مدعی صعود انجام دهد. این تیم ابتدا با نساجی و سپس بادران بازی دارد. نساجی مازندران هم مثل نفت مسجد سلیمان حداقل دوبازی بسیار سخت دارد. این تیم باید با نفت مسجد سلیمان و فجرسپاسی دو بازی سرنوشت ساز را برگزار کند و البته پیروزی در این دو بازی تا حدودی می تواند این تیم را تبدیل به یکی از صعودکنندگان به لیگ برتر کند. اما در بین ۵ تیم مدعی خونه به خونه بابل به نظر (روی کاغذ) بازی های ساده تری دارد چرا که این تیم در چهاربازی باقیمانده اش با هیچ تیم مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر دیدار نخواهد کرد.

سه برد و تمام

اگر نفت مسجد سلیمان از ۴ بازی باقیمانده اش سه برد و ۹ امتیاز کسب کند قهرمان خواهد شد. خونه به خونه برای قطعی شدن صعودش باید همه بازی ها را ببرد. این تیم با کسب سه برد و یک مساوی نیز باید منتظر لغزش تیم فجر سپاسی باشد چرا که این تیم در صورت پیروزی در همه بازی های در این شرایط با  خونه به خونه هم امتیاز خواهد شد. هرچند که فجر سپاسی یک بازی دشوار با نساجی مازندران یکی دیگر از امیدهای صعود دارد. فجرسپاسی برای صعود نیاز دارد که همه بازی هایش را ببرد و منتظر لغزش خونه به خونه باشد. اما این تیم یک رقیب به نساجی دارد که در فاصله یک امتیازی اش در جدول قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر